"What is he saying?"

Çeviri:Ne diyor?

May 21, 2016

7 Yorum


ufukyayla

"O ne diyor?" kabul edilmedi.

July 19, 2016

MeteUlku

Kabul edilmediyse rapor edin lütfen, kurs moderatörleri raporu görüp ilgileneceklerdir.

July 19, 2016

ufukyayla

Edecektim ama entere basmış bulundum, sonraki soruya geçti. Her alıştırmanın sorundaki değerlendirme kısmında "rapor et" olsa iyi olur.

July 19, 2016

Ziya385552

Say kelimesi ile -ing ekinin kullanılması uygun mudur? What is he say cümlesi de O ne diyor anlamında.

May 21, 2016

MeteUlku

"What is he say?" dilbilgisi olarak bozuk bir cümle. Present continuous tense (şimdiki zaman) cümle yapısında "am/is/are + fiil(ing)"dir. Simple present tense (geniş zaman) cümle yapısı ise "(do/does)+fiilin yalın hali"dir.

  • What does he say? (simple present) = O, ne der?
  • What is he saying? (present continuous) = O, ne diyor?
  • He says. (simple present) = O, der.
  • He is saying. (present continuous) = O, diyor.

"What is he say?", "What is he eat?", "What is he tell?", "What is he drink?" tamamen yanlış cümlelere örneklerdir. "Am/is/are varsa fiil (ing) alır ve present continuous tense olur.

May 21, 2016

NebahatCeb

Teşekkür ederim

July 14, 2017

A--U

lan adama kafayı çizdirir bunlar . '''ne diyor o?''-yazıyorum . yalnış diyor . doğrusu ''ne diyor?'' olacakmış !!! hasssss................. ''o'' kimin götüne kaçtı?

February 24, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.