1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "My dogs are eating fish."

"My dogs are eating fish."

Překlad:Moji psi jedí ryby.

May 24, 2016

8 komentářů


lovelyTery

Moji psi jí ryby. - proč je špatně?

November 23, 2016

widle

Správný tvar pro množné číslo je "jedí".

November 23, 2016

PetrBlaha5

Od kdy jí psi rybi?

December 13, 2018

widle

Rybi asi až odteď, ale ryby vcelku odjakživa, když nějakou najdou.

December 14, 2018

JirkaHakulin

Moji psi jedí rybu - proč není uznáno?

May 24, 2016

widle

Kdyby jedli jednu, bylo by tam "a fish". "Fish" bez členu je buďto množné číslo (ryba je speciální případ, kde se i pro množné číslo používá "fish", zatímco "fishes" se skoro nepoužívá a znamená to víc rybích druhů), nebo rybí maso, které je nepočitatelné.

May 24, 2016

slavista999

Jsou tedy v angličtině hromadná podstatná jména? https://cs.wikipedia.org/wiki/Podstatn%C3%A1_jm%C3%A9na_hromadn%C3%A1

November 21, 2016

widle

Sice ano, ale není to tenhle případ. Hromadné podstatné jméno se chová jako slovo v jednotném čísle. Kdežto slovo "fish" sice do množného čísla nemění podobu, ale chová se jako množné (tedy nepoužívá neurčitý člen a váže se k němu množný tvar slovesa - "ryby jsou" = "(the) fish are").

November 21, 2016
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.