Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Ben iyi hissediyorum."

Çeviri:I feel fine.

4 yıl önce

26 Yorum


MehmetGNDZ2

I feel well neden olmadi

3 yıl önce

layda774167

Genelde iyi hissediyorum derken fine kullanılır.

4 ay önce

CAGRI_reyiz

ayn

1 yıl önce

cansu948105

ı feel good olur ama well gelince anlam iyice hissediyorum oluyor

1 yıl önce

ilknr1
ilknr1

i feel well neden doğru değil acaba?

3 yıl önce

Meltem782673

Sizin çevirdiğiniz "iyi hissederim" olur. Ama bizden istenen cümle şimdiki zaman

11 ay önce

alican.dem

Biz bugune kadar feel, like, love gibi fiilerin yalin kullanildigini ing almadigini ogrenmistik o bilgiler iptal mi simdi! ornegin; i am loving you da diyebilirmiyiz ?

4 yıl önce

incikin_
incikin_

Doğru hatırlıyorsunuz; ancak buna bir istisna var. (Olmasa şaşardık zaten!)

Fiziksel olarak kendimizi nasıl hissettiğimizden bahsederken (ağrı hissetmek, acı duymak, sağlıklı hissetmek vs.) geniş zaman veya şimdiki zaman kullanabiliriz. İkisi aynı anlama geliyor.

"Bugün kendimi iyi hissediyorum."

I feel fine today. = I'm feeling fine today.

"Kolum ağrıyor."

My arm aches. = My arm is aching.

2 yıl önce

merylmaz19

I feel good, I knew that I would, now So good, so good, I got you :))

3 yıl önce

Cihaterenn

Feel fiili varken neden "am" kullandık

2 yıl önce

PseudoBerliner
PseudoBerliner

i feel good

bu "nasılsın?"-a verilen cevaptır değil mi? öğleyse

i feel good = I feel fine.

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

ille de "nasılsın?"ın cevabı olmak gibi özel bir durumu yok. En standart "how do you feel?"in cevabıdır. Tabi her şekilde seninki de mantıklı, ekledim.

4 yıl önce

Bisnev99

Bu nasıl şey. Geniş zamanda degilmiydik ?

2 yıl önce

Velikarak

I feel fine

2 yıl önce

ersinturac

fine , well, good ı hangi fiillerde kullanmalıyız acep:)

2 yıl önce

incikin_
incikin_

Temelde, "good" ve "fine" sıfat. Bunları bir ismi tanımlarken kullanırız.
"well" ise zarf. Yani bir fiili niteler.

Normalde fiili tanımlıyorsak sözcüğün zarf şeklini kullanırız. Mesela:

The car is slow.
He drives slowly.

The meeting was good/fine.
The meeting went well.

You speak English good.* YANLIŞ
You speak English well. DOĞRU

İşleri bozan iki durum var yalnız:

1) Bir istisna olarak, bazı fillerle sıfat da kullanabiliriz. Sıfat veya zarf halini kullanmamız cümlenin anlamını değiştirebilir (look, feel, smell, taste):

● "You look good."
(= Güzel/iyi görünüyorsun (dış görünüş)
● "You look well."
(= Sağlıklı görünüyorsun.)

● "I feel good."
(=Oh valla, hayat güzel, keyfim/moralim iyi.)
● "I feel well."
(= Sağlıklı hissediyorum. )

● "The pizza smells good."
(= Pizza güzel kokuyor/kokar)
● "The dog smells well."
(= Köpek iyi koku alıyor/koku alma duyusu gelişmiş)

2) Bazı fiillerle ise sözcüğün sadece sıfat halini kullanabiliriz:

be: olmak

"I'm fine."
(= Ben iyiyim.)

seem: (gibi) görünmek

"She seems fine to me."
(= Bana iyi görünüyor.)

sound: (sesi ... gibi gelmek)

It sounds fine.
(= Kulağa hoş geliyor.)

keep: kalmak/korumak

"Keep calm and carry on."
(= Sakin olun ve ortalığı velveleye vermeyin.)

remain: kalmak/durmak

"The office remained empty all day":
(=Ofis bütün gün boş kaldı.)

grow: (become/haline gelmek)

"We grow old." (= Biz yaşlanırız.)

2 yıl önce

ilknr1
ilknr1

Teşekkürler, çok iyi bu oldu açıklama. Söz zarflardan açılmışken bazı zarflar var -ly yi almadan kullanılan sanırım fast, often gibi. Doğru mudur? Başka örnekler de var mı? Teşekkürler.

2 yıl önce

incikin_
incikin_

Evet, çok az sayıda olsa da düzensiz zarflar var. Bunları oluştururken sıfata -ly eklemiyoruz.

● good ---- well
His English is good. (sıfat)
He speaks English well. (zarf)

● fast ------ fast
The train is fast. (sıfat)
The train goes fast. (zarf)

● hard ----- hard
My job is hard. (sıfat)
I work hard. (zarf)

● late ------ late
We are late. (sıfat)
We arrived late. (zarf)

● early ---- early
It is early. (sıfat)
We arrived early. (zarf)

2 yıl önce

sedus1

I feel like good dedim neden kabul etmedi

2 yıl önce

Hasankszol

önceki bu tür cümlede well bunda değil neden?

1 yıl önce

meryem881695

I deyince feel oluyor ama I am deyince nasıl feeling oluyor acaba açıklarmısınız ?

1 yıl önce

cihat310748

dogru yaptım. neden duolingo dondu?

1 yıl önce

VusalAbdul4

ben ayni yazdim yanlis yapti wtf?

1 yıl önce

osmandede3

I am feeling good ve I feel good burada doğru kabul ediliyor da bir önce ki soruda 'sana inanıyorum' da sadece' I believe you' doğru kabul ediliyor 'I am believing you' doğru kabul edilmiyor arada ki fark nedir

1 yıl önce

PseudoBerliner
PseudoBerliner

geniş zaman feel gibi bazı fiiler için anlam farkı yaratmıyor.

1 yıl önce

tugcegizem

I feeling fine neden olmadı. Bir onceki şıklı soruda ing takılı olani kabul etmişti.

10 ay önce