"I use the book."

Tłumaczenie:Używam książki.

4 lata temu

19 komentarzy


Jack.Elliot
Jack.Elliot

.

4 lata temu

endios
endios

"Książki" is genitive for singular "książka" and nominative for plural "książki".

4 lata temu

ann666
ann666

and, also, accusative and vocative for plural ;)

4 lata temu

Yola448704

In Polish, you can "UŻYĆ książki" to start a fire...
Otherwise, you can "KORZYSTAĆ z książki".

I USE the book - KORZYSTAM z książki

6 miesięcy temu

Wika849896

,, the book'' to książka a nie książki

3 lata temu

ewan357119

Ty używasz książka?? czy książki!

1 rok temu

DamianStep4

Dopełniacz [kogo? czego? (nie ma)]: książki.

1 rok temu

JustynaFra

też tak uważam.

2 lata temu

jacekchen

Zamiast "the" słyszę "a". Już kilka razy popełniłem ten prosty błąd.

4 lata temu

DawidKosow

Tak dokładnie ona mowi bardzo nie wyraźnie

4 lata temu

zuza233440

Tu chodzi o Używam książki, czyli że jednej książki. W liczbie mnogiej to by było Używam książek. ;-)
Mam nadzieje że pomogłam

2 lata temu

michasia960206

Ona mowi normalnie po tym jezyku lecz "The" i "A" to podobne slowa

1 rok temu

PaulakQ

Napisałam używam książke i mi nie zaliczyło ,dlaczego?W tłumaczeniu przecież jest książke!!

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Czasownik używać łączy się z dopełniaczem, a nie z biernikiem, a więc:
używam [kogo? czego?] książki

4 lata temu

maxi.66

a no to teraz rozumiem dlaczego mi nie zaliczyło...

4 lata temu

angielski965776

Tak, jest to liczna pojedyncza. Jednak poprawnie w sensie odmiany przez przypadek w języku polskim wydaje się "używam( kogo czego) książki"

3 lata temu

KaSia22478

Może ma być ,,książkĘ,,

3 lata temu

Slawek74

Powinne być zaliczone obie odpowiedzi: 1. Używam kasiążki, samochodu.... 2. Używam książkę, samochód... Podobnie jak - "Zawodnik przebiegł pół drogi (połowę drogi)". I tak zawsze jest to bardziej poprawne - co jest częściej używane - a razję zawsze ma szef ;-)

2 lata temu

KrzysiekTo7

Ja też

1 rok temu

Powiązane dyskusje

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.