"I want sons and daughters."

Tłumaczenie:Chcę synów i córki.

4 lata temu

11 komentarzy


damianlodz

chcę synów i córek też powinno być poprawne :P

4 lata temu

imaginaryfriendd

No nie wiem, to brzmi lekko nienaturalnie...

4 lata temu

MaciekZygm

Racja

1 rok temu

Yola448704

Chcę mieć (kogo? co?) synów i córki.
Pragnę (kogo? czego?) synów i córek.

4 miesiące temu

iustitia
iustitia

Zaraportuj :) Przyspieszysz dodanie poprawnej odpowiedzi.

4 lata temu

br0d4
br0d4
Mod

chcę synów i córek też powinno być poprawne :P

Nie, nie powinno.

Gdy mówimy o rzeczownikach konkretnych, traktowanych jako całość - stosujemy formę »chcieć + biernik«

  • "chcę (kogo? co?) córki" - biernik liczby mnogiej słowa "córka" to "córki"
  • "chcę (kogo? co?) synów" - biernik liczby mnogiej słowa "syn" to "synów".

Natomiast gdy mowa o części jakiejś całości (np. trochę cukru), albo gdy mowa o rzeczownikach abstrakcyjnych - stosujemy formę »chcieć + dopełniacz«

  • "chcę (kogo? czego?) cukru" - dopełniacz cząstkowy rzeczownika konkretnego "cukier"
  • "chcę (kogo? czego?) ręki twojej córki" - ręka to też nie cała osoba (chociaż de facto chodzi o osobę, to w zdaniu mowa tylko o ręce) - stąd dopełniacz cząstkowy
  • "chcę (kogo? czego?) wolności" - "wolność" nie jest rzeczownikiem konkretnym tylko abstrakcyjnym, stąd dopełniacz.

Więcej na ten temat: "chcieć"

10 miesięcy temu

MonikaW.2

Daughters to liczba mnoga, więc tłumaczenie "chcę synów i córki" znaczy ,że chcę mieć kilku synów i jedną córkę - jest w tym przypadku błędne.

2 lata temu

Nicu365482

Nie powinno być ,,Chce MIEĆ synów i córki." ? Tak brzmi poprawniej po polsku, bo wiadomo, że angielskiego, w niektórych przypadkach, nie da się przetłumaczyć dosłownie.

1 rok temu

Horse20001

No tak

10 miesięcy temu

TheBestLadybird

Dlaczego nie; chce mieć (...)???

1 rok temu

piskor44

daughters to znaczy corek a nie corki

8 miesięcy temu

Powiązane dyskusje

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.