"Thecitizen"

Vertaling:De burger

4 jaar gelden

5 opmerkingen


kimvanesch

Hoe Weet je dat citizen enkelvoud is?

4 jaar gelden

Lavinae
Lavinae
Mod

Bijna alle meervoudsvormen van de Engelse zelfstandig naamwoorden eindigen op een s. Het meervoud van citizen is dan ook citizens. Hopelijk helpt deze tip een beetje. Voor de rest moet je de zelfstandig naamwoorden gewoon leren. :)

4 jaar gelden

Jacintha320053

Net werd de vertaling als "inwoner" ook goed gerekend.

2 jaar gelden

Bastiaan252064

Bij mij wordt het foutgerekend, maar is het fout of goed?

2 jaar gelden

pentaan
pentaan

Bij mij wordt het ook fout gerekend (2018-02-18). Maar volgens het online woordenboek www.vandale.nl zou "inwoner" ook een correcte vertaling zijn.
http://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/engels-nederlands/vertaling/citizen

citizen

  1. burger, stedeling, inwoner
  2. staatsburger, onderdaan:
    Jeffrey is a British citizen
    Jeffrey is Brits onderdaan
  3. (Amerikaans) niet-militair, burger

Ik heb dit gerapporteerd via de knop

9 maanden geleden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.