"Diese Katze ist weiß."

Çeviri:Bu kedi beyaz.

2 yıl önce

9 Yorum


dogapoyraz

Ya bu diese dieses inniglichere ki yakınlık uzaklık ilişkisi var mı yoksa sadece artikel olarak mı ilişkili?

2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

Artikelle alakalı bir durum.

  • Maskülen isimler ("der" artikeli alanlar) için "dieser",
  • Feminen isimler ("die" artikeli alanlar) için "diese",
  • Nötral isimler ("das" artikeli alanlar) için "dieses"...

... kullanılır (nominativ "yalın" haldeyse).

İsmin diğer hallerine (akkusativ, dativ) göre de değişiklik gösterebilirler.

  • Akkusativ: "dieser" --> "diesen" (Maskülen)
  • Akkusativ: "diese" --> "diese" (aynı kalır / Feminen)
  • Akkusativ: "dieses" --> "dieses" (aynı kalır / Nötral)
  • Dativ: "dieser" --> "diesem" (Maskülen)
  • Dativ: "diese" --> "dieser" (Feminen)
  • Dativ: "dieses" --> "diesem" (Nötral)
2 yıl önce

dogapoyraz

Bu akkusativ ve nominativ olması ney bağlı diye sorsam? Yani yanış bilmiyosam biri eylemi yapan biri yapılan ama tam olarak nesıl çözümleyemedim bununla ilgili türkçe karışlatırma sağlayacak bir örnke biliyor musun?

2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

Akkusativ, Türkçe'deki ismin "-i" hali. Dativ ise "-e". Nominativ de ismin yalın hali.

2 yıl önce

shamelessgirl

kedi nötral değil mi?

1 yıl önce

RtnCbk

O kedi... neden olmalı? Neden "o" değil de "bu" olmak zorunda?

1 yıl önce

Melike590602

O,Bu,Şu= Die,Der ya da Das Ancak Bu Kedi, Bu Ev, Bu Araba gibi yanina bir isim getirilirse; Die,Der,Das yerine artikeline göre Diese,Dieser ya da Dieses olur. Yani: Die Katze yerine Diese Katze

1 yıl önce

ZekiKaya3

O kedi beyaz ile bu kedi beyaz ne farkeder

1 ay önce

ZekiKaya3

O kedi beyaz ile bu kedi beyazin ne farki var

1 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.