Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"I drink tea and I eat bread."

Çeviri:Ben çay içerim ve ekmek yerim.

1
4 yıl önce

29 Yorum


ilkershn

Türkçede böyle bir cümle kurulur mu? "Ben çay içerim ve ben ekmek yerim." yerine "Çay içerim, ekmek yerim." denmez mi?

30
Cevap ver4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

genelde türkçede ben/sen koymuyoruz cümlelerimize, orası malum, ve zaten her zaman kabul ediyoruz yazılmamış versiyonları da.

28
Cevap ver4 yıl önce

rozarozy

" Ben çay içerim ve ekmek yerim " dersen de kabul ediyor iki defa ben kullanman gerekli değil

10
Cevap ver3 yıl önce

FurkanKaya117305

Öylemi

0
Cevap ver2 yıl önce

dogukantb4

Tüm programlarda bu tip küçük hatalar bulunur

5
Cevap ver3 yıl önce

skipcaei_staper

Genelde tam çevirisini yazmak gerekiyor.

3
Cevap ver3 yıl önce

Asirenci

Evet

1
Cevap ver2 yıl önce

beste694345

Ayn

1
Cevap ver2 yıl önce

Barflywashere

Genelde bu tür cümle kalıplarında türkçe karşığını "Ben çay içer ve ekmek yerim"gibi düşünmelisiniz.

20
Cevap ver4 yıl önce

MehmetAkgl2

Ve bağlacından sonraki cümle ile önceki cümlenin öznesi aynı ise ikinci özne kullanılmayabilir.

6
Cevap ver3 yıl önce

Serkan06.09

Çay içerim ve ekmek yerim Desek olmazmı neden uzun cümle bu kadar

5
Cevap ver3 yıl önce

ibrahimylmz7

ben çay içer ve ekmek yerim olsa daha mantıklı değil mi ?

3
Cevap ver3 yıl önce

alipak81

bu cümleyi ''ben çay içer ve ekmek yerim'' olarak kullanabiliyormuyuz

1
Cevap ver4 yıl önce

esra637938

Evet öyle oluyor

0
Cevap ver2 yıl önce

sinanavan

Elin ingilizine boyle birsey diyerek ulkecek nasil fakir oldugumuzu anlatmis oluruz :) bu programi sevdim

1
Cevap ver3 yıl önce

Omerblt34

Hep aynı cümleleri soruyor genel olarak.

1
Cevap ver3 yıl önce

BuraySubas

Omer bey cokta sey etmemek lazim

1
Cevap ver2 yıl önce

mahmut589647

Bizde genelde BEN EKMEKLEN CAY ICERIM ;-)

1
Cevap ver2 yıl önce

ali980386

Ben (cayı içerim ve ekmek yerim)dedim yanlıs dedi

1
Cevap ver2 yıl önce

esra637938

İçer diyom içerim diyor

1
Cevap ver2 yıl önce

NejlaKaba1

Yani iki tane ben kullanılmaz

1
Cevap ver1 yıl önce

selimhan444

Ben ekmek yerim ve çay içerim niye olmadı

0
Cevap ver3 yıl önce

incikin_
incikin_

Yalnızca cümledeki sırayla yazarsanız doğru kabul ediliyor.

0
Cevap ver1 yıl önce