"He does not have a personal doctor."

Tłumaczenie:On nie ma osobistego lekarza.

4 lata temu

18 komentarzy


Emilka.M2
Emilka.M2

Doktor czyli lekarz

2 lata temu

Kacper2503

Trzeba się więcej uczyć, aby mieć opanowane przynajmniej 50%.

2 lata temu

goxxx

dlaczego have a nie has?

4 lata temu

agoosh
agoosh

Bo zdanie angielskie jest przeczeniem a nie zdaniem twierdzącym. Porównaj:

I have a dog (Mam psa) i I do not have a dog (Nie mam psa) ale: He has a dog. (On ma psa) vs. He does not have a dog (On nie ma psa).

W 3 os. l. poj do czasownika dodaje się końcówkę -s lub -es (I like. He likes). Have jako czasownik nieregularny, ma formę has. Przeczenie tworzymy w czasie teraźniejszym prostym (Simple Present) przez dodanie operatora: does (3 os. l poj) albo do (dla reszty). Z operatorem does, czasowniki (have, like) już nie potrzebuja końcówki -s (tak jakby wędruje sobie ona do does).

Więcej na temat tworzenia pytań i przeczeń w czasie Present Simple tutaj: http://www.ang.pl/gramatyka/czas/present_simple/pytania_i_przeczenia

4 lata temu

karomar123

To dużo wyjaśnia. Brakuje mi tych reguł na duolingo.

3 lata temu

endios
endios

Ponieważ jest to przeczenie - "s" przechodzi z "has" do "does" (operatora).

Twierdzenie: He has

Przeczenie: He does not have

4 lata temu

Kiniu47

Krótko i na temat

4 lata temu

goxxx

a no tak, dzięki, trochę się już pozapominało. :)

4 lata temu

Magda176294

Stare, ale jare: Gdy przychodzi DOES, -S ucieka w las

1 miesiąc temu

Julia881500

Pomagasz agoos. Dzięki.

1 rok temu

__.Angel.__

rozumiem

1 rok temu

Iga787647

Mówie i nie zalicza mi slow ktore mowie wyraznie

1 rok temu

Ania991570

mam głupie pytanie wiem, wiem dlaczego w tym zdaniu jest does?

3 lata temu

WarsawWill
WarsawWill

W present simple" używamy do/does* w negacji i w pytania, ale nie w zdania positiwny:

I have a dog, he has a cat.

I don't have a cat, he doesn't have a dog.

Do you have a dog? Does he have a cat?

3 lata temu

maja767235

Czy taka forma jest poprawna? '' he hasn't got a personal doctor''

2 lata temu

WarsawWill
WarsawWill

Absolutnie tak, szczegolnie w angielskim brytickiem, i w języku mówiony, gdzie używamy "have got" prawopodobnie bardziej często niż "have", kiedy mowiący o posiadaniu.

2 lata temu

SpcHere

Jaka jest różnica między do a does? Kiedy stosować pierwsze a kiedy drugie?

1 rok temu

Mistrz001
Mistrz001

Do gdy jest: I, you, we, you, they Does gdy jest: he, she, it

1 rok temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.