Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Mam koszule."

Tłumaczenie:I have shirts.

4 lata temu

22 komentarze


Cysiek

I have shirts - Mam koszule I have shirt - Mam koszulę

Nieszczęsne polskie znaki trzeba jednak używać :/

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

W liczbie pojedynczej musiałoby być a, czyli I have a shirt

4 lata temu

Hyuushi

A co jeżeli chodzi o buty? Np. Pisze o swoich butach czyli "a shoes" a jak o naszych to bez 'a' będzie samo"shoes"? Czy buty to zawsze liczba mnoga i ma być bez "a"? Jak to mam rozumieć?

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Jeżeli mówimy o jednym bucie, to wtedy jest a shoe, a jeżeli o butach w liczbie mnogiej, to shoes, bez a.

A jeżeli piszemy o czyichś butach, to stosując przymiotniki dzierżawcze, nie używamy już przedimków, np.
mój but = my shoe
moje buty = my shoes
nasz but = our shoe
nasze buty = our shoes

4 lata temu

Amargo2005

Jak ja lubię twoje odpowiedzi lub wytłumaczenia...

2 lata temu

Amarellka

Wielkie dzięki bo nie łapałam. Raz tak, raz tak, teraz zapamiętam mam nadzieję. Gdzie znajdę takie wyjątki?

3 lata temu

Stawarz18

''a'' piszemy tylko w l.pojedynczej rzeczownika policzalnego i w pierwszej literze spółgłoski

4 lata temu

dominik1414

Kiedy sie uczylismy liczby mnogiej? Jeszcze nie bylo tej lekcji i jak mam wiedziecm kiedy pisac a przed wyrazem w liczbie mnogiej

4 lata temu

Amarellka

liczba mnoga była chyba w pierwszym poziomie

3 lata temu

The_Art

obie wchodza

4 lata temu

ania200513

Ja nie noszę koszul

3 lata temu

bartek12134234

na ostatnim poziomie testu wyszło mi ,,mam koszule,, i have shirt,,zle ,,i have shirts ,,nie powiedzieli że chodi im o parę

3 lata temu

glamorous96

A nie mogłoby być "I have a shirts"?

4 lata temu

RV3D

nie, ponieważ przed liczbą mnogą nie używamy poprzedzającego "a"

4 lata temu

UrbanJan

to "a" nazywa się rodzajnik ale poza tym to prawda

3 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Akurat to a nazywa się przedimek. W języku angielskim nie ma rodzajów gramatycznych, więc nie ma rodzajników, tylko właśnie przedimki.

3 lata temu

Lolovciaa

niewiadmo wogule czy chodzi o l.mnogą czy pojedyńczą

4 lata temu

whatuuup

nie wiadomo czy chodzi o liczbe mnoga czy pojedyncza

4 lata temu

mirriel
mirriel

Koszule to liczba mnoga, pojedyncza to by było "Mam koszulę."

4 lata temu

whatuuup

prawda! my bad

4 lata temu

Xax666
Xax666

Jednak chyba lepiej byłoby dać "mam dwie koszule" i nie byłoby problemu

4 lata temu

UrbanJan

równie dobrze mógłby mieć trzy, cztery lub dziesięć

3 lata temu

Powiązane dyskusje