1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Diese Katze ist weiß."

"Diese Katze ist weiß."

Çeviri:Bu kedi beyaz.

June 12, 2016

9 Yorum


dogapoyraz

Ya bu diese dieses inniglichere ki yakınlık uzaklık ilişkisi var mı yoksa sadece artikel olarak mı ilişkili?

June 12, 2016

MeteUlku

Artikelle alakalı bir durum.

  • Maskülen isimler ("der" artikeli alanlar) için "dieser",
  • Feminen isimler ("die" artikeli alanlar) için "diese",
  • Nötral isimler ("das" artikeli alanlar) için "dieses"...

... kullanılır (nominativ "yalın" haldeyse).

İsmin diğer hallerine (akkusativ, dativ) göre de değişiklik gösterebilirler.

  • Akkusativ: "dieser" --> "diesen" (Maskülen)
  • Akkusativ: "diese" --> "diese" (aynı kalır / Feminen)
  • Akkusativ: "dieses" --> "dieses" (aynı kalır / Nötral)
  • Dativ: "dieser" --> "diesem" (Maskülen)
  • Dativ: "diese" --> "dieser" (Feminen)
  • Dativ: "dieses" --> "diesem" (Nötral)
June 12, 2016

dogapoyraz

Bu akkusativ ve nominativ olması ney bağlı diye sorsam? Yani yanış bilmiyosam biri eylemi yapan biri yapılan ama tam olarak nesıl çözümleyemedim bununla ilgili türkçe karışlatırma sağlayacak bir örnke biliyor musun?

June 13, 2016

MeteUlku

Akkusativ, Türkçe'deki ismin "-i" hali. Dativ ise "-e". Nominativ de ismin yalın hali.

June 13, 2016

shamelessgirl

kedi nötral değil mi?

June 17, 2017

RtnCbk

O kedi... neden olmalı? Neden "o" değil de "bu" olmak zorunda?

November 2, 2016

Melike590602

O,Bu,Şu= Die,Der ya da Das Ancak Bu Kedi, Bu Ev, Bu Araba gibi yanina bir isim getirilirse; Die,Der,Das yerine artikeline göre Diese,Dieser ya da Dieses olur. Yani: Die Katze yerine Diese Katze

April 20, 2017

ZekiKaya3

O kedi beyaz ile bu kedi beyaz ne farkeder

September 7, 2018

ZekiKaya3

O kedi beyaz ile bu kedi beyazin ne farki var

September 9, 2018
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.