1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "I use the book."

"I use the book."

Tłumaczenie:Używam książki.

January 24, 2014

21 komentarzy


endios

"Książki" is genitive for singular "książka" and nominative for plural "książki".


ann666

and, also, accusative and vocative for plural ;)


Yola448704

In Polish, you can "UŻYĆ książki" to start a fire...
Otherwise, you can "KORZYSTAĆ z książki".

I USE the book - KORZYSTAM z książki


karomar123

Po polsku bym prosiła.


Lusia1809

Ja używam książki.


Wika849896

,, the book'' to książka a nie książki


DamianStep4

Dopełniacz [kogo? czego? (nie ma)]: książki.


ewan357119

Ty używasz książka?? czy książki!


zuza233440

Tu chodzi o Używam książki, czyli że jednej książki. W liczbie mnogiej to by było Używam książek. ;-)
Mam nadzieje że pomogłam


jacekchen

Zamiast "the" słyszę "a". Już kilka razy popełniłem ten prosty błąd.


DawidKosow

Tak dokładnie ona mowi bardzo nie wyraźnie


michasia960206

Ona mowi normalnie po tym jezyku lecz "The" i "A" to podobne slowa


PaulakQ

Napisałam używam książke i mi nie zaliczyło ,dlaczego?W tłumaczeniu przecież jest książke!!


yuioyuio

Czasownik używać łączy się z dopełniaczem, a nie z biernikiem, a więc:
używam [kogo? czego?] książki


maxi.66

a no to teraz rozumiem dlaczego mi nie zaliczyło...


angielski965776

Tak, jest to liczna pojedyncza. Jednak poprawnie w sensie odmiany przez przypadek w języku polskim wydaje się "używam( kogo czego) książki"


KaSia22478

Może ma być ,,książkĘ,,


Slawek74

Powinne być zaliczone obie odpowiedzi: 1. Używam kasiążki, samochodu.... 2. Używam książkę, samochód... Podobnie jak - "Zawodnik przebiegł pół drogi (połowę drogi)". I tak zawsze jest to bardziej poprawne - co jest częściej używane - a razję zawsze ma szef ;-)

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.