1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "He swims."

"He swims."

Çeviri:O yüzer.

January 27, 2014

21 Yorum


beruku

he swim ile he swims arasında nasıl bir fark var ? :(


tunazahide

Daha önceki örneklerde de bulunuyor cevap aslında. Başlık geniş zaman ( the simple present tense). Bu tenste ise bir kural vardır. He she it öznelerine kural gereği'-s' takısı gelir. He swims , she takes, it barks gibi mesela :)


EminYurtgl

kısacası 3.şahıs


DiscoveryM

Geniş zamanda I you we they 's ' takisi almaz.sadece he she it 's' takisi alir.


Elif793391

Geniş zamanda 3. Tekil şahıslarda (he , she , it) yüklemin sonuna "-s" eklenir. Ama sadece bunlarda olmaz yani dediğim gibi tekil isimlerde de olur. Sadece bir kişinin ismini deriz ve sonuna yine "-s" ekleriz yüklemin.

=He reads a book. =She swims in the sea. =İt walks on the table. =Seda speaks english

Gibi

Ama tekil olmayanlarda bu olmaz. ( I , we , they , you ) gibi. Ama yine isim kullanilirken de birden fazla isim kullanildiginda da "-s" eklenmez.

=I read a book. =You read a book. =They read a book. =We read a book. =Seda with Gül read a book. =Seda and Gül read a book.

Gibi.

Kısaca tekillerde "-s" eki eklenir fiilin sonuna. Yani sadece he she it diyemeyiz. Normal olarak sadece bir isim kullanildiginda da sonuna "-s" gelir yuklemin

Subject(özne) + Verb(yüklem + complement( tamamlayıcı) Bu da cümle kurarken kullanılan yapıdır. İşte özneye göre yüklem sonuna "-s" alır veya almaz.

Umarım bir faydam olmuştur.


Ekin707

He swim olamaz çünkü he she ve it artikelleri es veya s takısı alır böylece cümlede he swims olur veya she swims veya it swims olur HE SHE İT ES TAKISI AL DA GİT! Bunu aklında tutmanı öneririm


21Ahsen

Kuralları biz koymuyoruz ve İngilizce öğrenmek istiyorsak bazı şeylere katlanıp konuşmayacağız


metder1

Yanlizca genis zaman fiil cumlelerinde I,YOU,WE,THEY>de DO kullanilir HE,SHE,IT>de ise DOES kullanilir. Dolayisi ile sorularda o kisilerinden bahsedilginde eger bu cumle olumlu bir cumle ise kelimenin sonuna (S) takisi gelir.


mmsmeyye

Ya doğrusunu söyledim kabul edilmedi.offff!!!!!!!!!!


melda736195

He (o) demek swimming yüzmek demek ise swims yüzer anlamına gelir hahaha


Muhammed144592

Arkadaslar mikrofonu acin sonra kadinin soyledigini acin kebdisi bizim yerimize soyluyo ztn


SelinArg

Nedsn iki defa ayni seyi dedigimde olmuyor


kokoops

baska onereceginiz program var mi


ramazan873689

What do you think should be in this topic


EcrinYasar

Cümlede he swims diyor yüzeriz olamaz onun için we yazılması gerek;)


kaansmrc

He swims dememe rağmen swims'i kabul etmedi


ule216727

Neden hemen atliyonki


nurg280797

he swims dedigim halde kabul etmedi

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.