"He goes."

Tłumaczenie:On chodzi.

January 27, 2014

8 komentarzy


madziula321202

Czemu on idzie to błąd?


br0d4
Mod

Bo zdanie jest w czasie Simple Present, czyli w normalnej mowie oznacza czynność wykonywaną regularnie lub w sposób powtarzalny - a do tego w języku polskim służy czasownik "chodzić". Czasownik "iść" odnosi się do czynności wykonywanej w tym momencie - ale takie czynności w języku angielskim są wyrażane za pomocą czasu Present Continuous: "He is going".

Podobnie wygląda sytuacja z innymi czasownikami - "he swims" to nie "on płynie", tylko "on pływa"; "he runs" to nie "on biegnie", tylko "on biega". "He eats" można przetłumaczyć jako "on je" (bo to po polsku też czynność powtarzalna - on je regularnie), ale też jako "on jada" (on je, ale mniej regularnie). Podobnie "he reads" można przetłumaczyć jako "on czyta", ale też jako "on czytuje".


EnglishFre9

On idzie, a wyskoczyl blad, ze on odchodzi pffff


Duhkha_

She goes = ona spaceruje | He goes = on chodzi XDDDDDDDDDDDD


Tralowiec624

He goes - on chodzi She goes - ona chodzi I walk - ja chodzę Czemu do ja jest walk a dla on/ona goes???


Wikaaxxx

Mówiłam dobrze i mi nie zaliczyło :(

Powiązane dyskusje

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.