Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"He swims."

Çeviri:O yüzer.

4 yıl önce

19 Yorum


beruku

he swim ile he swims arasında nasıl bir fark var ? :(

4 yıl önce

tunazahide

Daha önceki örneklerde de bulunuyor cevap aslında. Başlık geniş zaman ( the simple present tense). Bu tenste ise bir kural vardır. He she it öznelerine kural gereği'-s' takısı gelir. He swims , she takes, it barks gibi mesela :)

3 yıl önce

EminYurtgl

kısacası 3.şahıs

2 yıl önce

DiscoveryM

Geniş zamanda I you we they 's ' takisi almaz.sadece he she it 's' takisi alir.

3 yıl önce

destina112307

He swim olamaz çünkü he she ve it artikelleri es veya s takısı alır böylece cümlede he swims olur veya she swims veya it swims olur HE SHE İT ES TAKISI AL DA GİT! Bunu aklında tutmanı öneririm

1 yıl önce

Feyza668034

He swim yüzmek he swims o yüzer

11 ay önce

yunusemre550539

biri çoğul anlamda başka birinin yaptığı iştir s takısı aldıysa 11 yaşımdayım çok iyi ingilizce biliyorum

8 ay önce

Elif793391

Geniş zamanda 3. Tekil şahıslarda (he , she , it) yüklemin sonuna "-s" eklenir. Ama sadece bunlarda olmaz yani dediğim gibi tekil isimlerde de olur. Sadece bir kişinin ismini deriz ve sonuna yine "-s" ekleriz yüklemin.

=He reads a book. =She swims in the sea. =İt walks on the table. =Seda speaks english

Gibi

Ama tekil olmayanlarda bu olmaz. ( I , we , they , you ) gibi. Ama yine isim kullanilirken de birden fazla isim kullanildiginda da "-s" eklenmez.

=I read a book. =You read a book. =They read a book. =We read a book. =Seda with Gül read a book. =Seda and Gül read a book.

Gibi.

Kısaca tekillerde "-s" eki eklenir fiilin sonuna. Yani sadece he she it diyemeyiz. Normal olarak sadece bir isim kullanildiginda da sonuna "-s" gelir yuklemin

Subject(özne) + Verb(yüklem + complement( tamamlayıcı) Bu da cümle kurarken kullanılan yapıdır. İşte özneye göre yüklem sonuna "-s" alır veya almaz.

Umarım bir faydam olmuştur.

7 ay önce

metder1

Yanlizca genis zaman fiil cumlelerinde I,YOU,WE,THEY>de DO kullanilir HE,SHE,IT>de ise DOES kullanilir. Dolayisi ile sorularda o kisilerinden bahsedilginde eger bu cumle olumlu bir cumle ise kelimenin sonuna (S) takisi gelir.

3 yıl önce

zeynep614349

Çok kalay idi

1 yıl önce

destina112307

He swims::::::::o yüzer

1 yıl önce

Feyza668034

He swim yüzmek
He swims o yüzer

11 ay önce

AliSivri3

O yüzer yazmalısınız. Çünkü yüzmekten hoşlandığını anlamalısınız.

10 ay önce

Kader746340

mens diye çıkıyo

10 ay önce

aye56307

s takısı alır

9 ay önce

fevziyeevi

Ben bunu güçlendirdim neden altın olmadı

9 ay önce

Mkqueendam

Simple present olduğu için 3.tekil şahıslarda fiil s Eki alır ve çoğul olur

7 ay önce

Mkqueendam

Hayır he erkekler için o demek

7 ay önce

sametyavac

Dualingonun kelime programi varmi

4 ay önce