1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Muhtemelen iki elbiseye de i…

"Muhtemelen iki elbiseye de ihtiyacım var."

Çeviri:Wahrscheinlich brauche ich die beiden Kleider.

June 13, 2016

17 Yorum


Nilzania

Neden ich brauche yerine brauche ich kullanılmış yoksa bir fark yok mu ?


CabbarGadd

Başına zaman zarfı ya da nesne gelirse bu şekilde fiil özneden önce gelebiliyor. Fiil ancak en baßta ise soru olur.


Nur998259

Muhtemeleni zaman zarfı olarak mı kabul etmemiz gerekiyor peki daha çok olasılığı andırıyor da


Eren446737

Brauche VERB(fiil) almanca da fiil daima 2. Pozisyonda olmak zorunda, bazı durumlarda cümlenin başına zaman, durum, belirteç gibi kelimeler geldiğinde bu sözcükler başta yok ise verb ilk sırada olduğunda soru cümlesi olur,


kamilfirti

Dişillik sözkonusu değilken niçin beide değil de beiden?


Selcen_Ozturk

cogul kelime ve akkusativ, beide ise burada sifat. buradan tablolara bakabilirsiniz

https://en.wikipedia.org/wiki/German_declension#Weak_inflection.5B4.5D.5B5.5D


HilalOz3

tabi o zamanlar wiki vardı :(


Arhan07

Artık yine var:)


MeteUlku

Araştırdığım kadarıyla edindiğim bilgiye göre, artikelle birlikte kullanılıyorken "-n" alıyor ancak artikel yoksa almıyor.


kdemir1

Hatalı bu sanırım


BelginKara15

Kafamda deli sorular ,


Beyzan1

Iki sorum var : Almancada fiille öznenin yerini değiştirdiğimizde hiçbir zaman anlam bozulmuyor mu?(Fiili başa getirmediğimiz sürece,çünkü sanırım o zaman soru cümlesi yapmış oluruz,) Burada neden "beiden" kullanılmış? Biri ayrıntılı olarak açıklayabilirse çok sevinirim


[aktif olmayan kullanıcı]

    Ich brauche wahrscheinlich beide Kleider


SabineBergmann1

    Bence bu de doğru. Ben Almanım ve bu cümle doğal.

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.