1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Do they have a book?"

"Do they have a book?"

Tłumaczenie:Czy oni mają książkę?

January 24, 2014

3 komentarze


Krzysztof795422

A dlaczego pytanie nie brzmi "Have they a book ?" Po co "do" ?


br0d4
Mod
  • Podstawowa forma to "Do they have a book?" - bez czasownika "got", czasownik "have" pełni funkcję zwykłego czasownika "mieć", a więc pytanie trzeba utworzyć z wykorzystaniem czasownika posiłkowego "do".
  • Inna dopuszczalna forma to "Have they got a book?" - w zdaniach z użyciem czasownika z "got", czasownik "have" zachowuje się jak czasownik posiłkowy, a pytanie jest tworzone przez inwersję.
  • "Have they a book?" w zasadzie znaczy to samo, ale to archaizm, i dlatego taki sposób tworzenia pytań o posiadanie czegoś nie jest w kursie akceptowany (z wyjątkiem dosłownie 2 czy 3 charakterystycznych zwrotów dotyczących posiadania najbliższej rodziny - więc nie radzę tej formy stosować).

Asdar09

bo to jest pytanie.A -do ,znaczy tu CZY

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.