Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"He takes me away from here."

Tłumaczenie:On zabiera mnie stąd.

4 lata temu

16 komentarzy


pwtorkiewicz

Czy tłumaczenie "On zabiera mnie daleko stąd" jest błędne?

4 lata temu

yodo99
yodo99

daleko - means far away - somehow that's missed in your English translation

4 lata temu

Slawek74

Wydaje mi się, że wyraz "away" w wielu miejscach można tłumaczyć jako "gdzieś". Wtedy nasze zdanie można przetłumaczyć jako 1)"On zabiera mnie gdzieś stąd" co faktycznie znaczy "niemal" to samo co 2)"On zabiera mnie stąd" - ale nie do końca to samo, gdyż to pierwsze tłumaczenie zawiera jeszcze informację, że "ja" - nie wiem, lub nie chcę powiedzieć gdzie on mnie zabiera - może to być daleko, ale może być i blisko - po prostu "gdzieś";-)

3 lata temu

angielski402263

jestem ciekaw dlaczego ''on zabiera mnie daleko stąd" jest błędna , a tłumaczenie tekstu :I sleep away from you jako "śpię daleko od ciebie" jest poprawne, - oba tłumaczenia w duolingo

9 miesięcy temu

Lukasenko2525

Tez się przylanczam yuioyuio do Cb ;) jesteś naszym prawdziwym skarbem;)

3 lata temu

Lukasenko2525

Wlasnie pwtorkiewicz dolanczam się

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Yodo99 wytłumaczył już dlaczego to nie oznacza dokładnie tego samego (daleko = far). Away nie znaczy dosłownie daleko. W języku polskim nie ma słowa odpowiadającego wyrazowi away. Away oznacza tak naprawdę, że coś jest nie tutaj, nie w danym miejscu, może też znaczyć w innym kierunku, np.

She is away = Nie ma jej tu
Go away! = Idź stąd!
Stay away from here = Trzymaj się daleko stąd/Nie zbliżaj się tu/Nie przychodź tu
She turned away = Odwróciła się
She is away on holiday = Wyjechała na wakacje
Geneva is about 20 miles away = Genewa jest około 20 mil stąd

4 lata temu

arnika2014

bardzo często wnikliwie objaśniasz wiele zwrotów ,co dla mnie początkującego jest cenne, interesuje mnie czy tak po prosty jesteś aktywna/y cy to właśnie take rola "nauczyciela"

3 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Korzystam z Duolingo do nauki włoskiego i gdyby nie bardzo pomocne komentarze osób, które się tam udzielają, czasem byłoby ciężko (w kursie włoskiego nie ma krótkich wyjaśnień gramatycznych, które pojawiają się w innych kursach). Po prostu chciałam się odwdzięczyć, może nie im bezpośrednio, ale ogólnie, społeczności Duolingo ;)

3 lata temu

arnika2014

mnie bardzo pomagasz dzięki, powodzenia we włoskim

3 lata temu

Bodzio84

Czyli jak sama napisałas "Stay away from here = Trzymaj się DALEKO stąd"

3 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Tak, ale tylko dlatego, że zdanie Trzymaj się stąd nie ma sensu, ale to wcale nie znaczy, że away zawsze możemy tłumaczyć jako daleko, bo jest tak tylko w niektórych przypadkach.

3 lata temu

pipi64

Dziękuję, wyjaśnienia są wyczerpujące ;)

3 lata temu

shetlie

Wpisalam identyczne jak miało być i wyskoczył błąd wtf

1 rok temu

Bozena590980

Ihvnhj

2 miesiące temu

Bozena590980

Qf cv c

2 miesiące temu

Powiązane dyskusje