Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"He seems fine."

Çeviri:O iyi görünüyor.

4 yıl önce

23 Yorum


Simple-Plan

He seems fine'ı He sings fine diye duyup yazan bir tek benmiyim :')

2 yıl önce

cseyhan81

İstisna fiiller vardır bunlar geniş zamanda kullanılır fakat şimdiki zamanı kasteder ve bu fiiller ( look smell taste believe ... gibi) Present continuous tense de kullanılmazlar.

3 yıl önce

PseudoBerliner
PseudoBerliner

o iyi gözükür = O iyi görünür?

aynı şey mi?

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

Evet, aynı şeymiş. Türkçe'de kelime köklerinin sonundaki /r/ /z/ değişiminin sırrı da henüz çözülememiş. Görmek'ten, göz türemiş. ama sonra ikisinden de birer fiil türetmişler ve birbirinin yerine geçebiliyor. Aşağıya eklediğim sözlük girişi Nişanyan sözlüktendir. Hem moder Türkçe'nin, hem de tarihçesinin en iyi kaynağı kanımca odur--tavisye ederim

http://www.nisanyansozluk.com/

ETü: körmek "a.a." [ Orhun Yazıtları, 735] körür közüm körmez teg bilir biligim bilmez teg boldı

ETü: körüşmek "görüşmek" [ Uygurca İyi ve Kötü Prens Öyküsü, 1000] ékkileyü silerni körüşmegey men [bir daha sizinle görüşmeyeceğim].

ETü: körün-/közünmek "görünmek" [ Divan-i Lugat-it Türk, 1070]

ETü: körünç/közünç "görülecek şey veya seyirci" [ Divan-i Lugat-it Türk, 1070]

ETü: közüngü/közŋü "gözgü, ayna" [ Divan-i Lugat-it Türk, 1070]

ETü kör-

Not: Geniş zaman çekimindeki +Ir- eki orijinal köri- biçimini düşündürür. Türk dillerindeki sonses /r/ = /z/ eşdeğerliğinin yapısı yeterince anlaşılabilmiş değildir. Sonseste /r/ veya /rI/ içeren fiilin /z/ ile biten isim yapması kurallıdır (karş. kudur- kuduz, töri- töz, semri- semiz, kör(i)- köz). Ancak burada bazı türemiş fiillerde görülen /r/ /z/ değişimi ( gözük-, gözet-, göztür- göster-) açıklanmaya muhtaçtır.

Benzer sözcükler: görgü, görücü, görülmek, görüm, görümlük, görünmek, görüntü, görünüş, görüş, görüşmek, görüşme, hoş görmek, hoşgörü, iş görmek

4 yıl önce

akgulturkmn

Ya artik cok kiziyorum AMA bazi alistirmada -yor u Kabul ediyor bazidinda eder yspar olur yazmazssn canimi yiyor

3 yıl önce

istanbey

Çünkü türkçeye anlam olarak en uygunu çevriliyor burada. Türkçelerini değil de ne anlatmak istiyorsa cümlede fiili gözünün önüne getirerek ezberle daha iyi kodlanıyor beyne hem de türkçeye bağlanmıyorsun.

3 yıl önce

FatihC0

fiili göz önüne getirmek, misal verebilir misiniz ya da daha da açar mısınız?

2 yıl önce

ufukgenctu

Devrik cumle oldugu icin kabul etmiyor.

3 yıl önce

ilkeraksoy

Neden geniş zaman değil de şimdiki zamanda çeviriyoruz?

3 yıl önce

zaferos

Çünkü Geniş zamanda ( rutin olarak ) iyi görünen biri herzaman iyi görünür buda şuanda'da iyi göründüğü anlamına gelir. türkçeye uygun olan çeviri budur.

2 yıl önce

qwertyali

sanırsam geniş zamana yaymak için do kullanılıyor ama nereye koyarız bilmiyorum.

2 yıl önce

YusufACAR

"onlar iyi gözüküyorlar" çevirisinde problem nerede?

3 yıl önce

buketsevcan

Onlar iyi gözüküyor=They seem fine.

3 yıl önce

ferdi48130

Çoğul olmuş seninki

2 yıl önce

opsiyonel-kisi

he seems good neden olmuyor?

2 yıl önce

Kbrabulut4

İyi görünüyorsun neden olmuyor

2 yıl önce

beyazprens19

O hoş görübüyo yazdım

1 yıl önce

muzikcikedi_

o hos gorunuru neden kabul etmıyor ?

1 yıl önce

efendi436168

"O iyiymiş gibi görünüyor." olmalıydı

2 hafta önce

lale666008

Kulübüme katılabiilirsiniz kodu=E6SWAG

3 ay önce

mincim

konu geniş zaman cümleler şimdiki zaman olarak çevriliyor ??

1 yıl önce

zerAltunta

"İyi görünüyor o" nesi yanlış. Edicem ama böyle programın içine...

3 yıl önce

dilan705026

Ay manyak mal mısın

2 yıl önce