Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Leje jak z cebra."

Tłumaczenie:It rains cats and dogs.

4 lata temu

14 komentarzy


misiafaraona

Ale to jest idiom, uważam, ze nie powinno go być na tym poziomie.

4 lata temu

MarekSilence

Jeden może się pojawić, nic w tym złego. Przynajmniej jest to nauka żywego języka, a nie tłumaczenia wprost

4 miesiące temu

MariuszBry

A ja uważam, że to bardzo dobrze, że co jakiś czas wplatane są pewne wyrażenia czy idiomy na takich poziomach. Zdecydowanie łatwiej się je zapamiętuje, niż w typowych działach "idiomy". Tak samo powinno być z czasownikami frazalnymi. Co jakiś czas pojawia się taki czasownik, np. take off czy go in, itp. i nikt nie narzeka. Uważam, że powinno być tego jeszcze więcej. Łatwiej stopniowo przechodzić do rzeczy, niż uczyć się w wybranym dziale. I jeszcze jedno - nie zgodzę się z agoosh w tym względzie, że ważna jest kolejność. W polskim języku mamy powiedzenie "żyje jak pies z kotem" - można powiedzieć odwrotnie i każdy to zrozumie. Nie jest zatem istotna kolejność wyrażenia a istotą jest samo wyrażenie.

3 lata temu

Maciek149587

Przydatne Dzięki :D

6 miesięcy temu

KasiaBozen

Super, dziękuję.

5 miesięcy temu

matiz12

leje jak z cebra... co ma wspólnego z psem i kotem?

3 lata temu

olciawin

To idiom, czyli coś takiego jak przysłowie, a jak każdy wie przysłów nie można brać dosłownie.

2 lata temu

Kamil381581

Przecież w Polsce też mawia się, że rzuca żabami. Dla Anglików czy Wietnamczyków uczących sie polskiego ma to taki sam sens jak angielski zwrot o psach i kotach w kontekście deszczu. Czy to takie trudne uruchomić mózgownicę i wydedukować że jest to zwrot potoczny?

7 miesięcy temu

AdamSobtka

Czy ten indiom jest zrozumiały we wszystkich anglojęzycznych krajach czy tylko w jednym konkretym?

4 miesiące temu

Papie9

Co?! XD

2 miesiące temu

stefan49553

Co by nie pisać zwrot trudny i brzmi komicznie. Jak to idiom

8 miesięcy temu

Armeveten

Ale suchar

2 miesiące temu

Misia5638

Lol

2 tygodnie temu

Damian882607

Nic z tego zdania nie łapie.Masakra!!!!

17 godzin temu