"He goes."

Tłumaczenie:On chodzi.

4 lata temu

29 komentarzy


EnglishFre9

On idzie, a wyskoczyl blad, ze on odchodzi pffff

9 miesięcy temu

MarianGale

Mi też

5 miesięcy temu

madziula321202

Czemu on idzie to błąd?

1 rok temu

br0d4
br0d4
Mod

Bo zdanie jest w czasie Simple Present, czyli w normalnej mowie oznacza czynność wykonywaną regularnie lub w sposób powtarzalny - a do tego w języku polskim służy czasownik "chodzić". Czasownik "iść" odnosi się do czynności wykonywanej w tym momencie - ale takie czynności w języku angielskim są wyrażane za pomocą czasu Present Continuous: "He is going".

Podobnie wygląda sytuacja z innymi czasownikami - "he swims" to nie "on płynie", tylko "on pływa"; "he runs" to nie "on biegnie", tylko "on biega". "He eats" można przetłumaczyć jako "on je" (bo to po polsku też czynność powtarzalna - on je regularnie), ale też jako "on jada" (on je, ale mniej regularnie). Podobnie "he reads" można przetłumaczyć jako "on czyta", ale też jako "on czytuje".

11 miesięcy temu

Tee20001

Dziękuję.

5 miesięcy temu

alusia132435

Dziekuje:)

2 dni temu

Creutz2
Creutz2

Mimo to "on idzie" powinno być wg. mnie uznane. Mogę powiedzieć "Idę inną drogą we wtorki". Nie muszę używać "chodzę"

3 miesiące temu

DragK

Ale jest to niepoprawna forma w języku polskim

1 miesiąc temu

Maksymilia6803

Hm. Zrobiłem to samo. Ale w sumie jak przedtlumaczyć He walks Wynika ze różnie można interpretowac He goes

11 miesięcy temu

Artur559474

Walks to bardziej spaceruje np. po ulicy He walks on the street.

7 miesięcy temu

PatiPia

Dokładnie uznało mi słowo ,,PROWADZI'' za błąd, a uwaga do systemu pokazało dokładnie co znaczy słowo ,,GOES'' Prowadzi i w tym idzie proszę o dokładne wytłumaczenie.

3 lata temu

ola444570

Prowadzi to raczej lead.

1 rok temu

PatiPia

Też, ale nie dokładnie w tłumaczeniu było słowo ,,JEDZIE''

3 lata temu

HachikoChaan

Musisz to zgłosić.

1 rok temu

MaksiZielo

He goes

8 miesięcy temu

Basia881885

No a jak w takim razie będzie "on idzie " ?

4 miesiące temu

Creutz2
Creutz2

Wg duolingo tylko "he is going" chociaż np. tłumacz google jest innego zdania...

3 miesiące temu

AnnaLechowska

We wcześniejszym zdaniu trzeba było przetłumaczyć on idzie wpisałam wtedy he goes i mi nie zaliczyło powinno niby być he is walking, a teraz piszą he goes - on idzie... nic nie rozumiem :(

2 lata temu

AKGLm

Czemu tłumaczy goes jaki idzie a błąd pokazuje że odchodzi?

11 miesięcy temu

Ania561069

Czemu nie He walk

3 lata temu

Amcia28

Bo w trzeciej osobie liczby pojedynczej dajemy s na końcu czasowników przy : he, she, it.

3 lata temu

[użytkownik usunięty]

    Przetłumaczyłem to jako on "On chodzi". Czy na pewno jest to błędne tłumaczenie?

    4 lata temu

ann666
    ann666

    "Chodzić" to chyba bardziej "to walk" ;)

    4 lata temu

karomar123

    a co oznacza "to"przed "walk"?

    3 lata temu

ann666
    ann666

    że jest to czasownik w bezokoliczniku

    3 lata temu

Ant0ni24

    Tak, błędne...

    3 lata temu

d.nowacki.sln

    Czy nie powinno bych również "On chadza"?

    3 lata temu

MarCh74

    Ja zawsze myślałem , że "go" oznacza "udaje się"

    2 lata temu

Zuzia904056
    Zuzia904056

    Zapraszam do mojego klubu. Kod: UZH2AQ

    1 rok temu
    Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.