Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"It rains cats and dogs."

Tłumaczenie:Leje jak z cebra.

4 lata temu

58 komentarzy
Ta dyskusja jest zamknięta.


woland85

Może warto jakoś wyróżnić idiomy?

4 lata temu

ann666
ann666

Zgadzam się! W innych językach idiomy są osobnymi lekcjami zupełnie.

4 lata temu

ryo87
ryo87

Jedna z fajniejszych niespodzianek podczas kursu. :D

4 lata temu

SamuelBeck910397

Dla mnie również

1 miesiąc temu

boryskozielski

Słyszałem, że żaby czasem "padają" ale żeby psy i koty?

4 lata temu

minicentka

To jest angielski idiom. Popatrzyli by na ciebie jak na wariata jakbys powiedzial ze leje jak z cebra

4 lata temu

mkowski
mkowski

30 razy to odsluchiwalem zanim zdecydowalem sie wpisac. Ale teraz juz chyba nie zapomne tego wyrazenia ;)

4 lata temu

kichas

nie jedna kociara by się cieszyła jakby tymi animalsami padało

4 lata temu

endios
endios

Kotek spadający z nieba mógłby nie przeżyć...

3 lata temu

Lisek168274

Kot potrafi spaść nawet z 36 piętra. Koty są mistrzowskie w tej kwestii. ;)

2 lata temu

Kabi90
Kabi90

W Polsce mówi się "pogoda pod psem" co jest chyba równie absurdalne dla obcokrajowców :)

4 lata temu

KarolPodlak

"Leje jak z cebra." - dziwne tłumaczenie ;)

4 lata temu

minicentka

Nie. Normalne, bo to sa idiomy

4 lata temu

Jendrej

Ale skąd my mamy to wiedzieć?

3 lata temu

ryo87
ryo87

Z tego kursu! ;)

3 lata temu

Nicofisi
Nicofisi

Dokładnie ;D

3 lata temu

maniuto

Ha! Po ilosci komentarzy wiedzialem ze bedzie czadersko w tym wątku :D Wsluchiwalem sie kilkukrotnie zanim dalem odpowiedz, no i... spotkalo mnie lekkie zaskoczenie. W kazdym razie nie spodziewalem sie takiego tlumaczenia.

4 lata temu

Majeczka6

To tak samo jak po angielsku jest jeden taki zwrot, który w doslownym tlumaczeniu na polski znaczy: Jestem wyluzowany ja ogorek XD

2 lata temu

Pysznyplac

Serio??? A jaki? XDDDD

2 lata temu

Yola448704
Yola448704

to be "as cool as a cucumber" (być spokojnym, jak na wojnie...)

4 miesiące temu

amayashiomi

Ja myślałam że to znaczy ,,pada kotami i psami" XD

2 lata temu

daanieell9

Świetne ze taki idiom mamy juz na poczatku, mysle ze nikt z nas go nie zapomni i super pobudza do dalszej nauki :D

1 rok temu

AnnaRazuk

Dlaczego w znaczeniu tego zdania ma byc leje jak z cebra jak pisze cats and dogs czyli kot i pies a znaczenie ma byc pada jak z cebra ?

3 lata temu

880201
880201

Ponieważ to jest idiom i nie tłumaczy się tego dosłownie.

3 lata temu

Darius_U.K

takie wyrażenie zostanie w pamięci . nie ma co... :)))

3 lata temu

Balwanelli

W ten sposób poznałam idiom, a myślałam że to jakaś bzdura :-)

2 lata temu

Beatonek

boskie, nie znałam tego, jestem zachwycona. A zawsze sądziłam, że angielski jest mało kreatywny :)

2 lata temu

Natka72

trochę to nie fair na tym etapie nauki,ale tak z ciekawości poproszę o tłumaczenie polskiego idiomu "rzuca żabami",w sumie o to samo chodzi ;)

2 lata temu

Marcin115351

Tego nie miałem prawa się domyślić. ;-)

10 miesięcy temu

ondrive

W nocy o północy jak mnie ktoś obudzi,wypowiem to zdanie-teraz;)

3 lata temu

miromirror

Pada psami i kotami czyli z cebra

4 miesiące temu

MarekSzczucki

"pada jak z cebra" chyba też powinno być dobrze

4 lata temu

RafaWitkow

To idiom, powiedzenie. W Polsce funkcjonuje powiedzenie "leje jak z cebra". "Pada jak z cebra" raczej się nie mówi.

4 lata temu

ThomasMalynsky

leje jak z cebra, pada jak z garnca. po ang: koty i psy wypadaja z naczyn kuchennych.

3 lata temu

JanSkart

Właśnie że się różnie mówi, szczególnie potocznie, ja slyszałem: Leje jak z cebra Pada jak z cebra Wali żabami Wali jak z cebra Mi najbardziej podba się wersja z żabami i często jej używam :)

3 lata temu

scabiss

Ja napisalam pada jak z cebra i zaliczylo :)

3 lata temu

DamianMarz2

Myslałem ze tu błąd macie a to sa jakieś idiomy ... Pierwszy raz sie z takim czyms spotykam ale miłe zaskoczenie

1 rok temu

Dominika108420

It rains cats and dogs. To oznacza coinnego niż: Leje jak z cebra

1 rok temu

br0d4
br0d4
Mod

To jest idiom, nie można go tłumaczyć dosłownie.

1 rok temu

psemik06

To jest powiedzenie anglika na Leje jak z cebra

1 rok temu

Mona361271

Już to kiedyś słyszałam, świetne

1 rok temu

BazylC
BazylC

Mam problem dlaczego jest "s" po pada ... to jakaś liczba mnoga czy też coś innego? Napisałem "it rain cats and dogs" i podobno to jest źle :-( W sumie powinno chyba jednak być: "it's raining cats and dogs" ?

7 miesięcy temu

880201
880201

To zdanie jest w czasie present simple i dlatego w 3os. l.p. dodajemy do czasownika -s. http://www.angielski.nauczaj.com/czasy-terazniejsze/present-simple.php

7 miesięcy temu

Kabi90
Kabi90

Tak, -s w czasowniku dotyczy trzeciej osoby "it", bo czasownik odnosi się do podmiotu, liczba mnoga nie ma tutaj znaczenia

7 miesięcy temu

maja674322

Złe tłumaczenie napewno nie leje jak z cebra

3 miesiące temu

br0d4
br0d4
Mod

Dobre tłumaczenie, przeczytaj starsze komentarze.

3 miesiące temu

MagorzataP770059

Pomyślałam że nie nauczę się nigdy, ale u nas tez leje jak z cebra.

2 miesiące temu

Lucyna944872

????

1 miesiąc temu

amelka75577

Nie pomyslalabym o takim tlumaczeniu : )

5 miesięcy temu

Gosia232753

Ale śmieszne!

3 miesiące temu

rafael841

A to ciekawe leje jak z cebra ale chyba na koty i psy a nie z cebra

1 rok temu

AniaKoodko

TE zdanie jest bez sensu.

5 miesięcy temu

br0d4
br0d4
Mod

TO zdanie jest idiomem. Dla Anglika podobnie idiomem byłoby polskie wyrażenie "pogoda pod psem". W kursie jest kilka wyrażeń idiomatycznych, których warto się nauczyć. Niestety, od około 3 lat programiści Duolingo nie potrafią (albo nie mają czasu, bo zajęci są ciągle dodawaniem nowych wodotrysków) zaimplementować funkcji o którą byli wielokrotnie proszeni: by idiomy były specjalnie zaznaczane w kursie... :-(

P.S. Za każdym razem jak w odpowiedzi wpiszesz "te" zamiast "to" przed wyrażeniem rzeczownikowym w liczbie pojedynczej, Twoja odpowiedź zostanie odrzucona jako błędna. Zaimek "te" można w języku polskim stosować wyłącznie przed liczbą mnogą niemęskoosobową: "te zdania", "te przedmioty", "te kobiety", "te dzieci"; przed męskoosobową poprawna jest forma "ci": "ci mężczyźni", "ci uczniowie".

5 miesięcy temu

darosoldier

Parę razy odsłuchałem i chociaż wydawało mi się to bez sensu to tak napisałem

3 lata temu

Ania640889

Ja nie mam slowa kot i pies

1 rok temu

kropla.bes

Nie powinien się ten zwrot znaleźć przy "podstawach". To zdecydowanie myli.

4 lata temu

ryo87
ryo87

Zrobiłem już całe drzewko i jest to jedyny tak zaskakujący idiom w całym kursie. Myślę, że skoro już tutaj został przez tak długi czas nie powinno się go usuwać. Taki smaczek dla początkujących ;)

4 lata temu

Finder77

Wręcz przeciwnie:) Mnie się bardzo spodobał ten idiom,takie urozmaicenie,które na pewno każdy zapamięta!

2 lata temu