Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"He goes."

Tłumaczenie:On chodzi.

4 lata temu

12 komentarzy


EnglishFre9

On idzie, a wyskoczyl blad, ze on odchodzi pffff

8 miesięcy temu

MarianGale

Mi też

3 miesiące temu

madziula321202

Czemu on idzie to błąd?

10 miesięcy temu

br0d4
br0d4
Mod

Bo zdanie jest w czasie Simple Present, czyli w normalnej mowie oznacza czynność wykonywaną regularnie lub w sposób powtarzalny - a do tego w języku polskim służy czasownik "chodzić". Czasownik "iść" odnosi się do czynności wykonywanej w tym momencie - ale takie czynności w języku angielskim są wyrażane za pomocą czasu Present Continuous: "He is going".

Podobnie wygląda sytuacja z innymi czasownikami - "he swims" to nie "on płynie", tylko "on pływa"; "he runs" to nie "on biegnie", tylko "on biega". "He eats" można przetłumaczyć jako "on je" (bo to po polsku też czynność powtarzalna - on je regularnie), ale też jako "on jada" (on je, ale mniej regularnie). Podobnie "he reads" można przetłumaczyć jako "on czyta", ale też jako "on czytuje".

10 miesięcy temu

Tee20001

Dziękuję.

3 miesiące temu

Creutz2
Creutz2

Mimo to "on idzie" powinno być wg. mnie uznane. Mogę powiedzieć "Idę inną drogą we wtorki". Nie muszę używać "chodzę"

2 miesiące temu

Maksymilia6803

Hm. Zrobiłem to samo. Ale w sumie jak przedtlumaczyć He walks Wynika ze różnie można interpretowac He goes

10 miesięcy temu

Artur559474

Walks to bardziej spaceruje np. po ulicy He walks on the street.

6 miesięcy temu

PatiPia

Dokładnie uznało mi słowo ,,PROWADZI'' za błąd, a uwaga do systemu pokazało dokładnie co znaczy słowo ,,GOES'' Prowadzi i w tym idzie proszę o dokładne wytłumaczenie.

3 lata temu

MaksiZielo

He goes

7 miesięcy temu

Basia881885

No a jak w takim razie będzie "on idzie " ?

3 miesiące temu

Creutz2
Creutz2

Wg duolingo tylko "he is going" chociaż np. tłumacz google jest innego zdania...

2 miesiące temu