1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Kız domates yiyor."

"Kız domates yiyor."

Çeviri:Das Mädchen isst eine Tomate.

May 29, 2016

36 Yorum


begmsubasi

Ben "Das Madchen isst Tomate" yazmıştım fakat kabul etmedi "eine" olmasi gerekiyormus. Cümlede "bir" yok ki. NEDEN ?


MeteUlku

Belirsiz artikeller (ein/eine) her zaman tam olarak "bir" diye çevrilmeyebilir. Belirsiz artikeller ardından gelen isme belirsizlik katar. Herhangi bir domates olabilir ve ortada ikimizinde bildiği, bahsettiği bir domates yok demektir.

Eğer belli olsaydı Türkçe'de "Kız domatesi yiyor." derdik, yani Almanca'daki "Das Madchen isst die Tomate."


Nigga719792

Ama benim bu uygulamada gördüğüm, ekmek üzerinden örnek verecek olursam, ekmeği denildiğinde das brot, bir ekmek denildiğinde ein brot, sadece ekmek denildiğinde ise brot diye çevirmesidir. Burada da aynı şeyin olmasını beklemiştim


UmutDulger

Aynı fikirdeyim cevabı yanlış


oguzhann.08

Bendede öyle oldu mk


AydnAlpALK

çok haklısın. Ben de aynı hatayı yaptım. Kalperimi isterim! :'(


AliOsman268181

Bencede haklı orada bir ifadesi yok artikel isteye bilir die der das gibi yanlış var.


gulaygur

"Das Mädchen isst Tomate." yazdım. "Das Mädchen isst Tomaten." yazmanız gerekiyor dedi. Sözlüğe baktım, 'Tomaten' diye bir kelime bulamadım.


Tarik0164645

Bazen boyle hatalar oluyor uygulamada


suleyman478715

Cumlede bir yok cok sacma


FurkanKAN06

"Das Mädchen isst tomate" Olması gerekiyor cevabın sayi belirtmemiş cevabı hatalı.


Ozguryldz

Das Mädchen isst Orange yazsaydin kesin doğruydu, ancak nesne domatis olunca eine Tomate yazmak gerekiyor.kural ?kural mural yok işte. Bir dil neden sacma olur, bilemiyorum


Elif_Dmr

Çoğu kişi bir yazmadığı için eine olmamalı demiş. Almancada tekil ve sayılabilen nesneler tek başına kullanılamaz. Tomate tekil bir kelime dolayısıyla "Sie isst tomate" yazamayız. Ama "Sie isst tomaten" yazabiliriz çünkü tomaten domatesler demek, yani çoğul. Tek başına kullanabiliriz. Yani "Sie isst eine tomate" ve "Sie isst tomaten" 》O domates yiyor/yer demek oluyor. "Sie isst tomaten" O domatesler yer diye çevirmeliyiz diye düşünebilirsiniz ama türkçede böyle bir cümle kullanmayız.


timuuuuu

Das madchen isst die Tomate kabul etmedi -.-


armonie885051

die tomate "domatesi "anlami katardı


Ycel831283

Cümlede eine kelimesi yoksa neden bir yazayım?


ins-ukahya1

Bu artikelleri yapan insana, aklı başında bir insan çıkıp dememiş mi aga sen ne yapıyosun allah aşkına diye. Mantık arıyorum bulamıyorum. Özür dilerim bana mantıklı bir açıklama yapın bilmediğim için soruyorum kaçırdım galiba


esra18333

Cumlede bir yok ki


Suyumukoy

Bir yazmıyor. Koymayıncada kızıyor. Puanımı geri verin.


BekirErol3

Cümlede bir yok .


SelukahinP

'Kız bir domates yiyor' denmediği için benim cevabımın doğru olması gerekir..


emineyaman11

cümlede 'bir' yok ki eine gelmesi gerekiyormuş saçma değil mi??


zeynep.h.

Bir domates yazmıyor eine olmamalı


Qenimet

Qiciq düz tercüme etdim hayır yazdı


Serkan165492

Das Mädchen isst Tomate, richtig.


sen256616

"Das Mädchen isst Tomate" olmasi gerekir. Çünkü bir domates yiyor denmemis soruda.....


Tayfunakgun96
<h1>Das Mädchen isst Tomate</h1> <h1>Das Mädchen ist eine</h1>

tomate ikisini de kabul etmeliydi


hasan611157

Eine kullanmak zorunda mıyız.


Narmin47

Madchen kadin cinsli kelime neden orta cins olarak kabul ediyor?


Hatisuesem

wo ist eine? das ist weg? oder was?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.