"I eat fruit, except for apples."

Tłumaczenie:Jem owoce z wyjątkiem jabłek.

January 23, 2014

24 komentarze
Ta dyskusja jest zamknięta.


PiotrSutow

Za wyjatkiem nie uznaje, musi być z wyjątkiem LOL


JadwigaUch1

Jem owoce z wyjatkiem jablek


JadwigaUch1

Co jest zle, nie rozumiem2


Asslan000

Wyjatkiem - osoba która coś wyjada Wyjątkiem - po za czymś, bez czegoś


Em.88

Zarowno w nagraniu jak i tlumaczeniu jest liczba mnoga. Zdanie uznawane jest za bledne po wpisaniu fruits, a poprawnie wskazuje fruit.


iustitia

Słowo "fruit" nie ma liczby mnogiej, chyba, że chodzi o gatunki. Więcej tutaj: http://znamangielski.com/fruit-or-fruits-grammar.html albo na forum http://www.e-ang.pl/forum/t,16727,fruit-czy-fruits.html Jeśli faktycznie na nagraniu jest inaczej to zgłoś, że audio brzmi niepoprawnie :)


buskes76

w pierwszej części komentarza masz rację ale później to weź pod uwagę że w tym zdaniu chodzi właśnie o inne gatunki owoców poza tym jednym którym jest owoc jabłoni... zatem akurat w tym zdaniu zdaniu zarówno fruit jak i fruitS wg mnie powinno być poprawne


0liwia

nie, dobrze wymawia bez s


piotrekmaj4

Niemal całe powtórzenie dotyczy słowa "except for" - czy tylko ja tak mam ?


KafarPL

w jakim momencie się daje to: "for" przed rzeczownikiem?


catchsnatch

W tym przypadku "except for" jest wyrażeniem. Nie możesz użyć except bez 'for' ani except z 'to' , 'of' itp.


Yola448704

except for apples = except apples


tayo.tayo

Nie jest potrzebne. Możesz użyć except apples i też będzie prawidłowo


Ewaa_29

Czemu nie uznaje: Jem owoce oprócz jabłka.?


R3D0X1Q

Jest tutaj liczba mnoga.


Sebastian591000

A czy musi być for, czy bez też może być?


TinLady

"Oprócz" też uznaje


mmmbbb1

Można to zgłosić.


RoLzOx

"z wyłączeniem" tak mówi się po polsku ale tu nie uznaje, ciekawe


Kamara76

Fruit to owoc a nie owoce


Pawe176417

Dlaczego nie moze być " Jem owoce oprócz jabłek"? Sens zdania taki sam ale nie zaliczyło

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.