1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "I want sons and daughters."

"I want sons and daughters."

Tłumaczenie:Chcę synów i córki.

January 23, 2014

10 komentarzy


damianlodz

chcę synów i córek też powinno być poprawne :P


imaginaryfriendd

No nie wiem, to brzmi lekko nienaturalnie...


Yola448704

Chcę mieć (kogo? co?) synów i córki.
Pragnę (kogo? czego?) synów i córek.


iustitia

Zaraportuj :) Przyspieszysz dodanie poprawnej odpowiedzi.


NiePatrzna2

jest to niepoprawne, jednak taka forma jest często stosowana na wsi


br0d4
Mod
Plus

chcę synów i córek też powinno być poprawne :P

Nie, nie powinno.

Gdy mówimy o rzeczownikach konkretnych, traktowanych jako całość - stosujemy formę »chcieć + biernik«

  • "chcę (kogo? co?) córki" - biernik liczby mnogiej słowa "córka" to "córki"
  • "chcę (kogo? co?) synów" - biernik liczby mnogiej słowa "syn" to "synów".

Natomiast gdy mowa o części jakiejś całości (np. trochę cukru), albo gdy mowa o rzeczownikach abstrakcyjnych - stosujemy formę »chcieć + dopełniacz«

  • "chcę (kogo? czego?) cukru" - dopełniacz cząstkowy rzeczownika konkretnego "cukier"
  • "chcę (kogo? czego?) ręki twojej córki" - ręka to też nie cała osoba (chociaż de facto chodzi o osobę, to w zdaniu mowa tylko o ręce) - stąd dopełniacz cząstkowy
  • "chcę (kogo? czego?) wolności" - "wolność" nie jest rzeczownikiem konkretnym tylko abstrakcyjnym, stąd dopełniacz.

Więcej na ten temat: "chcieć"


MonikaW.2

Daughters to liczba mnoga, więc tłumaczenie "chcę synów i córki" znaczy ,że chcę mieć kilku synów i jedną córkę - jest w tym przypadku błędne.


Nicu365482

Nie powinno być ,,Chce MIEĆ synów i córki." ? Tak brzmi poprawniej po polsku, bo wiadomo, że angielskiego, w niektórych przypadkach, nie da się przetłumaczyć dosłownie.


Kala856185

Dobrze odpowiedziałam na pytanie

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.