1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The horses drink milk."

"The horses drink milk."

Çeviri:Atlar süt içer.

January 24, 2014

45 Yorum


g.enver

Sizin işte zor insanlara hem ingilizce hem Türkçe öğretiyorsunuz


Biestaest

Amac ingilizce ogretmek hayat dersi vermek degil suraya sacma yorumlar yazmayin insanlarin ogrenmesine mâni oluyorsunuz


xkadiruguz

Biride cikip demiyo at nasil sut icsin


Emre.0.0.7

Aferin ❤❤ tek derdimiz buydu zaten


yasamkitap

atlar derken yerine kullandığımız zamir It değil mi eğer It ise içmek fiili s takısı alması gerek miyor mu? Cümlenin doğru yazımı şu şekilde olması gerekmez mi : Horses drinks milk


StellaMerlo

Hayır. Cümlede zaten çoğul eki ''horseS'' var. Eğer tekil olsaydı fiile -s takısı gelirdi ama burada çoğul ek var(they-->Horses). O yüzden bu cümlede -s takısı gelmez.


incikin_

Tek bir attan bahsederken "the horse" derdik. (Burada özneyi "it" gibi düşünebiliriz.

THE HORSE drinkS milk.
(= IT drinkS milk.)

Soruda ise "atlar" yani "the horses" geçiyor. Burada özneyi "they" gibi düşünebiliriz.

THE HORSES drink milk.
(= THEY drink milk.)


Ayegl944240

İki çogul yan yana olmadığı icin


SimgEsin1

Atlar çoğul bir kelime. Atlar they gibi. Yani s gelmez. At süt içer deseydi s gelirdi ama atlar diyor.


Seher411287

Atlar çoğul bir kelime they olarak dusunebiliriz.bu yuzden drink olacak


lapis-pretiosus

Yahu tamam İngilizce öğreniyoruz falan da burada hâlâ memeli hayvanların yaşamlarının ilk zamanlarında annelerinden süt içtiğini bilmeyen insanların da dil öğrenmeye çalışması bana ironik geldi.


gunce1

Atlar inek sütü icmiyor belki kımız içiyordur.


ECE152376

Atlar sut icmez ama bu soru geregi boyle yoksa zaten atlar sut icmez bunu herkes bilir


buse776093

bebek atlar içerler .bikere bunu herkes bilir


vraka1

gerçekten mi ?


gzmozr

yalnız atların süt içmesi çok büyük bir ironi


Ahmetelik825207

Yine kafam karıştı . The neden geldi şimdi başına . The horse atı anlamına gelmez mi.


incikin_

"The" sözcüğü cümlede öznyi belirtiyorsa Türkçe çeviriye yansımıyor.

"The horses drink milk."
(= ATLAR süt içer.)

"The" sözcüğü nesneyi belirtiyorsa Türkçe çeviride nesneyi ismin -i halinde kullanıyoruz.

"I feed the horses."
(= Ben ATLARI beslerim.)

Sorudaki cümlede "atlar" özne konumunda olduğundan "the" çeviriye yansımıyor.


StellaMerlo

Cümlede ''the'' eki başta kullanılmış.Atları belirtiyor. ''The elephants drink water'' = Filler su içer. ''I am taking the book''= Eğer böyle başta kullanılmassa cisim -ı eki alır. ''Kitabı alıyorum.'' Cümlede kullanımına göre farklılık gösterir yani.


EErdalYrk

yavru atlar anasını emer yani sut içer


dermann129537

Atların süt icmesi bilene garip


betl779068

At nasıl süt içsinya


Sumeyye3438

Bir onceki soru kopekler pilav yer diyordu simdi atlar süt icer diyor


Hamis655007

Iam hungry, what am i eat now


Elif6270

Takip edin gari beni


Orun998907

Benim bildiğim çoğul olan kelimelerin önüne The gelmez yanlış mı biliyorum


sevketinse

Bu adam milk derken niye zorlanıyor


nazani31

Bu adam milk sözünü neden böyle söylüyor


ZaferKesim

Atlar süt icer diyorum ama algilamiyor


AhmetHasan07

atlar süt içmez


Gulbahar.1993

Atlar süt içiyo kediler bira.. ahsjjsjd


kartal1203

Dostum ses garip geliyor


ShinSe-GiDID

Disney fanlarını takip etmek istiyorum. Varsa beni takip edin.


ATABERKKARA

Ya,başına 'the' koymasak ne olur?Açıklayabilir misiniz?


Fidan481255

Atlar süt içermi lan

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.