Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"We need them, and I hope that they support us."

Çeviri:Bizim onlara ihtiyacımız var ve umarım onlar bizi desteklerler.

0
4 yıl önce

23 Yorum


Chotanak

Bu kelimede That kullanmazsak olur mu?

4
Cevap ver4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

olur

6
Cevap ver4 yıl önce

bacio_
bacio_

that'i kullansak ne olur, kullanmasak ne olur, hangi durumlarda mutlaka kullanmalıyız tam anlayamıyorum. 'ki' anlamında düşündüğümüzde; bizim onlara ihtiyacımız var ve umarım ki onlar bizi desteklerler. yani türkçede bir cümlede ki olabiliyorsa, ingilizcesinde de that'i kullanabiliriz gibi bi anlam çıkarabilirmiyiz? ve başka hangi durumlarda that'i kesinlikle kullanmalıyız?

1
Cevap ver4 yıl önce

C0S4R

That bağlaç olarak kullanıldığı her yerde isteğinize bağlı olarak kullanımı size kalmış bişeydir. Burda da da aynı örnek vardır. İki cümleyi birbirine bağladığı için kullanmasak da bir zararı yok. Sadece anlamda daralma yaratır.

0
Cevap ver4 yıl önce

kablll

"Destek verir" dedim, yanlış dedi neden? Bu kadar uzun cümleyi doğru tercüme ettim, bir "verir" kelimesi yüzünden güme gitti (bkz: güme gitmek) : )

3
Cevap ver4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

doğru tabii ki, ama demin de yazdığım gibi 2016 tane alternatif eklenmiş hala bitmiyor alternatifler. biraz fazla alternatifi olan bir cümle (şu an 2833e alternatife çıktı. zatne duolingo max. 3000'e izin veriyor)

3
Cevap ver4 yıl önce

cevatim

cok alternatifli cevabi olan cumlelerden biridir anliyorum zorlugunuzda burada. turkcede ozlemde tumlecde yuklemde farkli yerlerde kullanilabilir bu nedenle artik sormuyorum boylede yazabilirmiyim diye. ama alternatif cevaplari ne kadar cogaltirsak program o kadar basariya ulasir. calismalarinizda basarilar dilerim. kolay gelsin.

2
Cevap ver4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

bu cümlenin şu anda 2016 tane alternatif çevirisi var, üstüne de hala doğru olan raporlar. yani öyle kolay olmuyor uzun cümlelerde maalesef

5
Cevap ver4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

tümleçte yer değiştirmede liberal davranıyoruz, ama genelde özneyi başta ve yüklemi sonda tutmaya çalışıyoruz. yoksa alternatiflerle uğraşmak gerçek anlamda imkansız oluyor. Tabi ki her rapora da bakıyoruz, kulağa doğru gelen şeyi eklememek yok :-)

2
Cevap ver4 yıl önce

keremciu

Destek olur demek yerine yardim eder demenin yanlis olmasi biraz tuhaf aslinda

1
Cevap ver4 yıl önce

Puthinatorr

sonunda yaptım

1
Cevap ver1 yıl önce

Sugorg

"onlara muhtacız ve umarım bizi desteklerler" de uygun bir çeviri değil midir?

0
Cevap ver4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

şahsi kanaatim muhtaç olmanın ihtiyacı olmaktan çok daha güçlü bir kavram olduğu, ve "we need" ile karşılanamayacağı. sanıyorum hiç bir "need" çevirisine muhtaç eklemedik

2
Cevap ver4 yıl önce

yasarr
yasarr

Onlara ihtiyacımız var, ve şunu umarım bizi desteklerler

0
Cevap ver3 yıl önce

NiraGvn
NiraGvn

That'i kullanmadım eksik kelime var diye yanlış saydı. Aşağıdaki yorumları okudum That olmasa da olur yazıyordu :(

0
Cevap ver3 yıl önce

AliKOPRULU

"bizim onlara ihtiyacımız var ve benim umudum onların bizi desteklemesi" böyle bir kullanım olur mu? diye soracaktım ama açıklamaları okuyunca bu cümlenin bayağı alternatifi varmış :) Kolay gelsin

0
Cevap ver3 yıl önce

reyyan819

Umarım diyince zaten öznenin ben olduğu belli tekrar ben yazmadım diye kabul etmedi

0
Cevap ver3 yıl önce

Alibaris123

Bizim onlara ihtiyacımız var ve umarım onlar bizi desteklerler. NASIL KABUL ETMEZ

0
Cevap ver3 yıl önce

tugerr

şu that benim kafamı karıştırıyor baya bi. That they değince iyice uçtum. Burada ''I hope that'' bir kalıp olarak mı düşünsek daha çok akıda kalıcı anlam sağlanır yoksa ''that'' kullanımlarınnın yapısını mı anlamamız daha iyi olur??

0
Cevap ver2 yıl önce

bekir9103

bizim onlara ihtiyacımız var ve inşallah onlar bizi destekler dedim, umarum, inşallah aynı değil mi?

0
Cevap ver2 yıl önce

YunusEmreD734869

bizim onlara ihtiyacımız var ve ben umutluyum onlar bizi destekler ??? neden...

0
Cevap ver2 yıl önce

Shahrazad26

"bize onlar lazim" neden yanlış?

0
Cevap ver1 yıl önce

Alibaris123

yes be yesssssss

-2
Cevap ver3 yıl önce