1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "He seems fine."

"He seems fine."

Çeviri:O iyi görünüyor.

January 29, 2014

28 Yorum


Simple-Plan

He seems fine'ı He sings fine diye duyup yazan bir tek benmiyim :')


cseyhan81

İstisna fiiller vardır bunlar geniş zamanda kullanılır fakat şimdiki zamanı kasteder ve bu fiiller ( look smell taste believe ... gibi) Present continuous tense de kullanılmazlar.


yaliyev

o iyi gözükür = O iyi görünür?

aynı şey mi?


ProwlingParis

Evet, aynı şeymiş. Türkçe'de kelime köklerinin sonundaki /r/ /z/ değişiminin sırrı da henüz çözülememiş. Görmek'ten, göz türemiş. ama sonra ikisinden de birer fiil türetmişler ve birbirinin yerine geçebiliyor. Aşağıya eklediğim sözlük girişi Nişanyan sözlüktendir. Hem moder Türkçe'nin, hem de tarihçesinin en iyi kaynağı kanımca odur--tavisye ederim

http://www.nisanyansozluk.com/

ETü: körmek "a.a." [ Orhun Yazıtları, 735] körür közüm körmez teg bilir biligim bilmez teg boldı

ETü: körüşmek "görüşmek" [ Uygurca İyi ve Kötü Prens Öyküsü, 1000] ékkileyü silerni körüşmegey men [bir daha sizinle görüşmeyeceğim].

ETü: körün-/közünmek "görünmek" [ Divan-i Lugat-it Türk, 1070]

ETü: körünç/közünç "görülecek şey veya seyirci" [ Divan-i Lugat-it Türk, 1070]

ETü: közüngü/közŋü "gözgü, ayna" [ Divan-i Lugat-it Türk, 1070]

ETü kör-

Not: Geniş zaman çekimindeki +Ir- eki orijinal köri- biçimini düşündürür. Türk dillerindeki sonses /r/ = /z/ eşdeğerliğinin yapısı yeterince anlaşılabilmiş değildir. Sonseste /r/ veya /rI/ içeren fiilin /z/ ile biten isim yapması kurallıdır (karş. kudur- kuduz, töri- töz, semri- semiz, kör(i)- köz). Ancak burada bazı türemiş fiillerde görülen /r/ /z/ değişimi ( gözük-, gözet-, göztür- göster-) açıklanmaya muhtaçtır.

Benzer sözcükler: görgü, görücü, görülmek, görüm, görümlük, görünmek, görüntü, görünüş, görüş, görüşmek, görüşme, hoş görmek, hoşgörü, iş görmek


akgulturkmn

Ya artik cok kiziyorum AMA bazi alistirmada -yor u Kabul ediyor bazidinda eder yspar olur yazmazssn canimi yiyor


ozansmn

Çünkü türkçeye anlam olarak en uygunu çevriliyor burada. Türkçelerini değil de ne anlatmak istiyorsa cümlede fiili gözünün önüne getirerek ezberle daha iyi kodlanıyor beyne hem de türkçeye bağlanmıyorsun.


FatihC0

fiili göz önüne getirmek, misal verebilir misiniz ya da daha da açar mısınız?


EvaBeyza

O yazmayınca neden kabul etmiyor " iyi görünüyor" yeterli bence


ufukgencturkoglu

Devrik cumle oldugu icin kabul etmiyor.


ilkeraksoy

Neden geniş zaman değil de şimdiki zamanda çeviriyoruz?


zaferos

Çünkü Geniş zamanda ( rutin olarak ) iyi görünen biri herzaman iyi görünür buda şuanda'da iyi göründüğü anlamına gelir. türkçeye uygun olan çeviri budur.


qwertyali

sanırsam geniş zamana yaymak için do kullanılıyor ama nereye koyarız bilmiyorum.


YusufACAR

"onlar iyi gözüküyorlar" çevirisinde problem nerede?


buketsevcan

Onlar iyi gözüküyor=They seem fine.


ferdi48130

Çoğul olmuş seninki


opsiyonel-kisi

he seems good neden olmuyor?


EvaBeyza

Good sıfat fine zarf oluyor


Kbrabulut4

İyi görünüyorsun neden olmuyor


EvaBeyza

You seem fine olur senin dediğin


beyazprens19

O hoş görübüyo yazdım


muzikcikedi

o hos gorunuru neden kabul etmıyor ?


lale666008

Kulübüme katılabiilirsiniz kodu=E6SWAG


efendi436168

"O iyiymiş gibi görünüyor." olmalıydı


ilknur10489

Sanırım fiille birlikte kullanınca fine oluyor.


andac582106

Bir kelime yüzünden soru gitti bazen tiklamiyor sizde de oluyor mu


mincim

konu geniş zaman cümleler şimdiki zaman olarak çevriliyor ??


zerAltunta

"İyi görünüyor o" nesi yanlış. Edicem ama böyle programın içine...


dilan705026

Ay manyak mal mısın

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.