"They have lived here for ten years."

Tłumaczenie:Oni mieszkają tu od dziesięciu lat.

January 27, 2014

19 komentarzy


jacc01

A nie powinno być w czasie przeszłym? Oni żyli/mieszkali tu przez 10 lat?

August 17, 2014

WarsawWill

Używamy Present perfect tutaj kiedy po polsku używa się czas teraznieszy.

Mieszkam tutaj od 10 lat - "I have lived here for ten years" a jeszcze mieszkam tutaj, więc Present perfect

Mieszkałem tutaj przez 10 lat - "I lived here for 10 years" - ale teraz mieszkam gdzieś indziej - Past simple (skończył się)

October 26, 2015

dusia57

to dlaczego duolingo podaje mi to? Poprawne tłumaczenia: • Oni mieszkali tutaj od 10 lat. • Oni mieszkają tu od dziesięciu lat. Nic nie rozumiem:(

November 9, 2015

WarsawWill

W moim zdaniem (ale nie jestem Polakiem), zwykłe tłumaczenie od "They have lived here for ten years." = "Oni mieszkają tu od dziesięciu lat" (czas teraznieszy), jak w górnej tej strony.

Najważniejszy jest że "They have lived here for ten years" znazcy że jeszcze mieszkają tutaj. Tylko Polka/Polak może mówić jeśli "Oni mieszkali tutaj od 10 lat." brzmi dobrze w tym situacji.

Dwa opublikowane tłumaczenia:

"They’ve lived here for years, studying or working."
"Mieszkają tu od lat, ucząc się lub pracując.
" (kontynent-warszawa.pl)

"I have lived here since the last presidential elections"
"Mieszkam tutaj od ostatnich wyborów prezydenckich
" (batory.org.pl)

Kopiuj "they have lived here for years" w http://www.linguee.pl

November 9, 2015

bartq_07

Tez wydaje mi sie ze chodzi o czas przesly - zyli/mieszkali

November 18, 2014

Ambrozjaq

Jak pojawia się czasownik posiłkowy "have" to różne "dziwne" rzeczy dzieją się z czasami :P Osobiście zawsze miałam problem ze zrozumieniem czasów ang., jak tylko zaczęło pojawiać się "have" przed innymi posiłkami :(

April 23, 2015

Hatul_Madan

Macie racje.

May 26, 2015

mistrz21

for ten years - przez dziesiec lat god dammit!

January 27, 2014

Jack.Elliot

"przez dziesiec lat" is it a better option

March 10, 2014

Eryk905439

@MariuszBry "since ten years" jest niepoprawne, powinno byc "for ten years". Zapraszam sie z zapoznaniem gramatyki czasow present perfect i present perfect continuous, a w szczegolnosci uzycia "for" i "since".

February 4, 2015

angielski402263

Poprawna odpowiedź: • Oni mieszkali tu od dziesięciu lat. • Oni mieszkają tu od dziesięciu lat. I zwariowałem, bo polsku mieszkałem i mieszkam to dwa różne czasy. jak zjeść tę żabę

October 22, 2016

bernardyna

No właśnie! Jaki ma być czas? Ciekawe co na to DUOLINGO?

November 29, 2014

hitopotam

Present perfect (co znaczy równocześnie,że oni mieszkali i ciągle tam są tzn.mieszkają),szkoda że brakuje ściągi z gramatyki?

December 22, 2014

MariuszBry

niestety, ale nie - mieszkali i ciągle tam mieszkają brzmi po ang.: they have been living here since ten years. Natomiast "they have lived..." oznacza, że mieszkali do dzisiaj albo do jakiegoś omawianego okresu czasu, ale teraz już ich tu nie ma.

January 23, 2015

Artur559474

I to jest poprawna odpowiedź. Zresztą lekcja jest w pakiecie czas przeszły DOKONANY, więc nie mogą tam już mieszkać.

August 8, 2018

Hatul_Madan

Dlaczego tylko "oni mieszkali", a "one mieszkaly" jest blad? Co jesli chodzi o kobiety?

May 26, 2015

Stanisaw635249

W podpowiedzi jest " oni mieszkali" - po co pózniej ten zmyłkowy skręt, nie rozumiem.

December 9, 2018

Bozena113691

Przyjęło mi "Mieszkali tu od dziesięciu lat". Czyżby jakaś poprawka w Duolingo?

March 2, 2019

AniaWajzer

Mieszkali tam dziesięć lat tez piwinni byc uznane

February 25, 2015
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.