1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "He swims."

"He swims."

Çeviri:O yüzer.

January 27, 2014

18 Yorum


beruku

he swim ile he swims arasında nasıl bir fark var ? :(

January 27, 2014

tunazahide

Daha önceki örneklerde de bulunuyor cevap aslında. Başlık geniş zaman ( the simple present tense). Bu tenste ise bir kural vardır. He she it öznelerine kural gereği'-s' takısı gelir. He swims , she takes, it barks gibi mesela :)

December 20, 2014

EminYurtgl

kısacası 3.şahıs

December 29, 2015

DiscoveryM

Geniş zamanda I you we they 's ' takisi almaz.sadece he she it 's' takisi alir.

February 1, 2015

Elif793391

Geniş zamanda 3. Tekil şahıslarda (he , she , it) yüklemin sonuna "-s" eklenir. Ama sadece bunlarda olmaz yani dediğim gibi tekil isimlerde de olur. Sadece bir kişinin ismini deriz ve sonuna yine "-s" ekleriz yüklemin.

=He reads a book. =She swims in the sea. =İt walks on the table. =Seda speaks english

Gibi

Ama tekil olmayanlarda bu olmaz. ( I , we , they , you ) gibi. Ama yine isim kullanilirken de birden fazla isim kullanildiginda da "-s" eklenmez.

=I read a book. =You read a book. =They read a book. =We read a book. =Seda with Gül read a book. =Seda and Gül read a book.

Gibi.

Kısaca tekillerde "-s" eki eklenir fiilin sonuna. Yani sadece he she it diyemeyiz. Normal olarak sadece bir isim kullanildiginda da sonuna "-s" gelir yuklemin

Subject(özne) + Verb(yüklem + complement( tamamlayıcı) Bu da cümle kurarken kullanılan yapıdır. İşte özneye göre yüklem sonuna "-s" alır veya almaz.

Umarım bir faydam olmuştur.

January 27, 2018

gazel1226

Harikasın

November 8, 2018

Malmotte1

Teşekkürler bu yorumdan sonra kafamda soru işareti kalmadı

November 22, 2018

destina112307

He swim olamaz çünkü he she ve it artikelleri es veya s takısı alır böylece cümlede he swims olur veya she swims veya it swims olur HE SHE İT ES TAKISI AL DA GİT! Bunu aklında tutmanı öneririm

August 14, 2017

Feyza668034

He swim yüzmek he swims o yüzer

October 7, 2017

yunusemre550539

biri çoğul anlamda başka birinin yaptığı iştir s takısı aldıysa 11 yaşımdayım çok iyi ingilizce biliyorum

December 27, 2017

Furkanorak4

He ve she de fiil s takısı alıyor anlam olarak fark yok kural öyle

October 24, 2018

albertaTR

He,she ,it geniş zamanda s takisı alır

October 8, 2019

metder1

Yanlizca genis zaman fiil cumlelerinde I,YOU,WE,THEY>de DO kullanilir HE,SHE,IT>de ise DOES kullanilir. Dolayisi ile sorularda o kisilerinden bahsedilginde eger bu cumle olumlu bir cumle ise kelimenin sonuna (S) takisi gelir.

May 9, 2015

zeynep614349

Çok kalay idi

January 25, 2017

mmsmeyye

Ya doğrusunu söyledim kabul edilmedi.offff!!!!!!!!!!

January 28, 2019

melda736195

He (o) demek swimming yüzmek demek ise swims yüzer anlamına gelir hahaha

April 19, 2019

Muhammed144592

Arkadaslar mikrofonu acin sonra kadinin soyledigini acin kebdisi bizim yerimize soyluyo ztn

April 30, 2019

SelinArg

Nedsn iki defa ayni seyi dedigimde olmuyor

October 6, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.