MeteUlku

Almanca'da Fiillerin Bir Orada Bir Burada Olabilmesi (Devrik Cümleler)

1: Bazı Bağlaçlar Cümle Yapısını Değiştirebilir, Bazıları İse Değiştirmeyebilir

Eğer cümle yapısını değiştiren bir bağlaç kullanırsak, bağlanan cümlenin fiili en sona atılır.

  • Cümle yapısını değiştirenler (hepsi değil, bana göre en yaygın olanları):

"bevor (önce)" / "nachdem (sonra)" / "bis (-e kadar)" / "dass (bağlaç olan "ki" / İngilizce'deki "that")" / "indem (-iken)" / "ob (-ip -ipmediği)" / "obwohl (rağmen)" / "sobald (en kısa sürede)" / "solang (zaman uzunluğu belirten "kadar" / "yapabildiğince"") / "weil (çünkü)" / "wenn (eğer)" .

  • Cümle yapısını değiştirmeyenler:

"und (ve)", "denn (çünkü)", "sondern (ama)", "aber (ama)", "oder (veya)"


Örneğin: Ich esse einen Apfel. (Bir elma yiyorum.)

Ich esse einen Apfel weil es gesund ist. (Bir elma yiyorum çünkü sağlıklı.)

Du verstehst nicht obhowl ich dass es richtig ist sage. (Onun doğru olduğunu söylememe rağmen anlamıyorsun.)


2: Modal Fiil Kullandığımızda Fiili Sona Atmamız Gerekiyor

Modal fiil (müssen, sollen, können, dürfen, wollen gibi) kullandığımız cümlenin fiili sona atılmalı.

Ich muss dies machen. (Bunu yapmalıyım.)


3: Özne ve Nesne Yer Değiştirebilir

Ich esse einen Apfel. (Bir elma yiyorum.)

Einen Apfel esse ich. (Bir elma yiyorum.)

June 15, 2016

2 Yorum

Konu önem sırasına göre

hassssan

güzel

June 30, 2016

Retromolare

Güzel bir derleme olmuş. Teşekkürler. Cümle yapısını değiştirmeyenleri akılda tutmak daha mantıklı zaten epeyce azlar cümle yapısını değiştirenlere göre.

August 29, 2018
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.