"Hedoesnothaveapersonaldoctor."

Tłumaczenie:On nie ma osobistego lekarza.

4 lata temu

29 komentarzy


Emilka.M2
Emilka.M2

Doktor czyli lekarz

2 lata temu

Kacper2503

Trzeba się więcej uczyć, aby mieć opanowane przynajmniej 50%.

2 lata temu

goxxx

dlaczego have a nie has?

4 lata temu

agoosh
agoosh

Bo zdanie angielskie jest przeczeniem a nie zdaniem twierdzącym. Porównaj:

I have a dog (Mam psa) i I do not have a dog (Nie mam psa) ale: He has a dog. (On ma psa) vs. He does not have a dog (On nie ma psa).

W 3 os. l. poj do czasownika dodaje się końcówkę -s lub -es (I like. He likes). Have jako czasownik nieregularny, ma formę has. Przeczenie tworzymy w czasie teraźniejszym prostym (Simple Present) przez dodanie operatora: does (3 os. l poj) albo do (dla reszty). Z operatorem does, czasowniki (have, like) już nie potrzebuja końcówki -s (tak jakby wędruje sobie ona do does).

Więcej na temat tworzenia pytań i przeczeń w czasie Present Simple tutaj: http://www.ang.pl/gramatyka/czas/present_simple/pytania_i_przeczenia

4 lata temu

karomar123

To dużo wyjaśnia. Brakuje mi tych reguł na duolingo.

3 lata temu

endios
endios

Ponieważ jest to przeczenie - "s" przechodzi z "has" do "does" (operatora).

Twierdzenie: He has

Przeczenie: He does not have

4 lata temu

Kiniu47
Kiniu47

Krótko i na temat

4 lata temu

goxxx

a no tak, dzięki, trochę się już pozapominało. :)

4 lata temu

Magda176294

Stare, ale jare: Gdy przychodzi DOES, -S ucieka w las

3 miesiące temu

Julia881500

Pomagasz agoos. Dzięki.

2 lata temu

__.Angel.__

rozumiem

2 lata temu

Iga787647

Mówie i nie zalicza mi slow ktore mowie wyraznie

1 rok temu

Ania991570

mam głupie pytanie wiem, wiem dlaczego w tym zdaniu jest does?

3 lata temu

WarsawWill
WarsawWill

W present simple" używamy do/does* w negacji i w pytania, ale nie w zdania positiwny:

I have a dog, he has a cat.

I don't have a cat, he doesn't have a dog.

Do you have a dog? Does he have a cat?

3 lata temu

maja767235

Czy taka forma jest poprawna? '' he hasn't got a personal doctor''

2 lata temu

WarsawWill
WarsawWill

Absolutnie tak, szczegolnie w angielskim brytickiem, i w języku mówiony, gdzie używamy "have got" prawopodobnie bardziej często niż "have", kiedy mowiący o posiadaniu.

2 lata temu

SpcHere

Jaka jest różnica między do a does? Kiedy stosować pierwsze a kiedy drugie?

1 rok temu

Mistrz001
Mistrz001

Do gdy jest: I, you, we, you, they Does gdy jest: he, she, it

1 rok temu

Mistrz001
Mistrz001

"On nie ma indywidualnego doktora" też powinno być

1 rok temu

YourMysia

Napisalam tak samo i jest błąd Xd

10 miesięcy temu

RafaZalesk1

Aniechto nie napisałem osobistego ale mi zaliczyło. Och co za ulga

9 miesięcy temu

irena900393

dlaczego tutaj jest have a nie has?

4 miesiące temu

agaspokojna21

dlaczego nie można napisać, że on nei ma swojego lekarza?

3 lata temu

olecki

Bo swój to own a personal to osobisty

3 lata temu

makuchm

W takim razie nie za bardzo rozumiem dlaczego zalicza własnego lekarza. Przecież to też wprost się tłumaczy na own doctor :-/

3 lata temu

Yola448704
Yola448704

Tłumaczenie na polski musi brzmieć naturalnie, czyli tak, jak mówi statystyczny Polak. Niezależnie od tego, czy Duolingo zalicza, czy nie, po polsku mówi się:

On nie ma własnego lekarza/Nie ma swojego lekarza

2 miesiące temu

panekciast

Lol

1 rok temu

bartek_jelcz

Dlaczego nie hasn't? Nieoficjalna wersja?

4 lata temu

olecki

Jak juz to "he doesn't have..."

3 lata temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.