Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Mówię jej nie."

Tłumaczenie:I tell her no.

4 lata temu

14 komentarzy


rafalkubiczek

Można powiedzieć "I say no to her" (?)

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Tak

4 lata temu

KacperKwapisz

I nadal nie akceptuje... ;-)

3 lata temu

searoth7

a ja mówię "I say her no" i akceptuje..

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

A to akurat jest źle, nie powinno być akceptowane.

4 lata temu

radki71

Ja tak samo napisałam i mi niw zaakceptował

3 lata temu

Ewelaaaa

Napisalam identycznie i mi nie zaakceptowalo.. o co chodzi?

3 lata temu

Ola981215

Tell to jest moim zdaniem opowiadać, a say mówić.

4 lata temu

DawidKosow

Wrong!!! powinno byc ,,I say her no" co oznacza, Say oznacza mowić a Tell, lub Said powiedzieć

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

"Said" to forma przeszła czasownika "say". "Say" i "tell" mogą znaczyć to samo, ale wymagają innej konstrukcji:

to tell somebody something

to say somethimg to somebody

4 lata temu

RomanPacio
RomanPacio

ale podpowiedzi nadal wprowadzają w błąd, lepiej je usunąć a nie robić głupiej podpuchy, tu mam się nauczyć języka

3 lata temu

kichas

dlaczego nie akceptuje "i speak her no" ?

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Ponieważ speak może mieć dopełnienie bliższe tylko w dwóch przypadkach: w znaczeniu mówić w jakimś języku, np. I speak English, lub w zwrocie to speak your mind oznaczającym wyrażać swoje zdanie. W innych przypadkach albo stawiamy po speak kropkę, albo dopełnienie wprowadzamy przez przyimek. W tym konkretnym zdaniu nie ma możliwości użycia słowa speak.

4 lata temu

karomar123

A jednak w odpowiedziach pokazało:

am speaking

say

speak

Napisałam "I am speaking her no" i nie zaliczyło.

3 lata temu