1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "He makes lunch."

"He makes lunch."

Çeviri:O öğle yemeği hazırlar.

January 28, 2014

18 Yorum


yaliyev

o öğlen yemeği yapar

Türkler "öğlen yemeği" ifadesini de kullanıyorlar değil mi?


Selcen_Ozturk

"öğlen yemeği" halk arasinda sık kullanilmakla beraber aslinda dogrusu "öğle yemeği".


Kul18

evet kullaniyorlar


B.u.1111

Dil bilgisinde doğrusu öğle yemeğidir. öğlen yemeği belli bir bölgenin kullandığı ifade, söyleyiş şeklidir.


aslxsu

o öğle yemeğini yapar
olmaz mı ????


MehmetGNDZ2

Yapmak fiili yemekler icin fazla kullanilmaz, ozellikle ogle yemegini yapmak diye bir deyis yoktur sabah kahvaltisi haric Kahvalti yapmak vardir.

Bir de yemek yapmak diye bir sey vardir

Ogle yemegi yapmak diye bir sey yok dilimizde sanmiyorum

Ogle yemegi hazirlanir ve de yenir ama yapilmaz


Ece390554

Hazırlamak kelimesinin make yerine prepare olarak çevirilmesi gerekirdi bence...


DmrAydn

O öğle yemeği ni yapar yazdım ama kabul etmedi


Nev.zat

"O öğle yemeği yapar" cevabı da doğru kabul edilmeli.


EraySyliye

Yapmak fiilini yazanlar yapar diye okuyunca kabul etmiyor madem hazırlar olcaktı diyosun o zaman hazırlamak fiilini koy oraya. Bu ingilizce çok saçma bir dil bence her kelimenin tonlarca anlamı var. Ben nerden bileyim senin yapar derken aslında hazırlar demek istediğini belki de zıplar, fırlar, kaçar ve ya yutar demek istedin,ben ne bileyim senin aslında hazırlar demek istediğini. Hazırlar demek istiyorsan adam gibi hazırlar de o zaman sende.


Esma140879

Acaba she ve he kullanilamaz mi?


TCAygenSumer

Düşük cümle doğru olamaz


emergency13

Kendi yaptığı seslendirmeyi algılayamıyor.


vecihe12373

O denince he de olabilir she de olabilir neden kabul edilmiyor


semihcaner

Oglen yemehini hazirlar " neresi yanlis ? Bir de canimiz gidiyor bunun yuzunden. Valla insani sogutiyorsunuz calismaktan.


Hacinazar1234

O yemeği hazırlarda olurdu


SKurnaz

Hızlıda dinleyince "he" yavaşta dinleyince "she" diyor. Sonuç olarak yanlış yaptım.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.