Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"I have the girl's cat."

Tłumaczenie:Mam kota dziewczynki.

4 lata temu

55 komentarzy


maqs77

Dziewczyny a dziewczynki. Kilka razy już spotkałem niepoprawne rozpoznanie. Powinno być chyba zamienne.

4 lata temu

agoosh
agoosh

Zaraportuj to przez "zgłoś problem", inaczej moderatorzy tego nie zobaczą.

4 lata temu

maqs77

Teraz już nawet nie pamiętam gdzie to było ;)

4 lata temu

agoosh
agoosh

Dlatego ja staram się zgłaszać błędy zaraz jak je zobaczę, tak jest łatwiej :)

4 lata temu

maqs77

Teraz już zgłaszam, zwłaszcza zaimki bo to jakaś tragedia jest;)

4 lata temu

QQQ873808

A jakby bylo mam kotke ?

1 rok temu

fosheed

A jak brzmialoby zdanie "mam dlugopis Tommiego"?

3 lata temu

CHDZRDB

I have Tommy's pen.

3 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

A dokładniej I have Tommy's pen, ponieważ przed imionami nie stawiamy the.

3 lata temu

RomanPacio
RomanPacio

jak fonetycznie odróżnić - kot dziewczyny od kot dziewczyn- i tu i tu jest "girls"

3 lata temu

Yola448704
Yola448704

RomanPacio, nie ma różnicy, bo girl's i girls' BRZMIĄ tak samo. Zwykle wiadomo z kontekstu, czy mówi się
o jednej dziewczynie, czy o wielu.

Duolingo powinno więc zaliczać oba tłumaczenia:
"Mam kota dziewczyny" oraz "Mam kota dziewczyn".

UWAGA. Duolingo odsyła do tego samego Forum dyskusje na temat dwóch ćwiczeń: jedno dotyczy napisania po angielsku tego, co się słyszy (dwie poprawne odpowiedzi - kot dziewczyny, dziewczyn),
a drugie dotyczy napisania po polsku zdania "I have the girl's cat" (jedna poprawna odpowiedź - kot dziewczyny).

5 miesięcy temu

PaweGusman

Lubie Twoje tlumaczenia

1 rok temu

2betton21

:)

3 miesiące temu

EmiliaWali

Girl's cat - kot dzewczyny Girls ' cat - kot dziewczyn (Uczyłam się na angielskim)

1 rok temu

karomar123

A jeśli to jest kot dziewczyn? Girls's cat?

3 lata temu

Zyrafka2

W przypadku liczby mnogiej rzeczowników zakończonych na -s wygląda to tak, że masz sam apostrof Girl's cat - kot dziewczyny Girls' cat - kot dziewczyn

3 lata temu

xmoniczkax.567

Jeśli masz na myśli liczbę mnogą, to nie stawisz przed s apostrofa.

2 lata temu

Sweet_Rabbit

Chyba apostrof, a nie apostrofa...

1 rok temu

Psyche902202

Albo "apostrofu", jak już chcemy odmieniać

8 miesięcy temu

Zuzia926878

Dobra ale tu się uczymy angielskiego !!!!!Więc nie możesz pisać o polskim chyba że to rozwiąże Twoje pytanie! !!!!!

1 rok temu

Sweet_Rabbit

Powinniśmy znać język w którym mówimy.

1 rok temu

Yola448704
Yola448704

Powinniśmy poprawnie nie tylko mówić,
ale też PISAĆ. Po polsku, i po angielsku...

5 miesięcy temu

wiki0051

A co ukradl tego kota czy co?

1 rok temu

iwona555936

Normalnie go ukradłam ja go mam to oto tu chodzi?

1 rok temu

Psyche902202

Od razu ukradłaś. Może poprosiła cię o zaopiekowanie się nim, bo wyjechała gdzieś z rodzicami albo ktoś się pyta, od kiedy masz kota, a ty go nie masz, masz kota dziewczynki, córki ciotki babci, która cię odwiedziła z rodziną. Nie wiem, no ludzie ;-;

8 miesięcy temu

Marty960621

To zdanie nie ma sensu.Mam dziewczynki kota.

1 rok temu

Yola448704
Yola448704

Marty960621, zdanie angielskie należy tak tłumaczyć, żeby miało sens.

Jeśli nie ma sensu, to znaczy, że nie rozumie się zdania angielskiego, albo nie umie się mówić po polsku.

Nie można tłumaczyć słowa po słowie, bo zdanie
"Mam, dziewczyny, kota!" też mogłoby być "dobrym tłumaczeniem"
na zasadzie: "Mam kuku na muniu!/fioła" albo: "Mam go, znalazłem!"

Zdania polskie, które tłumaczą sens SŁYSZANEGO tu zdania to:
Mam kota (czyjego?) dziewczyny / dziewczynki
Mam kota (czyjego?) dziewczyn / dziewczynek

5 miesięcy temu

Psyche902202

Ma, ale brzmi dziwnie przez tę dziką inwersję.

8 miesięcy temu

BitemNet

A ja mam takie pytanie: w tym zdaniu "I have the girl's cat" przedimek the dotyczy dziewczynki czy kota? Jednym słowem, czy to zdanie oznacza: "Mam tego kota (jakieś) dziewczynki" czy "Mam (jakiegoś) kota tej dziewczynki"?

11 miesięcy temu

Yola448704
Yola448704

BitemNet, The cat - KOTA
I have the cat / I have her cat / I have the girl's cat
Mówiąc "jej kot" eliminuje się możliwość "jakiś kot"...

5 miesięcy temu

Szymszyl

wiem , że girl 's to przymiotnik ale w internecie sprawdziłem i było napisane, że to jest czasownik. nie rozumiem internetu.

2 lata temu

iwi00

od kiedy girl to przymiotnik

2 lata temu

Szymszyl

a ty się nie wtrącaj

1 rok temu

Anastazja88

ja zupełnie nie wiedziałam o co w tym chodzi. Chyba nie ma różnicy dziewczyny czy dziewczyn. A poza tym to nie powinien być błąd tylko literówka!

2 lata temu

Psyche902202

Jest to błąd, nie literówka. Ten apostrof jest znaczący i zmienia znaczenie wyrazu. Girls - dziewczyny (kilka dziewcząt) Girls' - dziewczyn (należący do nich) Girl - dziewczyna Girl's - dziewczyny (należący do niej)

8 miesięcy temu

Yola448704
Yola448704

Anastazja88, nie ma błędu, ani literówki. Apostrofu NIE SŁYCHAĆ.

Jak zauważyłaś, nie ma różnicy w MOWIE między girl's a girls'.
Obie możliwości (dziewczyny i dziewczyn) są poprawne. Kropka ;-)

5 miesięcy temu

j.ang.1

W takim razie to zgłoś

1 rok temu

baldara
baldara

w tym przypadku s nie oznacz liczbę mnogą tylko "Dopełniacz saksoński formowany jest przez końcówkę „-'s” (apostrof+litera s), dodawaną na końcu rzeczownika w liczbie pojedynczej lub mnogiej w wypadku jeśli wyraz w tej formie nie kończy się już literą "s". Jeśli wyraz w liczbie mnogiej kończy się literą "s", po niej dodawany jest sam apostrof -' "

1 rok temu

KeeeRlii

bez sensu jest tłumaczenie

1 rok temu

BlankaZasa

Aha

10 miesięcy temu

JerzyWcise

I thought it was dziewczynka kot

8 miesięcy temu

KrzysiekTo7

Sara

1 rok temu

KrzysiekTo7

Co sarA dupo

1 rok temu

KrzysiekTo7

Sara a nie sarA chłopcze głupi.

1 rok temu

Pola947434

Idiota

5 miesięcy temu

KrzysiekTo7

Stszala q gore

1 rok temu

Wlodzimier358233

A dlaczego nie można napisać,, mam dziewcząt kota,,. Girl's to liczba mnoga, chyba że ominęłem jakąś lekcje.

9 miesięcy temu

ola356050

Hallo wszyscy mają racje

2 lata temu

Natixi77

Skąd się wzięło Saxson?!?!

1 rok temu

ratownik1975

Napisałem dziewczyn i jest źle...bzdura napisał że dziewczyny

3 lata temu

Zyrafka2

Dziewczyny od "dziewczyna"

3 lata temu

czaszq

Dziewczyn powinno dzialgac wydaje mnie sie

3 lata temu

Psyche902202

Nie powinno, bo chodzi o kota jednej dziewczyny, nie kilku dziewczyn.

8 miesięcy temu

Yola448704
Yola448704

POSŁUCHAJ dobrze tego zdania i zastanów się. Jesteś w błędzie.

5 miesięcy temu

guvzNJ

Głuwno

1 rok temu

Powiązane dyskusje