Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Ona je swoją zupę"

Tłumaczenie:She eats her soup

4 lata temu

14 komentarzy


SynBurzy

Pytanie. W zadaniu "Kot pije swoja wode" jest its a w tym zadaniu jest to błąd. Czemu?

4 lata temu

krispoland

W odniesieniu do zwierząt stosuje się "it" (stąd its), natomiast wobec ludzi używa się "he"/"she", stąd his i her. W codziennych sytuacjach w odniesieniu do własnych zwierząt domowych można jednak stosować he/she i nie jest to uznawane za błąd.

4 lata temu

dibdin
dibdin

'She eats her own soup' is also correct as in the soup she made herself

4 lata temu

Kot.ek
Kot.ek

Nie, jeżeli piszemy o osobach. Zdanie: ona je swoją supę będzie wyglądać tak: She eats her soup. Ponieważ odnosimy się do osoby kobiety. Gdyby to był mężczyzna her Zamienili byśmy na his. W przypadku zwierząt było by its

3 lata temu

lekko12353dfsaf

She eats her soup = on je swoja zupe ... A można to przetłumaczyć tak? = Ona je jej zupe?

Prosze o odpowiedz

3 lata temu

Wlodzimier358233

Ona je swoją zupę, dlaczego nie może być,, she eats its soup?

5 miesięcy temu

kaki11pl

Powinno być she eats his soup

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

his = jego

her = jej

W angielskim nie ma słowa oznaczającego "swój", to jakiego przymiotnika dzierżawczego użyjemy zależy od tego do kogo dana rzecz należy

4 lata temu

tom83ek1

Czesc. Bardzo dobrze tlumaczysz zasady. Przede wszystkim jasno:) moze znasz jakies strony badz fajne ksiazki w ktorych taka wiedze mozna znalezc? Zalezy mi rowniez zeby bylo.napisane prostym czytelnym jezykiem...:) pozdrawiam

3 lata temu

dun3rr

ona jest kobietą :D ona> she = her; on>he=his; ono,zwierze>it=its

4 lata temu

Witold4

czyli "its" nie można używać w stosunku do ludzi ?

4 lata temu

Cudziak

Kiedy do cholery pisze sie "eats", a kiedy "eat"? ;|

4 lata temu

BenjaminMu14

eat piszemy wtedy kiedy jest: I,you,we,itd. eats wtedy kiedy jest: he,she,it np.

He drinks a juice może, też być He is drinking a juice

I drink a juice

4 lata temu

Attaga

http://www.angielski.ebrio.pl/lekcja2.php , tutaj jest to fajnie wytłumaczone dlaczego i kiedy piszemy "s "

4 lata temu