"I did love that restaurant."

Tłumaczenie:Kochałem tę restaurację.

4 lata temu

22 komentarze


kurama345

dlaczego w tym zdaniu występuje did love a nie loved

4 lata temu

WarsawWill
WarsawWill

To jest emphatic do i tutaj znaczy coś jak "bardzo" albo naprawdę. "I do like Polish food" = "I really like Polish food"

Często to używamy żeby poprawiać błędne oświadczenie:

"You didn't tell me!" "I did tell you, but you obviously weren't listening."

W tym przypadku, idzie za zdanie z tym samym czasownikiem w formie negacji, tutaj "didn't tell ... did tell"

Nie można, n.p. "You weren't there" "I did go". Czasowniki muszą być taki sam.

3 lata temu

KrzysztofB232414

Użycie z zdaniu twierdzącym operatora "DO' or 'DID" kładzie nacisk na fakt wykonania czynności.np: I did watch his presentation on wednesday "

4 lata temu

WojtekDe

Nie bardzo to rozumiem. Można to podciągnąć pod każdy czasownik i w ogóle nie stosować drugiej formy w past simple?

3 lata temu

AndrewMet

Podbijam pytanie

3 lata temu

onaro

ktoś to wyjaśni ? czy można w past simple nie stosować II formy ? Tylko pakować "DID'a"

3 lata temu

lisperek

"Love" znaczy kochać, lubić, więc obie formy są poprawne. Natomiast Do/Did w zdaniu twierdzącym użyty wraz z innym czasownikiem wyraża nacisk. Ja (naprawdę) lubiłem tą restaurację. Inny przykład: I do like it. = To (naprawdę) mi się podoba.

3 lata temu

miihow

Teoretycznie mozna ale to nie bedzie brzmialo dobrze. "did" sie wstawia zeby podkreslic ze np sie cos zrobilo. Ona: the bin is full again. On: but I did empty it yesterday! Z naciskiem na did.

3 lata temu

Adam362372

I toże

11 miesięcy temu

Yola448704

Adam362372, poczytaj powyżej, oraz zastanów się nad przykładami:

I LOVED that restaurant - Uwielbiałem tę restaurację

I DID not LOVE that restaurant - Nie uwielbiałem tej restauracji
I DID LOVE that restaurant - Naprawdę uwielbiałem tę restaurację

I REALLY DID not LOVE that restaurant - NAPRAWDĘ nie uwielbiałem tej restauracji

9 miesięcy temu

KrzysztofS391849

Bo tu sie uczymy did

9 miesięcy temu

kubad99

Love jako lubie, tez powinno być poprawnie

4 lata temu

paulappp23

Love to bardziej "uwielbiam, ubostwiam" niz lubie

2 lata temu

xmoniczkax.567

Love nie oznacza lubie. Love = Kocham, uwielbiam, itp .

1 rok temu

jacc01

uwielbiałem też mogłoby być

4 lata temu

szoszk
szoszk

Tutaj nawet lepiej byb było jak by lubie było poprawne bo raczej do restauracje się lubi a nie kocha

4 lata temu

Yola448704

szoszk, tak, kocha się raczej ludzi, zatem lepiej jest powiedzieć:
I DID LOVE that restaurant -
NAPRAWDĘ bardzo lubiłem/uwielbiałem/ubóstwiałem tę restaurację / NAPRAWDĘ bardzo podobała mi się ta restauracja

9 miesięcy temu

sntdvl

'I did ...' używamy zamiast 'I ...-ed' tylko i wyłącznie w sytuacjach wyjątkowych, kiedy dzieje sie coś naprawde niezwykłego, kiedy chcecie zeby wszyscy, którzy są obecni do okoła przestali gadać i zwrócili na was uwagę, bo stało się coś wyjątkowego.

Jak chce sie zwrócić uwage a nie krzyczeć (!) to stosuje sie 'I did love ...'

3 lata temu

sonifizzle
sonifizzle

uwielbiałem, lubiłem, bardzo lubiłem, podobała mi się... wszystko powinno być uznawane! kochałem brzmi najgorzej!

4 lata temu

PatrykSawi

Kochalem a pokochalem to roznica. Tutaj powinno byc tlumaczenie pokochalem?

2 lata temu

GodiSandra
GodiSandra

http://dobragramatyka.pl/past-simple

"W celu wzmocnienia przekazu w zdaniu twierdzącym przed czasownikiem możemy dodać operator did.

I did like the show!

Naprawdę podobało mi się przedstawienie!

Jeżeli w celu wzmocnienia przekazu używamy operatora did, używamy potem podstawowej formy czasownika."

2 lata temu

Fiesta-F1

czy można kochać restaurację bez przesady!

1 rok temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.