Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"I eat fruit, except for apples."

Tłumaczenie:Jem owoce z wyjątkiem jabłek.

4 lata temu

19 komentarzy


PiotrSutow

Za wyjatkiem nie uznaje, musi być z wyjątkiem LOL

4 lata temu

Gregory009
Gregory009

Minął rok i wciąż nie uznaje "za wyjątkiem". Dobrze, że polskiego nie uczę się przez duolingo.

3 lata temu

blanszer

A szkoda, bo "za wyjątkiem" jest błędem językowym. Poprawnie jest właśnie "z wyjątkiem".

2 lata temu

Gregory009
Gregory009

Dziekuję :)

2 lata temu

Em.88

Zarowno w nagraniu jak i tlumaczeniu jest liczba mnoga. Zdanie uznawane jest za bledne po wpisaniu fruits, a poprawnie wskazuje fruit.

4 lata temu

iustitia
iustitia

Słowo "fruit" nie ma liczby mnogiej, chyba, że chodzi o gatunki. Więcej tutaj: http://znamangielski.com/fruit-or-fruits-grammar.html albo na forum http://www.e-ang.pl/forum/t,16727,fruit-czy-fruits.html Jeśli faktycznie na nagraniu jest inaczej to zgłoś, że audio brzmi niepoprawnie :)

4 lata temu

0liwia
0liwia

nie, dobrze wymawia bez s

4 lata temu

piotrekmaj4

Niemal całe powtórzenie dotyczy słowa "except for" - czy tylko ja tak mam ?

2 lata temu

KafarPL

w jakim momencie się daje to: "for" przed rzeczownikiem?

4 lata temu

catchsnatch

W tym przypadku "except for" jest wyrażeniem. Nie możesz użyć except bez 'for' ani except z 'to' , 'of' itp.

4 lata temu

Yola448704
Yola448704

except for apples = except apples

1 miesiąc temu

kinek76

A nie moze byc an apple

3 lata temu

Peter_8788

Fruit czy fruits ?, bo google tłumacz pokazuje mi że jest liczba mnoga od fruit.

2 lata temu

Kris659026

Nie wiedzialem ze duo nie je jablek

2 lata temu

Paulinka582755

Buu za wyjątkiem nie uznaje

1 rok temu

RafaZalesk1

To kłamstwo

5 miesięcy temu

kichas

a jak będzie /jem owoca/ :) czy jakoś tak

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Takie zdanie ma większy sens jako czynność wykonywana w danej chwili, więc napiszę w Present Continous: I am eating a fruit.

PS. Po polsku to będzie raczej Jem owoc ;)

4 lata temu

magpie1910

Moze mu chodzilo o "jestem owca" :)

4 lata temu