1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Do you have a calendar?"

"Do you have a calendar?"

Çeviri:Sizin takviminiz var mı?

January 27, 2014

18 Yorum


1234374882

Sizin bir takviminiz var mi neden olmuyor ?


Yusuf540607

Çünkü the gelmesi ayrı Bi mevzu yani eyersen belirli özel bir takvimi soruyorsan the calender dersin ama orada öyle dememiş takviminiz varmı demiş yani herhangi bir takvim olur the belirli özel şeyleri ifade ederken kelimenin başına gelir


ohammedo

Benim bildiğim kadarıyla do=yapmak ama burada "yapmak" fiili yok


elifg35

Present simple da soru sorarken "I, you, we, they" için "do" kullanılır. "he, she, it" için does kullanılır. Do, Yapmak fiili anlamında kullanılmıyor burada. Buradaki fiil "have" sahip olmak fiilidir.


Yusuf540607

Merhaba do you have deyince sahip olmak eylemini yapmak gibi düşün tam çevirisi yok.


eysanturan

Do to gibi anlaşılıyor


incikin_

"Do" ve "you" soruda yan yana gelince "Cuyu..." gibi duyulabiliyor:

Aynı şey "would" ve "you" yan yana gelince de oluyor "Vucyu..."


Swezentje

"Takvim var mı ?" diye çevirdim kabul etmedi.. :(


incikin_

Is there.... (=Var mı/mevcut mu?)
Do you have... (=Sende var mı/Senin var mı?)


yahyadereli

"sende takvim var mı" yazdım neden kabul görmedi o zaman ?


mustafaselviolu

Çünkü orada you yazıyor.Sen demek


obelde

Do burda ne anlam ya da gorevde kullanilmis


incikin_

"have (sahip olmak" fiilini geniş zamanda kullandık
Geniş zamanda soru yaparken cümlenin başına ""DO" veya "DOES" getiriyoruz. Burada özne "you" olduğundan soruyu "Do" ile oluşturduk.

Düz cümle: You have a calendar. (=Bir takvime sahipsin.)
Soru cümlesi: DO you have a calendar? (=Bir takvime sahip misin?


zhr622

abicim takviminizi nie kabul etmion küçücüz ayrıntıya takılıolar,


roseashly123

Oh really this one is hard one you guys!


yakup332420

Ben ingilizceyi sevmiyorum


MemnuneDur1

Doğru cevap verdiğim halde ilerliyemiyorum takılıyorum

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.