1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Diese Katze ist weiß."

"Diese Katze ist weiß."

Çeviri:Bu kedi beyaz.

June 12, 2016

13 Yorum


MevltKavak2

Dieser ve das arasındaki fark birinin işaret sıfatı diğerinin işaret zamiri olması mı acaba?


EmelEtkar

Kadının seslendirmesinde ''ist'' yok ama bizden doğru cevapta ''ist'' isteniyor!!!


Bilal838608

Abla almanlar konuşurken çoğu harfi yuvarlıyor. Düzgün okumuyor. Türkçede de benzeri durumlar mevcut.


ZekiKaya3

O kedi beyaz ile bu kedi beyaz ne farkeder


Benduolingoyum

diyelimki birisinin kedisi varmış başkalarıda o kediyi hiç sevmezmiş onlar demiş ki o kedi çok kötü demiş. simdi bu kelimesi bi insanlar bi kedi görmüşler bu kedi ne kadar kötü demiş. lütfen yorumumu beğenin?


ZekiKaya3

O kedi beyaz ile bu kedi beyazin ne farki var


dogapoyraz

Ya bu diese dieses inniglichere ki yakınlık uzaklık ilişkisi var mı yoksa sadece artikel olarak mı ilişkili?


MeteUlku

Artikelle alakalı bir durum.

  • Maskülen isimler ("der" artikeli alanlar) için "dieser",
  • Feminen isimler ("die" artikeli alanlar) için "diese",
  • Nötral isimler ("das" artikeli alanlar) için "dieses"...

... kullanılır (nominativ "yalın" haldeyse).

İsmin diğer hallerine (akkusativ, dativ) göre de değişiklik gösterebilirler.

  • Akkusativ: "dieser" --> "diesen" (Maskülen)
  • Akkusativ: "diese" --> "diese" (aynı kalır / Feminen)
  • Akkusativ: "dieses" --> "dieses" (aynı kalır / Nötral)
  • Dativ: "dieser" --> "diesem" (Maskülen)
  • Dativ: "diese" --> "dieser" (Feminen)
  • Dativ: "dieses" --> "diesem" (Nötral)

dogapoyraz

Bu akkusativ ve nominativ olması ney bağlı diye sorsam? Yani yanış bilmiyosam biri eylemi yapan biri yapılan ama tam olarak nesıl çözümleyemedim bununla ilgili türkçe karışlatırma sağlayacak bir örnke biliyor musun?


MeteUlku

Akkusativ, Türkçe'deki ismin "-i" hali. Dativ ise "-e". Nominativ de ismin yalın hali.


seymarquez

kedi nötral değil mi?


RtnCbk

O kedi... neden olmalı? Neden "o" değil de "bu" olmak zorunda?


Melike590602

O,Bu,Şu= Die,Der ya da Das Ancak Bu Kedi, Bu Ev, Bu Araba gibi yanina bir isim getirilirse; Die,Der,Das yerine artikeline göre Diese,Dieser ya da Dieses olur. Yani: Die Katze yerine Diese Katze

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.