"He goes."

Tłumaczenie:On chodzi.

January 27, 2014

20 komentarzy
Ta dyskusja jest zamknięta.


madziula321202

Czemu on idzie to błąd?


br0d4
Mod
Plus

Bo zdanie jest w czasie Simple Present, czyli w normalnej mowie oznacza czynność wykonywaną regularnie lub w sposób powtarzalny - a do tego w języku polskim służy czasownik "chodzić". Czasownik "iść" odnosi się do czynności wykonywanej w tym momencie - ale takie czynności w języku angielskim są wyrażane za pomocą czasu Present Continuous: "He is going".

Podobnie wygląda sytuacja z innymi czasownikami - "he swims" to nie "on płynie", tylko "on pływa"; "he runs" to nie "on biegnie", tylko "on biega". "He eats" można przetłumaczyć jako "on je" (bo to po polsku też czynność powtarzalna - on je regularnie), ale też jako "on jada" (on je, ale mniej regularnie). Podobnie "he reads" można przetłumaczyć jako "on czyta", ale też jako "on czytuje".


Jakub0119

Jeśli patrzeć na język z perspektywy tabelek z podręczników do gramatyki - masz rację, PS jest stosowany do mówienia o rzeczach dziejących się regularnie. Jeśli patrzeć na to jak się języka naprawdę używa - absolutnie nie. PS jest w potocznym angielskim z powodzeniem używany do opisywania czynności dziejącej się w danym momencie.


Maksymilia6803

Hm. Zrobiłem to samo. Ale w sumie jak przedtlumaczyć He walks Wynika ze różnie można interpretowac He goes


Artur559474

Walks to bardziej spaceruje np. po ulicy He walks on the street.


EnglishFre9

On idzie, a wyskoczyl blad, ze on odchodzi pffff


Duhkha_

She goes = ona spaceruje | He goes = on chodzi XDDDDDDDDDDDD


Mamma224165

On idzie. Powinno być zaliczone...


Natalia554011

Wszystkie zadania miałam ze słuchania


Andzia275074

Ja też, proste w wymowie a nie zalicza "wkurza mnie to"


Tralowiec624

He goes - on chodzi She goes - ona chodzi I walk - ja chodzę Czemu do ja jest walk a dla on/ona goes???


Wikaaxxx

Mówiłam dobrze i mi nie zaliczyło :(


Duolingoszalony

Mi też tak się dzieje.


JulkaPiern

To jest bez sensu ja dobrze mówiłam a to mi nie zaliczało


Iwona593610

Mi tez tu drugi raz nie zaliczylo wymowy a mowie dobrze


Marek5517

Taki prosty a sporny przykład.


Janusz652449

Poprawcie to nawet według google he goes znaczy on idzie.

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.