A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"One finds the baby."

Fordítás:Valaki megtalálja a csecsemőt.

4 éve

40 hozzászólás


Szakiani

Hát, ebből egy szót se értettem a "baby"-n kívül.

4 éve

BernadettH1

One= valaki???

4 éve

AkosSz.

A one az egyfajta általános helyettesítő szóként is funkcionálhat. Pl. ha a boltban kérsz egy süteményt, akkor az eladó visszakérdez :Which one? vagyis 'melyiket', de itt a jelenlegi példa: 'one finds the baby' vagyis itt a jelentése valaki lesz. Nagyon hasznos ez az általánosan használható 'one' szó. Az hogy éppen mit helyettesít a 'one' szó az a mondat környezetből derül ki.

4 éve

LizKiss2

''which one '' melyik egyiket a sokbol. Ez nem magyarázat a kérdéses mondatra.

1 éve

AkosSz.

Ügyes vagy, tényleg itt nem jelent ilyet. Még szerencse, hogy nem is írtam olyat, hogy ez lenne a kizárólagos jelentése/fordítása/értelmezése. Hanem azt, hogy ez egy amolyan általános (tárgy/személy) helyettesítő kifejezés és itt "a jelentése valaki lesz". :-)

1 éve

gsziszi

többek közt, igen

4 éve

_Krisztian

Ebben a kontexusban a One szó hasonlít arra, ha a szám jelentését magyarra fordítjuk (one=egy), és behelyettesítjük: Egy megtalálja a csecsemőt.

Egy ember, egyes szám 3. személy, leggyakrabban arra használjuk, hogy magunkról beszéljünk E/3-ban.

One likes to hunt. One is hungry. (Egy ember szeret vadászni.Valaki Éhes.) (eltérő fordítás szándékos) Hasonló mint: I like to hunt. I'm hungry. (Én szeretek vadászni. Én éhes vagyok.)

Az első olyan mintha Hulk mondaná, "Hulk hungry", Ő is E/3-ban beszél magáról, külső szemlélőként (megjegyezni segíthet a zöld óriás kettős személyisége). A második esetben belső szemlélők vagyunk, Én, Én, Én.

Másik használata amikor azt akarjuk kifejezni, hogy emberként csinálunk valamit, One has needs. (need=kell, szükséges / szükséglet /stb. ; needs=kell, szükséges /szükségletek /stb.) Egy EMBERNEK vannak szükségletei.

4 éve

gsziszi

nem. One jelenthet valakit, és sohasem arra vonatkozik, aki mondja. Nincs itt semmiféle Hulk.

4 éve

harytomi
harytomi

És mikor jelenthet valakit? Mert ugye nem mindenki profi!

4 éve

laq1958

"Szerető után ha járnál, hét legyen, ki lány után jár. Egy, ki szivet ad szaváért, egy, ki megfizet magáért, egy, ki a merengőt adja, egy, ki a szoknyát kutatja, egy, ki tudja, hol a kapocs, egy, ki kendőcskére tapos, - dongják körül, mint húst a légy! A hetedik te magad légy."

:)

4 éve

_Krisztian

Someone finds the baby. One does not simply find the baby.

4 éve

Khargol

One does not simply...

4 éve

fectroll
fectroll

Did you see somewhere any negative words.

3 éve

EgyTibor

A megtalalja a babát miert nem jó? Miert tobbesszam? Megtalaljak??

2 éve

AkosSz.

A mondatodból hiányzik az általános személyt jelentő "valaki" - one. A többesszámot nem értem honnan veszed, nem volt ilyen a példában.

2 éve

AliceBlack86

A Duo szerint helyesnek vélt válaszok között van egy ilyen: "Megtalálják a babát." Szerintem erre gondolt EgyTibor, amit egyébként én sem értek, hogyan lehet helyes, amíg a "Megtalálja a babát" válasz pedig helytelen.

2 éve

AkosSz.

Értem. Nos ha tényleg van ilyen a helyes válaszok között akkor az tényleg problémás. A 'one'-nak van többesszámú változata is, de olyankor 'ones' lesz (pl. great old ones). Az mellett viszont kiállok, hogy kell ide ebben a mondatban a "valaki", hiszen a 'one' szerepe itt pont az, hogy nem ismert se a személy se a neme. A 'Megtalálja a babát' mondat viszont azt sejteti, hogy konkrét személyről beszélünk. Persze más mondatban a "one' már lehetne konkrétabb (pl.: this one), de nem itt..

2 éve

CyberNessy91

Hogy veszhetett el egy kisbaba?

3 éve

GzaSzab

Én most tanulom az angolt, ezért nagyon durvának tartom, hogy az új leckékben rögtön egy szivecskémbe kerül, ha nem anyanyelvi szinten gondolkodom a mondatok kibogozásánál. Valaki igazán elmagyarázhatná nekem, hogy a csába találjam ki azt, amit nem is tudok, hisz még csak most fogom megtanulni!!!Ez tipikusan a kocsi húzza a lovat esete:@

4 éve

_Krisztian

Az immerzió része, hogy olyan feladatokat is kapsz, amikre még nem feltétlenül vagy felkészülve, ezzel "feszegetve" a komfort zónád (ami persze kényelmetlen érzés), így bővítve a nyelvi ismereteidet, elég próbálkozás és visszajelzés után úgymond visszafelé megtanulom (reverse engineer) megalkotni a szabályokat.

Ha jól látom, 97 napos sorozaton vagy, gratulálok hozzá! Ez sokkal nagyobb eredmény mint nem elveszíteni egy szívecskét.

Amennyiben a fenti hozzászólásommal nem értesz egyet, sok nyelvi logikát oktató kiegészítő anyag is található az interneten, amikkel kiegészíthető a Duolingo által kínált keret, ezt maguk a készítők is elismerik, kinek a pap, kinek a másik.

Sikeres nyelvtanulást!

4 éve

IlonaBencz1

miért megtalálják ? megtalálja eggyes számban ?

1 éve

johalasz46

Somebody !

1 éve

fvrena78

Miből derül ki a többes szám?

1 éve

espontapon1

Miért nem "someone"? valaki...

11 hónapja

AkosSz.

Az is lehetne, de itt most ezzel a mondattal a 'one' szó egyéb általános jelentését és használatát akarják bemutatni.

11 hónapja

Barnus14

Valaki megtalálja a csecsemôt. Akkor meg hol volt a csecsemô. A kukában, az utcán vagy hol?

11 hónapja

Barnus14

Hol a baba

11 hónapja

ULJh2
ULJh2

Mivel finds, nem lehet többes szám! Mivel the baby, ezért "a" babát. A valaki helyett lehet ember is! Nekem ezt javasolta: Egy ember a babát megtalálja. Kissé nem van magyar! Talán: egy ember megtalálja a babát?

10 hónapja

MartonGeza

Nem lehet, hogy "One" itt csak a "someone" (=valaki) Amerikában leegyszerűsödött, vagy - mondjuk ki - pongyola formája?

1 hónapja

AkosSz.

Nem. Eleve tárgyakra is használják így itt már nem illik a Someone a képbe. Valójában jó eséllyel pont fordítva történt. A one főneves használatából született a someone.

Itt van egy részletes leírás, amúgy a használatáról: http://grammar.ccc.commnet.edu/grammar/one.htm

1 hónapja

peter.birk

A kisbaba miért nem jó?

4 éve

gsziszi

Miért ne volna?

4 éve

peter.birk

Nem is tudom, talán mert nekem nem fogadta el.:(

4 éve

gsziszi

Jelenteni kell, nem beírni ide

4 éve

fafeju

"valaki" nélkül miért nem jó a fordítás?

3 éve

birobandi

"Egy megtalálja a gyereket"= Ez értelmetlen mondat.

2 éve

GrgSzabolcs

megtalálja a babyt ezt nem fogadta el

1 éve

harytomi
harytomi

Mert a babát találja meg és nem a babyt!

1 éve

LevelesMar

Ha Ha Ha

7 hónapja

Sztankay54

Nemakartam elhinni,hogy ilyet képesek leírni.

2 éve