Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Biz yiyecek bulduk."

Çeviri:We found food.

2 yıl önce

4 Yorum


emirsener

Geçmiş zaman değil mi. We did find food olmyacak mı

2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku
  • "Found" zaten "find" fiilinin ikinci halidir.

"We did find food." da dilbilgisi açısından doğru bir cümledir ancak manası biraz daha farklı: "Asıl biz yiyecek bulduk." oluyor. Yani yukarıdaki cümle için bu geçerli sayılamaz. Genel kurala göre simple past tense olumlu cümlelerde "did" kullanılmaz, fiilin ikinci hali kullanılır.

2 yıl önce

emirsener

tesekkur ederım

2 yıl önce

vahti

Olmaz we found food. Olacak did soru veya olumsuz icin kullanilir

1 yıl önce