"Nie porozmawiałem z nim."

Tłumaczenie:I did not speak to him.

4 lata temu

12 komentarzy


przemo83
przemo83

czyli powinno być not talk bo nie porozmawiałem a nie not speak czyli nie mówiłem

4 lata temu

elemel
elemel

talk czy speak wyjasni mi ktos roznice?

4 lata temu

agoosh
agoosh

Czasowniki talk i speak oba oznaczają mówić, rozmawiać. Speak zazwyczaj używa się gdy ktoś mówi do grupy ludzi (The boss spoke to the workers ), kiedy chodzi o samą umiejętność mówienia (I speak English - Mówię po angielsku) i jest nieco bardziej formalne niż talk. Z kolei talk często pojawia się w przypadku konwersacji, wymiany zdań. Czasami pomaga myślenie o talk jako rozmawiać a o speak jako mówić: The students were talking while the teacher was speaking (Uczniowie rozmawiali w trakcie gdy nauczyciel przemawiał).

Możesz znaleźć kilka dobrych przykładów użycia talk i speak tutaj: http://www.angielski.edu.pl/zagadnienia_gramatyczne/talk_czy_speak_338.html

4 lata temu

korneliakaca

Za długie!!!!!!!!!

2 lata temu

ZaquKwer

"Speak to" lub "talk with" jest poprawnie!

10 miesięcy temu

majkababi

Czy mozna uzyc okreslenia with him?

1 rok temu

Gabriel562345

Tak powinno być

11 miesięcy temu

Gabriel562345
11 miesięcy temu

Gabriel562345
11 miesięcy temu

Gabriel562345

Powinno być "I did not speak/talk WITH him".

11 miesięcy temu

Zosia372755

Też się męczę z tym speak i talk

9 miesięcy temu

jarek116403

Czemu nie morze być witch him

8 miesięcy temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.