Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Yes, I am fine."

Tłumaczenie:Tak, mam się dobrze.

4 lata temu

27 komentarzy


KamilLalek

uważam że " tak, w porządku" i "tak jestem w porządku" to też prawidłowa odpowiedz

4 lata temu

br0d4
br0d4
Mod

Niestety, mylicie się...

Polskie wyrażenie "jestem w porządku" dotyczy generalnie uczciwości wobec innych lub swoich obowiązków: np. w kontekście pracy - nie mam zaległości w pracy, albo swoje obowiązki wykonałem (lub wykonuję) rzetelnie i zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą; w kontekście stosunków międzyludzkich - jestem wobec kogoś uczciwy, nie nadużywam cudzego zaufania lub mówiąc coś o kimś, nie robię mu krzywdy.

Angielskie wyrażenie "I am fine" jest w zasadzie idiomatyczne i dotyczy zdrowia czy ogólnego samopoczucia, albo szczęścia. Nie można zatem tłumaczyć tych wyrażeń na siebie.

Ponadto ze słowem "fine" należy uważać, bo jest ono bardzo wieloznaczne:

11 miesięcy temu

Yola448704
Yola448704

Zwrot: YES, I AM FINE jest jednym z najczęściej używanych zwrotów. Jest to ponoć najczęściej używane w języku angielskim tzw. niewinne kłamstwo (white lie)
Odpowiada na pytanie: ARE YOU OK? (Co się stało? Żyjesz? Jesteś w porządku? Dobrze się czujesz?) zadane w momencie kiedy jest się akurat najmniej "OK", np. właśnie serce pęka, łzy się leją, albo walnęło się młotkiem w palec zamiast gwoździa, spadło się ze schodów, potknęło się i upadło z hukiem, wypiło niechcący ocet zamiast wody sodowej, albo kipi się ze złości... (chociaż ma się np. gwiazdy w oczach...)

Odpowiedź YES, I AM FINE, w miarę uprzejmie, daje pytającemu do zrozumienia, że raczej da się sobie radę, bez korzystania z czyjejś pomocy, albo łaski...
Zwrot ten jest też bardzo przydatny do zakończenia awantur (można jeszcze trzasnąć drzwiami na odchodnem)...

W tym kontekście, tłumaczenie Duolingo "Tak, jest w porządku" jest w ogóle nie na temat, a "Tak, mam się dobrze" brzmi wyjątkowo komicznie!

  • Are you OK?
  • Yes, I am fine! - Tak, w porządku! / Tak, żyję! / Tak, nic mi nie jest / Tak, jestem w porządku / Tak, wszystko w porządku / Tak, jestem cały i zdrowy / Tak, czuję się "świetnie" / Tak, nie ma sprawy (czytaj: Daj mi święty spokój i idź sobie w diabły)

"Jestem w porządku" w stosunku do pracy i ludzi jest poprawnym tłumaczeniem zwrotu "I am fine". Jest to inny zwrot, dla którego kontekst jest też zupełnie inny.

7 miesięcy temu

VictoriaWi29495

Ja również, na to samo wychodzi

4 lata temu

PiotrSzwed

Terz tak uważam

4 lata temu

Kamilex

Powiedziałem dwa razy i źle a, za trzecim powiedziałem hu* i mi zaliczylo

4 lata temu

PegasusFG

Powiedziałem z pięset razy to ich całe ,,Yes, I am fine'' i musiałem pominąć, bo mi nie zaliczało!!!

3 lata temu

Natalia.D.pl

mi też

2 lata temu

TomaszParaf

Dokladnie

4 lata temu

MichalPich

Tak jestem cały tez powinno być

3 lata temu

sikanda999

"Tak, jest mi dobrze" też powinno zaliczyć

3 lata temu

LenaJasisk

,,yes, i am fine"to skreślili mi i a przeciesz ,,i'' to znaczy ja

2 lata temu

xXMILKAXx

A ja nic nie słyszę!

2 lata temu

EwaJaniewi

dyskutujący mają racje, zbyt dosłownie tłumaczysz

1 rok temu

KasiaAng4

"Tak, mam się dobrze" jest OK, ale "Tak, ze mną w porządku" to jakieś nie porozumienie, przecież nie można takich zwrotów tłumaczyć dosłownie...

1 rok temu

br0d4
br0d4
Mod

Ten zwrot nie jest tłumaczony dosłownie, po prostu wcześniej nikt nie wpadł na to by dodać taki wariant tłumaczenia. To zdanie w tej chwili akceptuje prawie 70 wersji poprawnej odpowiedzi...

11 miesięcy temu

majnaysgab

jest dobrze

10 miesięcy temu

Alekssnunk

Ja napisałam "Tak, mam się dobrze" i mi zaliczyło ✌

8 miesięcy temu

Real_Krys
Real_Krys

L I E S

8 miesięcy temu

jula227243

Ale latwe

8 miesięcy temu

Sylwia1446

Czemu okey?

6 miesięcy temu

Kingaa151

O nie wiedziałam

7 miesięcy temu

wiki20171

Ja powiedziałam tak jak trzeba a on mi to zaliczył jako głąd to nie jest pierwszy raz jak on mi tak zrobił to oszukaństwo bo ktoś dobrze mówi a on to zalicza jako błąd...

9 miesięcy temu

chotplot771

Hahaha, rozwalasz śmiechem

4 lata temu

jol3333

za kazdym razem tłumacze "mam sie dobrze " albo" u mnie w porządku" a teraz zaryzykowałam i napisałam "wiedzie mi się dobrze" i mi nie zaliczyło. W gruncie rzeczy po polsku znaczy to samo!

3 lata temu

mac_pawel

"Tak dobrze sie mam " jest zle

4 lata temu

kkk1313

meee toooo

4 lata temu

Powiązane dyskusje