1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I run towards my wife in the…

"I run towards my wife in the street."

Překlad:Běžím směrem ke své ženě na ulici.

May 27, 2016

50 komentářů


Vladim995107

Běžím směrem ke své ženě na ulici. To je ale ošklivá věta :-)

June 1, 2018

Mr.Tom82

Proč nebylo uznáno "Běžím po ulici k mé ženě"?

May 27, 2016

kacenka9

Uz bude. Takovy slovosled nam chybel.

May 27, 2016

vladimirbz

"běžím po ulici směrem k mé ženě" pořád není uznáno

March 14, 2019

Bobr21

Protože je to je chybně. Mohu běžet pouze ke své ženě, nikoli k mé ženě. K mé ženě může běžet pouze někdo jiný, než já.

March 15, 2019

Zdenk300197

Nemáte pravdu, správně je obojí.

April 19, 2019

Bobr21

Internetová jazyková příručka ústavu pro jazyk český:

Zvratné přivlastňovací zájmeno svůj užijeme tehdy, jestliže přivlastňovaná věc, event. osoba patří osobě/věci, která je ve větě podmětem (původcem děje): „Pavel vychovává své děti dobře. Starý hrad skrývá svá tajemství. Jdem (= my) za svou pravdou dál.“ Naproti tomu ve větě „Pavel vychovává jeho děti“ vyjadřujeme, že Pavel vychovává např. bratrovy, kamarádovy atp. děti, ale nikoli děti své = vlastní.

Dále se píše o tom, že je sice v některých případech možné použít mé místo své, ovšem nikoli spisovné. Je to asi na úrovni toho, že je možné použít podle ÚJČ „s datumy“ místo „s daty“, v případě, že hrozí nebezpečí záměny s počítačovými daty. Možné ovšem neznamená spisovné.

April 22, 2019

Zdenk300197

Bobr21 - Ano. A když tentýž odkaz budete číst dál, zjistíte, že pro zdůraznění vztahu v první nebo druhé osobě přísudkového slovesa je možné užít nezvratné zájmeno. A taky, že uvedené příklady mají platnost tendencí a kolísání mezi oběma variantami nelze vyloučit, kromě případů, kdy je to vyloženě špatně.

April 23, 2019

IvetaCichr

Nemůže být běžím, musí být běhám. Slovesa pohybu jsou specifická, běžím znamená I am running. I run vyjadřuje opakovanou činnost, tedy běhám.

July 21, 2018

JaninkaMk

běžím ke své ženě v ulici - nelze?

August 23, 2016

mildafeda

Proč je špatně"v ulici"?

June 5, 2018

MilanKr1

Nemôže sa v tejto vete použiť výraz "vstříc své manzelce"? Ďakujem za odpoveď.

June 22, 2018

LeopoldBar

Běžím vstříc své ženě na ulici

July 14, 2018

DagmarSakt

běžím vstříc své ženě na ulici - to je přeci také správně?

August 2, 2018

Larisa934

Zase nebylo uznáno: "Běžím k mé žene po ulici"

September 2, 2016

ChovMart

No a to je v pořádku. Ta vaše věta znamená trochu něco jiného. Ve vašem případě totiž žena může být třeba v parku a vy k ní běžíte ( nebo běháte po ulice ), ale v té anglické větě, je vaše žena na ulici.

January 18, 2019

jorrit_04

Prečo tam nemože byť forwards namiesto towards?

May 6, 2017

Ala669439

Proč ne " Běžím k mé manželce na té ulici " ?

May 6, 2018

eznkovRena

Proč ne : běžím naproti SVÉ ženě. Duo požaduje mé.

May 8, 2018

RenaJedlik

Nebylo mi uznáno "naproti své ženě" prý bylo dobře "naproti mé ženě" Správně česky je své.

June 11, 2018

RenaJedlik

opakovaně mi bylo neuznáno naproti své ženě. Bylo tam napsáno-použil jste špatné slovo a "opravená" věta byla stejná, pouze se slovem mé. To prostě neuznávám.

June 11, 2018

Loboone1

Běžím naproti své ženě po ulici. ..... A není uznáno??? Proč??? Stále to odkazuje pouze na termín "mé ženě".

June 30, 2018

MiroslavKr16

přidejte své, je to správně česky -http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=630

July 13, 2018

IvetaCichr

Běžím je špatný překlad, sloveso pohybu. Běžím - I am running, běhám - I run.

July 29, 2018

slavekp

Zamítnuto: Na ulici běžím směrem k mé ženě.

August 3, 2018

IvetaCichr

Správně česky je své. Mé je gramaticky anglicismus. A mělo by být běhám, už to s Duem řeším, protože běžím je I am running

August 3, 2018

DagmarSakt

Běžím naproti SVÉ ženě na ulici - proč se mi to neuznalo? Vždyť je to správně česky! Ale asi už nám nikdo neodpoví.

August 5, 2018

Filomena.Prvni

Tuto větu chápu jako "Běžím po ulici naproti (v ústrety) své ženě." "...ke své ženě na ulici" je hodně divný slovosled.

August 6, 2018

tpnka718426

Proc nemuze byt ke svojí ženě?

August 25, 2018

Filomena.Prvni

V předložkách lítám, ale mám za to, že by ve větě muselo býti "to" my wife.

September 19, 2018

oviko2

Myslím, že překlad bude správný ale česky to není. Lépe je " Běžím ulicí naproti své manželce"

September 21, 2018

MilanB71

proč nemůže být použito vstříc?

September 24, 2018

PaveCone

Běžím směrem k mojí manželce na té ulici . Podle mě je to OK.

October 22, 2018

Bobr21

Není. Česky je to špatně, byť se to hovorově používá. Správně je své/svojí manželce, protože přivlastňujete podmětu.

October 23, 2018

Terezka327257

Proc nemuze byt primo ke sve zene?

November 3, 2018

bejbous

Má být uznáno i "Běhám směrem...."

November 20, 2018

JaroslavVo8

Já běžím na ulici směrem ke své ženě. Myslím, že je to lepší překlad než ten Váš kostrbatý.

November 20, 2018

Pemek182236

nevzalo mi to: běžím směrem k manželce na ulici

December 2, 2018

podvojin

Proč to neuznava slovo silnice...

December 25, 2018

ChovMart

protože silnice je anglicky "road"

January 18, 2019

Penny853152

To je vážně strašná věta. Navozuje myšlenku, že má žena je "na ulici". Přitom by stačilo vyměnit slovo "wife" za "car", a bylo by po nedorozuměních.

December 27, 2018

Petra348572

"Běžím směrem k mé ženě na té ulici" nebylo uznáno...?

January 8, 2019

Bobr21

Správně česky je „ke své ženě“, nikoli „k mé ženě“.

January 10, 2019

Tonda623910

běžím po ulici směrem k mé ženě, co je špatně?

February 4, 2019

Bobr21

Nevím, jestli je to to jediné, ale „k mé ženě“ je česky chybně. Správně je „ke své ženě“. Protože se přivlastňuje podmětu věty.

February 4, 2019

Petra218019

Proč je špatně "v" ulici? Myslela jsem, že "na" ulici by se přeložilo "on" the street.

March 17, 2019

Marek_K.

Přijde mi nevhodné řešit správnost "mé" a "své", když je hlavní problém ve zcela nečeském překladu. Občas mám dojem, že si DUO naschvál volí tu horší variantu. Nechápu, proč jako hlavní překlad není: "Utíkám ke své ženě na ulici." Jde to přesně po smyslu věty, byť nejde o doslovný překlad, což by však mělo být správně. :-)

March 30, 2019

Mon12504

Běžím po ulici vstříc své ženě... to nelze?

April 7, 2019

JanHenke3

"Běžím na ulici směrem ke své manželce." Neuznáno, hlášeno. Prosím o přidání.

April 10, 2019

vbodlak

Tato stejná věta (I run towards my wife in the street) se opakuje, v prvním případě se mi ale "nedostala" možnost doplnit slovo "my", které v odpovědích chybělo. Nahlašuji tedy předchozí větu, že obsahuje chybu - nebylo možné správně zadat odpověď.

June 6, 2019
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.