Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"The citizen"

Vertaling:De burger

0
4 jaar gelden

5 opmerkingen


kimvanesch

Hoe Weet je dat citizen enkelvoud is?

0
Reageer4 jaar gelden

Lavinae
Lavinae
Mod

Bijna alle meervoudsvormen van de Engelse zelfstandig naamwoorden eindigen op een s. Het meervoud van citizen is dan ook citizens. Hopelijk helpt deze tip een beetje. Voor de rest moet je de zelfstandig naamwoorden gewoon leren. :)

0
Reageer4 jaar gelden

Jacintha320053

Net werd de vertaling als "inwoner" ook goed gerekend.

0
Reageer2 jaar gelden

Bastiaan252064

Bij mij wordt het foutgerekend, maar is het fout of goed?

0
Reageer2 jaar gelden

pentaan
pentaan

Bij mij wordt het ook fout gerekend (2018-02-18). Maar volgens het online woordenboek www.vandale.nl zou "inwoner" ook een correcte vertaling zijn.
http://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/engels-nederlands/vertaling/citizen

citizen

  1. burger, stedeling, inwoner
  2. staatsburger, onderdaan:
    Jeffrey is a British citizen
    Jeffrey is Brits onderdaan
  3. (Amerikaans) niet-militair, burger

Ik heb dit gerapporteerd via de knop

1
Reageer5 maanden geleden