1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Who is it by?"

"Who is it by?"

Fordítás:Kinek a műve ez?

January 24, 2014

47 hozzászólás


Adam1978

It: ’ez’, is: ’van’. Eddig nem nehéz. Who…by: ’ki által?’ A „by" ugyanis azt jelenti, ’által’, tehát hogy kinek a révén, kinek a hatására, kinek a munkája, tevékenysége nyomán megy végbe a cselekvés. „The lunch was made by my mother.” Szó szerint: ’Az ebéd volt csinálva („megcsinált”) a mamám által.’ Magyarul: ’A mamám csinálta (azaz főzte) az ebédet.’ A „by my mother” tehát azt jelenti, ’a mamám által’. Kérdésben viszont az elöljáró a mondat végére megy, nem maradhat a hozzá tartozó kérdőszó előtt (egyes többtagú kifejezéseket kivéve). A kérdés tehát szó szerint azt jelenti: „ki által van ez?” Amit magyarul inkább úgy szoktunk mondani: „Kinek a műve ez?”


Szultana

Köszönöm Ádám! Nagyon sokat segített a magyarázatod. Thank you very much.


Bagyes

Adam profi vagy, csak azt nem értem mit keresel a duolingón. Vagy Te vagy a supervisor? :-)


Adam1978

Én vagyok az egyik moderátor, igen. :)


Magdolka

Köszi! Egy "help" gomb is szuper lenne, ahol a magyarázatot találjuk.


MartonGeza

Meg persze az is magyarul van, hogy "Ki tette/csinálta ezt?" Nem kellene elfogadni?


probbi

Köszönöm a széleskörű tájékoztatást! :) Így már értem.


cslevente

Köszi, ez hasznos!


zskuci

köszi, így már érthető...


kalocsaby

köszönöm, nagyon hasznos volt a hozzászólásod!


TthKlmn

Ki mellé, az valahogy kimaradt!


kvtaros

Köszi egyébként az összes magyarázatodat, ami szuper! Az én válaszom az volt, hogy "ki által" amit nem fogadott el, arra javította, hogy "ki írta" :-(


Adam1978

Pedig azzal gyakorlatilag csak annyi a baj, hogy nem teljes mondat, hiányzik belőle az ige. Ki által van? vagy Ki által van ez? már jó lett volna.


BarbieKaszas

Köszi Adam, így valamivel érthetőbb.


atomjani

És a Ki van mellette? mért nem jó? A by mellett jelentéssel is bír.


TthKlmn

Az a gond hogy nem használtad az it verziót !


loudblackheaven

Én azt írtam, hogy "ki által" és nem fogadta el, mert nem raktam oda, hogy "van". Ez akkora probléma?


plumbum44

Igen,én is úgy fodítottam:Ki van mellette?Pl. az ajánlat mellett.Ezt az értelmezést hogy mondjuk angolul?


BekPter

a mellette miért nemjó?


kisszoltan01

Adam1978 Köszönöm a kimerítő magyarázatot így már értem.


TthKlmn

Nekem azt írta hogy "ki írta"tehát ex has!


Zotya242

Nekem elfogadta a "Kitől van ez?" fordítást.


34sunflower

..azert nem kapcsoltam, de logikus...:)


andrea.saj

De akkor az miért nem jó hogy Kitől van ez?


Adam1978

Mert az „Who is it from?” lenne angolul. Pl. egy ajándék hever az asztalon, rámutatsz, megkérdezed: „Kitől van ez?” – vagyis ki hagyta ezt itt, kitől származik ez, ki ajándékozta ezt? A fenti kérdés viszont azt jelenti, hogy ki készítette, ki hozta létre, ki alkotta.


VancsEra

Nekem elfogadta a "kitől van ez" fordítást


bblint

A szórend felcserélhető nem? "Ez kinek a műve?" Így nem fogadja el


derhibogab

én azt nem értem, hogy ha I -t írunk,akkor azt áj-nak mondjuk, most a y-t is áj-nak mondta. Honnan tudom, hogy mikor I és mikor y? Előre is köszi a választ!!


JudithMadai

Igen! Es a ket betu ugyan az a betu! Az angolban ugyan is a szovegi i- betut mindeg y-nak irjuk.Kesobb fogod latni,hogyan alakulnak ezek az y-ok vissza i-betuve abban az esetben, ha ragot kap es mar nem a szo vegen van.


LszlKormos

Sajnos semmi biztatót nem tudok adni a kérdésedre, de ezért kell így tanulni egy nyelvet hogy lásd, hallgasd és mond. Az angolra meg nagyon igaz.


BernadettH1

Ha rákattintok a szavakra,ezt îrja:"ki van mellette"? Akkor most,hogy jön ide a "kinek a müve ez"??!


Adam1978

Ennél a mondatnál pont azt kell/lehet megtanulni, hogy a mondat elején álló kérdőszó (who) és a mondat végén álló elöljáró (by) összetartoznak. A who-nál is ott van, hogy „ki”, és a „by”-nál is ott van, hogy „által”. Ha elsőre nem találja ki valaki, akkor a gép elmondja a megoldást, némi fejtörés után megérti az ember, és másodszorra már menni fog. A „mellette” az lenne, hogy „by him”, „by her”, „by it” (vagy ugyanezek „next to”-val, „beside”-dal). Ez utóbbiak nem szerepelnek a mondatban. Addig nem érdemes nekivágni egy mondat megértésének, fordításának, amíg nem tisztázzuk, hogy mely elemek tartoznak össze.


Raspotnikg

na ja... ezt én is szeretném tudni... :D


JegesZoli

okozz zűrzavart! itt jelentsd be a hibákat, és olvasd el az alábbi hozzászólásokat, mielőtt bármit is káromkodnál. majd utána...


Unauna1

"Kitől van?" Ki fogom próbálni.


Huktamatyi

A "Ki által?" miért nem jó? egy kicsit egyszerűsített, de szerintem megállná a helyét, és többen is írták. Köszi a választ előre is :)


dont_tread_on_me

Kevésbé kollokviálisan Whom is it by? lenne?


Revand

De akkor a "ki által" választ miért nem fogadja el? Azt várja: ki írta? Az írás viszont egyáltalán nem szerepel a kérdésben. Ezzel a erővel ki festette is lehetne!


Adam1978

A Ki által?-lal csak az a baj (leszámítva azt a szépséghibát, hogy nem túl magyaros), hogy hiányzik belőle az ige ("van"). Az angolban is ott az "is". A Ki által? megfelelője a Who by? lenne, de ezek egyike sem teljes mondat.


kiskiralyka

Én is azt fordítottam, hogy "ki által?" A" help" gomb nagyon hasznos lenne szerintem is. Kedves moderátorok, légyszííííí segítsetek nekünk ezzel, persze ha van rá mód. Köszi


Judit239080

Nálam helyes megoldásként azt írta, hogy "Ki írta?". Kicsit abszurdnak találom.


Australia1610

Köszönöm az értékes magyarázatodat. Én is csak szó szerint próbáltam értelmezni.


CzinegeFerenc

Ha ez kinek a műve? jelentéssel bír akkor mit jelent az alábbi?????? Whose work is it????????????


MajorJnos

Ki által van ez!

Kapcsolódó fórumok

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.