Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Ben bir elma yerim ve o ekmek yer."

Çeviri:I eat an apple and she eats bread.

4 yıl önce

70 Yorum


ayperisi

elma yerim "eat apple" derken sadece " eat "diyoruz ama ekmek yerim "eats bread" derken neden " eats " diyoruz ? ekmek yerim derken de "eat bread " dememiz gerkmez mi ? aradaki fark ne ?

4 yıl önce

jassmeen

Ben ekmek yerim deseydik de i eat bread derdik. Üçüncü şahısların geniş zaman içinde kullandıkları fiiller s takısı alır. Ayse goes to the cinema gibi go fiili s takısı alır burda ama aynı cümle I Go to the cinema olarak kullanılır.

4 yıl önce

denemeden

He she it.. Olunca... Fiillerin sonuna -s takısı gelir. Tabi bununda bazı kuralları var..

4 yıl önce

guneralakbarli

Fark odur ki he she olunca "s" oluyor

4 yıl önce

AdemBekdemir

He she it lerde s takisi alir fiil

4 yıl önce

selen_sarac

Kimden bahsediliyorsa sonuna s gelir yada gelmez "o" yani he, she, it ten bahsediliyorsa sonuna -s eki gelir ve cümle geniş zaman olur

3 yıl önce

CihatKesme1

I we you they "s" taķısı gelmez he she ıt "s" takısı gelir

6 ay önce

Bykush1
Bykush1

Eğer özne he, she, it ise ve geniş zamanda cümle kuracaksak, fiilin sonuna "-s" , "-es" , "-ies" ekleri gelir. Eğer özne I, we, you, they ise fiilin sonuna herhangi bir ek gelmez.

Yani, ekmek veya elmanın özel bir durumu yoktur.

6 ay önce

Sumeyye588949

Bilmiyorum

4 ay önce

Eren_YALCIN

Ben tanıdık "eat" O bilinmedik "eats"

3 yıl önce

burakie191

Am

3 yıl önce

dryusufyoraz

o derken kadın mı erkek mi ifade edilmemiş .

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

farketmez, hepsi olur.

4 yıl önce

dryusufyoraz

tamam hocam sağol yukarıdaki bütün ibaresine dikkat etmemişim ;)

4 yıl önce

SerifMertK

Arkadaşlar bizde ekmek sayılabilen bir şey ama onlarda ekmek sayılamayan grubuna giriyor onlar bir dilim ekmek yada bir somun ekmek diyorlar

3 yıl önce

sinanph

en değişik olan şey "o" denilen kişinin kim oldugunun bilinmemesi he mi she mi arkadaş he yazıyorum she cıkıyor gerçekten değişik

3 yıl önce

iremkct

Aynn sana katılıyorm bende he yaptm ne bilelim

1 yıl önce

bunyamin.keskin

neden an apple oluyorda a bread olmadı (ekmek sayılabilen bir şey değilmi)?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

İngilizce konuşanlara göre ekmek sayılamıyor. bir ekmek iki ekmek yok onlarda. bir dilim ekmek veya bir somun ekmek falan denebiliyor sadece

4 yıl önce

Bykush1
Bykush1

"An" veya "a" nin hangisinin geleceğinin sayılıp sayılamayan olmasıyla alakası yoktur. Eğer kelime sesli harfle başlıyorsa an (an apple), sessiz harfle başlıyorsa a getirilir ( a bread).

6 ay önce

talha414

I am yazdım yaa

4 yıl önce

MevltTaars

Ben de

4 yıl önce

talattino

"I" Yapacağım yere "ı" yaptım bu bır hatamı göstergesi yani?

4 yıl önce

VestelKatk

Değil tabi ben de hep öyle yazıyorum programda hata var ya kabul etsin yada yazılamasın hata göstergesi prg için

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

Ingilicede kucuk "ı" diye bir harf yok, tabii ki hata gostegesi. Kücük olan i, buyuk olan I, buyuk İ de yok ayni sekilde. i ya da I yazmak zorundasiniz

4 yıl önce

taknkeskin

Ingilizce de küçük ı yoktur kişi zamiri büyük I doğru yanıt olur

4 yıl önce

Bykush1
Bykush1

İngilizcede küçük I yani ı yok. Eğer i deseydin doğru olabilirdi.

6 ay önce

kemanger

I'm eat an apple and it eats a bread yazdım kabul etmedi

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

am/is/are genis zamanda sadece cumlede fiil yoksa (yuklem isim ya da sifatsa) kullanilir. fiilin yanina bir de am is are konmaz, anlamsiz olur

4 yıl önce

Insanbiz

Bende kabul etmidi

4 yıl önce

VestelKatk

Ben masamdaki, evimdeki ekmek anlamında the bread dedim the yı neden kabul etmiyor yediğim ekmek belirli offff çıldırtacaksınız ya kabul edin ya kaldırın hep yalnış hep yalnış öğrenemiyorum.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

o zaman ekmek yerim degil ekmegi yerim diyoruz cunku hangi ekmek oldugunu bildigimiz icin. yanlislik yok, dogrusunu ogrenmeye bakin

4 yıl önce

gringoo26

I am eat a apple and he eats bread neden yanlış acaba ?

4 yıl önce

Nazmlgr

Kız olduğunu nerden anlıyoruz

4 yıl önce

Volkan_S.

Doğru, anlamıyoruz. he/she yazılmalıydı. Ben öyle yazdım, ama yanlış dedi.

3 yıl önce

DerinYzak

Bir bölümde ingilizceyi Türçe' ye çeviricem I am diyo bn yazınca e yi koymayınca kabuletmiyo :-(

3 yıl önce

senasari10

Yanlis bisey farkettigseniz, geribildirim gondermelisiniz

3 yıl önce

EranKUNER

Haydaaaa bu nedir ya

3 yıl önce

EranKUNER

Elmayı sayan adam ekmeği nasıl sayamaz anlamiyorum

3 yıl önce

haticebasuslu

She eat ı kabul etmedi.eats olcak.

3 yıl önce

zehra360

çok saçma bu ne yaaa

3 yıl önce

derindost

O yerine she değilde he kullandım. Neden hata olarak kabul edilsin ?

2 yıl önce

burakis

AMK

2 yıl önce

EfSaNe38Ahmt02

olmuyor kardeşim

2 yıl önce

bugdaytanesi

eats bread yanlış değil mi ? eats a bread olmayacak mı ?

1 yıl önce

cybyk1

she olmak zorunda değil

1 yıl önce

Eyll515317

Cümlenin sonuna eat yazdım diye neden yanlış verdi ne fark eder

1 yıl önce

ELFTATAN

aradaki fark o cümlede he she ıt olmasıdır onlar olmasa -s takısını getirmeyiz

1 yıl önce

BekirBulut3

aynısını yaptım yanlış diyo

1 yıl önce

iremkct

Yaa brn ne bilim he yazdm she cikti yaaa offf sinirim bozukdu yaa

1 yıl önce

EraOzdal

she yerine he yazdığım için cevabım kabul edilmedi ama kadın veya erkek diye belirtilmiyor ki!

1 yıl önce

ZeynepSude2408

Sırf ı harfini küçük harfle yazdığım için yanlış saydı.

1 yıl önce

Bykush1
Bykush1

İngilizcede küçük I harfi yani ı yoktur. i yazman gerekir.

6 ay önce

MuhammedEm618478

Ben ''he eats bread dedim o ''she eats bread'' dedi ikiside ''O'' demek değil mi >:C hatalı

7 ay önce

CAN1917

Aşağıdaki cümledeki A neden bulunmuyor ? I eat an apple and she eats "A" bread.

6 ay önce

CAN1917

Ekmek sayılamadığı içinmiş

6 ay önce

milaz8

bir yerine neden one yada 1 kullanılmıyor an kullanılıyor?

6 ay önce

Alperen302900

Benim yaptığım doğru ama yanlış diyo

6 ay önce

Seda803563

She eats yerine he eats dedim ve yanlış dedi çok saçma...

3 ay önce

cuneyt113472

'I eat an apple and the eat bread ' yazdık orda neden 'she' oldu kız gıbı kadın gıbı bır ıbare yok yardımcı olursanız sevınırım

3 ay önce

Halil874815

Neden "he" değil de "she"!

3 ay önce

Ersin42

Kiz veya erkek oldugunu belirtmiyor ben he yaptim kabul etmedi ama herhangi bir she olacak durum yok

2 ay önce

Alaattin60

Ben bir erkeğin ekmek yediğini yazıyorum, o diyor kız ekmek yiyor!. Ben müneccim miyim arkadaş o denilenin kız mı erkek mi olduğunu bileyim..

1 ay önce

Emre493975

I am a eat the apple and she is eats the bread

3 hafta önce

TuePayam

I an apple eat and she bread eats neden olmaz

2 hafta önce

tugrulsoydas

İt dedim olmadı ama :(

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

i yi büyük yazmışsan İ diye olmaz. ingilizcede küçük olan i büyük olan I

4 yıl önce

YasinKilin

An bir demek değilmi one ne alaka

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

one, two, three = bir, iki, üç

bir Türkçe'de hem sayıdır hem de belirsiz harfitarif

4 yıl önce