Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"He is for her or against her?"

Tłumaczenie:Czy on jest za czy przeciwko niej?

4 lata temu

11 komentarzy


Augerz
Augerz

A to pytanie nie powinno czasem zaczynać się od "Is he"? W końcu to jest pytanie.

4 lata temu

KrzysztofN6

Odpowiedziałem "On jest za nią, albo przeciwko niej". Odpowiedź okazała się błędna, a jeśli prawidłowa odpowiedź brzmi: "Czy on jest za nią, czy przeciwko niej?", to w języku angielskim z racji że jest to pytanie, zdanie powinno zaczynać się od słów: "Is he...?", a jeśli zaczyna się od słów "He is...(?)", to na końcu nie powinno być pytajnika, a moja odpowiedź jest prawidłowa, ponieważ forma gramatycznie wskazuje na to że zdanie jest jednak twierdzące.

4 lata temu

TomSlon

on jest za nią czy przeciwko niej myślę, że ta forma jest ok

4 lata temu

ann666
ann666

Podobni jest "przeciw niej" :)

4 lata temu

olka2212

przeciw niej czy przeciwko obie formy są zatwierdzane :)

4 lata temu

julek229

On jest z nia czy przeciwko niej - Jest zle? Powinno byc zaakceptowane ;(

4 lata temu

ArthurBrown001

Zamiast "czy" napisalem "lub" a nie jest to OK

4 lata temu

MJoannam

Dokładnie dałam tak samo i jest błąd :/

4 lata temu

toPestka

Chodzi tu o położenie czy o to, czy on ją wspiera? Pytam, ponieważ napisałam: "on jest Z nią (...)", więc rozumiem, że skoro ma być "(...) ZA nią (...)", to jednak chodzi właśnie o położenie, a nie wsparcie. W takim razie w tym wypadku dalsza część zdania powinna brzmieć "(...) czy NAPRZECIW niej", a nie: "PRZECIWKO niej". Jest błąd w takim razie, chyba że jednak pierwsza część zdania ("za nią") dotyczy położenia, a druga ("pzeciwko niej") wsparcia? Wtedy też zdanie nie miałoby żadnego sensu, a jednak w takiej konstrukcji drugia część zdania powinna być kontynuacją pierwszej. Btw. - jak być powinno?

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

W obu częściach chodzi o wsparcie.

4 lata temu

Peter84pl

Jeśli chodzi o wsparcie to tłumaczenie on jest z nią czy przeciwko niej również powinno być poprawne.

4 lata temu