"I use the book."

Tłumaczenie:Używam książki.

January 24, 2014

24 komentarze
Ta dyskusja jest zamknięta.


endios

"Książki" is genitive for singular "książka" and nominative for plural "książki".


ann666

and, also, accusative and vocative for plural ;)


Yola448704

In Polish, you can "UŻYĆ książki" to start a fire...
Otherwise, you can "KORZYSTAĆ z książki".

I USE the book - KORZYSTAM z książki


karomar123

Po polsku bym prosiła.


Lusia1809

Ja używam książki.


Wika849896

,, the book'' to książka a nie książki


[użytkownik usunięty]

    Dopełniacz [kogo? czego? (nie ma)]: książki.


ewan357119

    Ty używasz książka?? czy książki!


zuza233440

    Tu chodzi o Używam książki, czyli że jednej książki. W liczbie mnogiej to by było Używam książek. ;-)
    Mam nadzieje że pomogłam


michasia960206

    Ona mowi normalnie po tym jezyku lecz "The" i "A" to podobne slowa


jacekchen

    Zamiast "the" słyszę "a". Już kilka razy popełniłem ten prosty błąd.


DawidKosow

    Tak dokładnie ona mowi bardzo nie wyraźnie


PaulakQ

    Napisałam używam książke i mi nie zaliczyło ,dlaczego?W tłumaczeniu przecież jest książke!!


yuioyuio

    Czasownik używać łączy się z dopełniaczem, a nie z biernikiem, a więc:
    używam [kogo? czego?] książki


maxi.66

    a no to teraz rozumiem dlaczego mi nie zaliczyło...


angielski965776

    Tak, jest to liczna pojedyncza. Jednak poprawnie w sensie odmiany przez przypadek w języku polskim wydaje się "używam( kogo czego) książki"


KaSia22478

    Może ma być ,,książkĘ,,


Slawek74

    Powinne być zaliczone obie odpowiedzi: 1. Używam kasiążki, samochodu.... 2. Używam książkę, samochód... Podobnie jak - "Zawodnik przebiegł pół drogi (połowę drogi)". I tak zawsze jest to bardziej poprawne - co jest częściej używane - a razję zawsze ma szef ;-)


Mondzio

    Ja używam tę książkę. A nie 'tą' ksiażkę. Poprawnie jest również: ja używam tej książki.


Ola3692658

    Jest blad Bo pwoinno byc "the books" a nie "the book" skoro w odpowiedziach jest "ksiazki"

    Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.