1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Ben iyi hissediyorum."

"Ben iyi hissediyorum."

Çeviri:I am feeling fine.

January 28, 2014

44 Yorum


MehmetGNDZ2

I feel well neden olmadi

February 18, 2015

layda774167

Genelde iyi hissediyorum derken fine kullanılır.

April 16, 2018

Ponciklendin

I feel good olmaz mıydı acaba? :/

July 25, 2019

CAGRI_reyiz

ayn

February 10, 2017

cansu948105

ı feel good olur ama well gelince anlam iyice hissediyorum oluyor

June 22, 2017

alican.dem

Biz bugune kadar feel, like, love gibi fiilerin yalin kullanildigini ing almadigini ogrenmistik o bilgiler iptal mi simdi! ornegin; i am loving you da diyebilirmiyiz ?

July 17, 2014

incikin_

Doğru hatırlıyorsunuz; ancak buna bir istisna var. (Olmasa şaşardık zaten!)

Fiziksel olarak kendimizi nasıl hissettiğimizden bahsederken (ağrı hissetmek, acı duymak, sağlıklı hissetmek vs.) geniş zaman veya şimdiki zaman kullanabiliriz. İkisi aynı anlama geliyor.

"Bugün kendimi iyi hissediyorum."

I feel fine today. = I'm feeling fine today.

"Kolum ağrıyor."

My arm aches. = My arm is aching.

July 29, 2016

serapilgin97.

"i am loving you" diye bir şey kullanamazsınız. "i love you" dersiniz onun yerine

April 9, 2015

ilknr1

i feel well neden doğru değil acaba?

May 19, 2015

Meltem782673

Sizin çevirdiğiniz "iyi hissederim" olur. Ama bizden istenen cümle şimdiki zaman

September 1, 2017

merylmaz19

I feel good, I knew that I would, now So good, so good, I got you :))

June 23, 2015

Javert9

Whoaohohvf I feel nice, sugar is niceee :))

September 13, 2015

Merve_gn

I feel nice, sugar and spice, so nice, so nice, I got you

January 4, 2016

yaliyev

i feel good

bu "nasılsın?"-a verilen cevaptır değil mi? öğleyse

i feel good = I feel fine.

January 28, 2014

ProwlingParis

ille de "nasılsın?"ın cevabı olmak gibi özel bir durumu yok. En standart "how do you feel?"in cevabıdır. Tabi her şekilde seninki de mantıklı, ekledim.

January 28, 2014

Bisnev99

Bu nasıl şey. Geniş zamanda degilmiydik ?

January 2, 2016

Velikarak

I feel fine

March 12, 2016

Cihaterenn

Feel fiili varken neden "am" kullandık

June 19, 2016

ersinturac

fine , well, good ı hangi fiillerde kullanmalıyız acep:)

July 28, 2016

incikin_

Temelde, "good" ve "fine" sıfat. Bunları bir ismi tanımlarken kullanırız.
"well" ise zarf. Yani bir fiili niteler.

Normalde fiili tanımlıyorsak sözcüğün zarf şeklini kullanırız. Mesela:

The car is slow.
He drives slowly.

The meeting was good/fine.
The meeting went well.

You speak English good.* YANLIŞ
You speak English well. DOĞRU

İşleri bozan iki durum var yalnız:

1) Bir istisna olarak, bazı fillerle sıfat da kullanabiliriz. Sıfat veya zarf halini kullanmamız cümlenin anlamını değiştirebilir (look, feel, smell, taste):

● "You look good."
(= Güzel/iyi görünüyorsun (dış görünüş)
● "You look well."
(= Sağlıklı görünüyorsun.)

● "I feel good."
(=Oh valla, hayat güzel, keyfim/moralim iyi.)
● "I feel well."
(= Sağlıklı hissediyorum. )

● "The pizza smells good."
(= Pizza güzel kokuyor/kokar)
● "The dog smells well."
(= Köpek iyi koku alıyor/koku alma duyusu gelişmiş)

2) Bazı fiillerle ise sözcüğün sadece sıfat halini kullanabiliriz:

be: olmak

"I'm fine."
(= Ben iyiyim.)

seem: (gibi) görünmek

"She seems fine to me."
(= Bana iyi görünüyor.)

sound: (sesi ... gibi gelmek)

It sounds fine.
(= Kulağa hoş geliyor.)

keep: kalmak/korumak

"Keep calm and carry on."
(= Sakin olun ve ortalığı velveleye vermeyin.)

remain: kalmak/durmak

"The office remained empty all day":
(=Ofis bütün gün boş kaldı.)

grow: (become/haline gelmek)

"We grow old." (= Biz yaşlanırız.)

July 29, 2016

ilknr1

Teşekkürler, çok iyi bu oldu açıklama. Söz zarflardan açılmışken bazı zarflar var -ly yi almadan kullanılan sanırım fast, often gibi. Doğru mudur? Başka örnekler de var mı? Teşekkürler.

July 29, 2016

incikin_

Evet, çok az sayıda olsa da düzensiz zarflar var. Bunları oluştururken sıfata -ly eklemiyoruz.

● good ---- well
His English is good. (sıfat)
He speaks English well. (zarf)

● fast ------ fast
The train is fast. (sıfat)
The train goes fast. (zarf)

● hard ----- hard
My job is hard. (sıfat)
I work hard. (zarf)

● late ------ late
We are late. (sıfat)
We arrived late. (zarf)

● early ---- early
It is early. (sıfat)
We arrived early. (zarf)

July 29, 2016

MusaPircek

Teşekkürler

September 1, 2019

sedus1

I feel like good dedim neden kabul etmedi

August 5, 2016

Hasankszol

önceki bu tür cümlede well bunda değil neden?

October 17, 2016

meryem881695

I deyince feel oluyor ama I am deyince nasıl feeling oluyor acaba açıklarmısınız ?

January 27, 2017

cihat310748

dogru yaptım. neden duolingo dondu?

May 9, 2017

VusalAbdul4

ben ayni yazdim yanlis yapti wtf?

June 4, 2017

osmandede3

I am feeling good ve I feel good burada doğru kabul ediliyor da bir önce ki soruda 'sana inanıyorum' da sadece' I believe you' doğru kabul ediliyor 'I am believing you' doğru kabul edilmiyor arada ki fark nedir

June 28, 2017

yaliyev

geniş zaman feel gibi bazı fiiler için anlam farkı yaratmıyor.

June 29, 2017

tugcegizem

I feeling fine neden olmadı. Bir onceki şıklı soruda ing takılı olani kabul etmişti.

October 10, 2017

Dilrenmeki

"I am feel good." neden olmuyor?

August 27, 2018

Ahmet302026

I feel well yazdım kabul etmedi ??!

October 11, 2018

TurkishOttomans

GOOD İLE FİNE AYNIDIR AMA FİNE GENELDE SOHBET ARASI YANİ HAVADAN SUDAN KONUŞMALARDA SÖYLENİR GOOD İSE BİR OLAY KARŞISINDA SÖYLENİR MESELA GOOD JOB BUNA ÖRNEK

January 27, 2019

sren464998

Doğrusu "i feel well"olmalı.Duygu ifadelerinde ing kullanılması dogru mu

July 11, 2019

Ponciklendin

I feel good olmaz mıydı acaba ? :/

July 25, 2019

lalelalelale

Ben iyi hissederim olarak ogretildi,genis zamandan simdiki zamana nasil gectik.

May 1, 2015

HamzaYiitD

I feeling fine olmazmı? :)

December 10, 2015

gokhanReiz

aynısını yazdım

May 31, 2017

acq94

Iyi de ing almaz ki hissetmek sevmek vs. Haydaaa

September 7, 2014

dirokyan

feeling diye bir kullanım doğru mu. hiç zannetmiyorum.

November 29, 2014

mehmetbagli

I feel the good da dogru değil mi?

December 17, 2014

Emrahmys

'i feel well' diyenler raporlasınlar lütfen ;)

June 7, 2015

myenes

"I good feel” yanlış olmasının nedeni nedir?

August 26, 2015
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.