A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"One finds the baby."

Fordítás:Valaki megtalálja a csecsemőt.

4 éve

18 hozzászólás


Szakiani

Hát, ebből egy szót se értettem a "baby"-n kívül.

4 éve

BernadettH1

One= valaki???

4 éve

AkosSz.

A one az egyfajta általános helyettesítő szóként is funkcionálhat. Pl. ha a boltban kérsz egy süteményt, akkor az eladó visszakérdez :Which one? vagyis 'melyiket', de itt a jelenlegi példa: 'one finds the baby' vagyis itt a jelentése valaki lesz. Nagyon hasznos ez az általánosan használható 'one' szó. Az hogy éppen mit helyettesít a 'one' szó az a mondat környezetből derül ki.

3 éve

gsziszi

többek közt, igen

4 éve

_Krisztian

Someone finds the baby. One does not simply find the baby.

4 éve

EgyTibor

A megtalalja a babát miert nem jó? Miert tobbesszam? Megtalaljak??

2 éve

AkosSz.

A mondatodból hiányzik az általános személyt jelentő "valaki" - one. A többesszámot nem értem honnan veszed, nem volt ilyen a példában.

2 éve

CyberNessy91

Hogy veszhetett el egy kisbaba?

3 éve

GzaSzab

Én most tanulom az angolt, ezért nagyon durvának tartom, hogy az új leckékben rögtön egy szivecskémbe kerül, ha nem anyanyelvi szinten gondolkodom a mondatok kibogozásánál. Valaki igazán elmagyarázhatná nekem, hogy a csába találjam ki azt, amit nem is tudok, hisz még csak most fogom megtanulni!!!Ez tipikusan a kocsi húzza a lovat esete:@

4 éve

_Krisztian

Az immerzió része, hogy olyan feladatokat is kapsz, amikre még nem feltétlenül vagy felkészülve, ezzel "feszegetve" a komfort zónád (ami persze kényelmetlen érzés), így bővítve a nyelvi ismereteidet, elég próbálkozás és visszajelzés után úgymond visszafelé megtanulom (reverse engineer) megalkotni a szabályokat.

Ha jól látom, 97 napos sorozaton vagy, gratulálok hozzá! Ez sokkal nagyobb eredmény mint nem elveszíteni egy szívecskét.

Amennyiben a fenti hozzászólásommal nem értesz egyet, sok nyelvi logikát oktató kiegészítő anyag is található az interneten, amikkel kiegészíthető a Duolingo által kínált keret, ezt maguk a készítők is elismerik, kinek a pap, kinek a másik.

Sikeres nyelvtanulást!

4 éve

IlonaBencz1

miért megtalálják ? megtalálja eggyes számban ?

1 éve

johalasz46

Somebody !

1 éve

fvrena78

Miből derül ki a többes szám?

1 éve

espontapon1

Miért nem "someone"? valaki...

9 hónapja

AkosSz.

Az is lehetne, de itt most ezzel a mondattal a 'one' szó egyéb általános jelentését és használatát akarják bemutatni.

9 hónapja

Barnus14

Valaki megtalálja a csecsemôt. Akkor meg hol volt a csecsemô. A kukában, az utcán vagy hol?

9 hónapja

Barnus14

Hol a baba

9 hónapja

ULJh2
ULJh2

Mivel finds, nem lehet többes szám! Mivel the baby, ezért "a" babát. A valaki helyett lehet ember is! Nekem ezt javasolta: Egy ember a babát megtalálja. Kissé nem van magyar! Talán: egy ember megtalálja a babát?

8 hónapja