Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Ben arkadaşlarımla sinemaya gitmeyi severim."

Çeviri:I like to go to the movies with my friends.

0
4 yıl önce

4 Yorum


DavutGurbuz

Like'dan sonra infinitive'den ziyâde gerund tercih edilmeli diye biliyorum http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=74694 going to movies en azından kabul edilmeli, I like to go to ... demek de kabul edilebilir ama bana çok tuhaf geliyor.

1
Cevap ver4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

İngilizce cümleleri biz yaratmıyoruz aslında. Sistemde olan cümlelerin arasından seçip kursta kullanıyoruz. Tabi bize sunulan cümlelerin hepsi kesinlikle doğru cümleler mi dersen, hayır arada doğal olmayan ve seçmediğimiz cümleler de çıkabiliyo. Burada da ikisi de uygun ve hatta senin teklif ettiğin biraz daha bile güzel. Perşembe 3PM'de telefonlara ve tabletlere çıkacak uygulama, o güne kadar bi ara zaman ayırıp Gerund becerisinin komple üzerinden geçicem. Senin raporların bayağı yardımcı oldu zaten oraya.

2
Cevap ver4 yıl önce

DavutGurbuz

Yardımcı olabildiysem ne mutlu. Sistemdeki cümleleri kullanmanın şöyle bir avantajı var sanırım; Daha sonra Türkçe üzerinden diğer diller yada diğer diller üzerinden Türçe işlerine girildiğinde kolaylık sağlayacak. Kalıplar üzerinden sınırlı bir kelime dağarcığıyla da olsa dil öğrenilebildiğini görmek çok güzel. Tekrar elinize sağlık.

1
Cevap ver4 yıl önce

KeremGolba

''like'' hem gerund hem de to-infinitive alabilen bir kelimedir. Burada ikisininde doğru olmasının yanında hepsini to kullanmamak için gerund kullanılması özellikle tercih sebebi oluyor. Ek bilgi olarak like, love, prefer, hate ve continue bir kaç tane daha eklenebilir dışındaki bazı fiillerdenden sonra gelen fiiller gerund ve to-infinitive alırken anlamları değişiyor. Bu tamamen başka bir konu olup karıştırılmamalı.

1
Cevap ver4 yıl önce