Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Fish swim."

Tłumaczenie:Ryby pływają.

4 lata temu

26 komentarzy


TheMonica
TheMonica

w przypadku zdania "fish swim" znaczy ryby plywaja, liczba mnoga, w liczbie pojedynczej byloby "fish swims".

4 lata temu

vsp162

W czasie teraźniejszym, kiedy on/ona/ono wykonuje jakąś czynność (np swim), to dodajemy na końcu "s" (swims). - He eats (on je), She walks (ona idzie), Fish swims (ryba pływa) i tak dalej.

Ale innych osobach, oraz w liczbie mnogiej takiej końcówki nie dodajemy. - We eat (my jemy), They walk (oni idą), Fish swim (ryby pływają) i tak dalej.

Fish jest wyjątkowym rzeczownikiem, bowiem w liczbie mnogiej nie dodajemy "s". Fish to ryba, ale Fish to też ryby. Tak więc: - Fish swims (ryba pływa) - Fish swim (ryby pływają)

4 lata temu

PitGac87

Genialnie tłumaczysz! Dziekuje!

4 lata temu

misiafaraona

Dlaczego fish a nie fishes???

4 lata temu

Martyna274951

W angielskim nie ma słowa fishes, fish oznacza zarówno liczbę mnogą jak i pojedynczą.

1 miesiąc temu

Iwonami

ryby pływną /-co to jest?

4 lata temu

lukasz_wojcik

Bledne tlumaczenie. Nie ma chyba takiego slowa jak "pływną" :-) chyba, ze to jakis abstrakcyjny rzeczownik okreslajacy istoty potrafiace plywac jako "plywne" :-D :-D :-D DO POPRAWY!

4 lata temu

Patrysia36

Ja mam ryby pływają

4 lata temu

krzysiekj24

dałem ryba pływa i wyszło źle

3 lata temu

IchUndTiere

ponieważ "fish swim" znaczy ryby pływają, jest "I swim" i "we swim" czyli ja pływam i my pływamy więc my-ryby będzie "fish swim" to ryby pływają a "fish swims" znaczy ryba pływa bo w tym przypadku jest ona-ryba a przy she dodaje się "s" więc swims

3 lata temu

zuzaprokop

Ale tu przecierz nie licBy mnogiej

3 lata temu

Creutz2
Creutz2

Tu jest liczba mnoga: "Fish" to forma i dla l.poj. i dla l.mn. Komuś nie chciało się napisać "fishes", więc liczbę możesz poznać tylko po drugim członie "swims" albo "swim", pierwszy dla l.poj. drugi dla l.mn.

1 miesiąc temu

Marlenkaaaaaaaa

Jest tam fish czyli ryba i swim plywa i powinno byc ryba plywa

3 lata temu

Martyna274951

Nie, ryba pływa to fish swims. Nie ma liczby mnogiej od słowa fish, więc żeby powiedzieć "ryby pływają" mówimy fish swim.

1 miesiąc temu

adrianang3

Kto sie wyrwie

2 lata temu

Amelka2712

To nie Fer

2 lata temu

Natka72

dlaczego zaliczyło mi nieprawidłową odpowiedź "ryba pływa"?

2 lata temu

BarbaraMelniczuk

mimo wszystko prosze o wyjasnienie

4 lata temu

Iwonami

fish-to l.poj.

4 lata temu

koniara08

Nie tylko l.poj. Ludzie! Są takie rzeczowniki w języku angielskim, np. fish, fruit, sheep, które po polsku oznaczają i l.poj. i l.mn. !!!

2 lata temu

borowiec910

dobra odpowiedź to również ''ryba pływa''!!!

4 lata temu

KamilaJustin

a nie powinno byc w liczbie mnokiej fishs albo cos w tym stylu

4 lata temu

Hyuushi

To teraz spróbuj wymówić płynnie "fishs". Jeśli już to "fishes". dodajesz 'e' aby wymowa byla łatwiejsza.

4 lata temu

Maciej90

Ryba pływa!

4 lata temu

Martula2

Tu jest liczba pojedyńcza a nie mnoga

4 lata temu

KafarPL

właśnie poprawcie na ryba pływa!

4 lata temu