"He swims."

Çeviri:O, yüzer.

January 27, 2014

51 Yorum
Tartışma kilitli.


beruku

he swim ile he swims arasında nasıl bir fark var ? :(


tunazahide

Daha önceki örneklerde de bulunuyor cevap aslında. Başlık geniş zaman ( the simple present tense). Bu tenste ise bir kural vardır. He she it öznelerine kural gereği'-s' takısı gelir. He swims , she takes, it barks gibi mesela :)


EminYurtgl

kısacası 3.şahıs


Elif793391

Geniş zamanda 3. Tekil şahıslarda (he , she , it) yüklemin sonuna "-s" eklenir. Ama sadece bunlarda olmaz yani dediğim gibi tekil isimlerde de olur. Sadece bir kişinin ismini deriz ve sonuna yine "-s" ekleriz yüklemin.

=He reads a book. =She swims in the sea. =İt walks on the table. =Seda speaks english

Gibi

Ama tekil olmayanlarda bu olmaz. ( I , we , they , you ) gibi. Ama yine isim kullanilirken de birden fazla isim kullanildiginda da "-s" eklenmez.

=I read a book. =You read a book. =They read a book. =We read a book. =Seda with Gül read a book. =Seda and Gül read a book.

Gibi.

Kısaca tekillerde "-s" eki eklenir fiilin sonuna. Yani sadece he she it diyemeyiz. Normal olarak sadece bir isim kullanildiginda da sonuna "-s" gelir yuklemin

Subject(özne) + Verb(yüklem + complement( tamamlayıcı) Bu da cümle kurarken kullanılan yapıdır. İşte özneye göre yüklem sonuna "-s" alır veya almaz.

Umarım bir faydam olmuştur.


Malmotte1

Teşekkürler bu yorumdan sonra kafamda soru işareti kalmadı


DiscoveryM

Geniş zamanda I you we they 's ' takisi almaz.sadece he she it 's' takisi alir.


Xalit

bu linke tiklayabilmek icin bilgisayari acmam lazim. sakaysa hic komik degil; ciddiyse cok komik.


ex_contributor

linklerin şimdilik androidden tıklanamadığının farkındayız yakında çözülecek.

cevap: 3. tekil şahıs için fiile s takısı gelir, he swim olmaz o yüzden


Xalit

keske her bir kursa baslamadan evvel iki-uc paragraf halinde hangi kosullarda nasil davranmamiz gerektigi aciklanabilseydi. boylece hem siz rahat ederdiniz hem de biz ogrenciler.

ornegin ben, yazdiginiz bu bilgi kucuk bir pencerede belirdikten sonra kursa baslayabilsem daha iyi olurdu. hadi pencereden vazgectim; baloncuk bile isimizi gorurdu.

cevabiniz icin tesekkur ederim.


BassLeo

Ben az önce tabletimden linke girebildim ama


KeNaNErDoa

Telden tıkladım actı linki


BaharMellie

Link işe yarıyor ve icerisinde gercekten cok guzelde anlatmış


Furkanorak4

He ve she de fiil s takısı alıyor anlam olarak fark yok kural öyle


albertaTR

He,she ,it geniş zamanda s takisı alır


21Ahsen

Kuralları biz koymuyoruz ve İngilizce öğrenmek istiyorsak bazı şeylere katlanıp konuşmayacağız


AyeNur448106

O zamiri olduğu için"s" takısı alır.


esraa777846

"Swims"Tekil ol ama swim Tahsil edilebilir olun.


BaharMellie

He swim=o yüzüyor he swims=o yüzer Yani aralarındaki far es eki almış olan geniş anlamlı ama es eki olmayan gelecek anlamlı


BehiyeSenaKara68

He ,she ve it geçerse yani o anlamı katıyorsa s takısı gelir ama they we


BehiyeSenaKara68

Ama they ,we ,i ve you kelimesinde s takısı gelmez


Naz_3634

Geniş zamanda he , she , it olumlu cümlelerde fiil s takısı alır.


metder1

Yanlizca genis zaman fiil cumlelerinde I,YOU,WE,THEY>de DO kullanilir HE,SHE,IT>de ise DOES kullanilir. Dolayisi ile sorularda o kisilerinden bahsedilginde eger bu cumle olumlu bir cumle ise kelimenin sonuna (S) takisi gelir.


mmsmeyye

Ya doğrusunu söyledim kabul edilmedi.offff!!!!!!!!!!


melda736195

He (o) demek swimming yüzmek demek ise swims yüzer anlamına gelir hahaha


Muhammed144592

Arkadaslar mikrofonu acin sonra kadinin soyledigini acin kebdisi bizim yerimize soyluyo ztn


SelinArg

Nedsn iki defa ayni seyi dedigimde olmuyor


[aktif olmayan kullanıcı]

    baska onereceginiz program var mi


EcrinYasar

    Cümlede he swims diyor yüzeriz olamaz onun için we yazılması gerek;)


kaansmrc

    He swims dememe rağmen swims'i kabul etmedi


ule216727

    Neden hemen atliyonki


nurg280797

    he swims dedigim halde kabul etmedi


MendozasKid

    Aga algılamıyor adam 30 kere söyledim!


ouz841933

    Nasil geldim la buraya, bu arada afferim size


_seina_

    3 can hakkimida buna harcadım doğru söylediğimden de eminim uygulamanın bu yönünü hiç sevmiyorum


Leyla88b

    Sesimi goturmuyor ya


KaraKalem3

    Bi türlü algılamıyo sesimi galiba mikrofonu kapattığım için


SelimeHila1

    2 saattir uğraşıyorum geçilmiyo ya aynısını söylüyorum


fidanavaz

    He swims - O yüzüyor


Nisa960442

    Bu ne ya aynı onun söyledigi gibi söylüyorum ama yanlış diyo.


SibelRzgar1

    Bana bak hastayim be hasata konusamiyom


ZeynepDurs555529

    S takısı çogul yapmıyormu


HasanUslu15

    Mikrofonumu açın

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.