Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"I drink tea and I eat bread."

Çeviri:Ben çay içerim ve ekmek yerim.

4 yıl önce

43 Yorum


ilkershn

Türkçede böyle bir cümle kurulur mu? "Ben çay içerim ve ben ekmek yerim." yerine "Çay içerim, ekmek yerim." denmez mi?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

genelde türkçede ben/sen koymuyoruz cümlelerimize, orası malum, ve zaten her zaman kabul ediyoruz yazılmamış versiyonları da.

4 yıl önce

rozarozy

" Ben çay içerim ve ekmek yerim " dersen de kabul ediyor iki defa ben kullanman gerekli değil

3 yıl önce

FurkanKaya117305

Öylemi

2 yıl önce

dogukantb4

Tüm programlarda bu tip küçük hatalar bulunur

4 yıl önce

skipcaei_staper

Genelde tam çevirisini yazmak gerekiyor.

3 yıl önce

Asirenci

Evet

3 yıl önce

beste694345

Ayn

3 yıl önce

yasemin.ca2

And var. Yani "ve" koymak zorundasın. Full cümle

4 yıl önce

eokudan

Denmez çünkü and var

3 yıl önce

Barflywashere

Genelde bu tür cümle kalıplarında türkçe karşığını "Ben çay içer ve ekmek yerim"gibi düşünmelisiniz.

4 yıl önce

MehmetAkgl2

Ve bağlacından sonraki cümle ile önceki cümlenin öznesi aynı ise ikinci özne kullanılmayabilir.

3 yıl önce

Serkan06.09

Çay içerim ve ekmek yerim Desek olmazmı neden uzun cümle bu kadar

3 yıl önce

ibrahimylmz7

ben çay içer ve ekmek yerim olsa daha mantıklı değil mi ?

3 yıl önce

alipak81

bu cümleyi ''ben çay içer ve ekmek yerim'' olarak kullanabiliyormuyuz

4 yıl önce

esra637938

Evet öyle oluyor

2 yıl önce

TheHound1905

Mantıksız olmuyo aslında olabilir.

3 yıl önce

zzzgads

bizde mantikli da yabancilarda sacma oluyor

3 yıl önce

sinanavan

Elin ingilizine boyle birsey diyerek ulkecek nasil fakir oldugumuzu anlatmis oluruz :) bu programi sevdim

3 yıl önce

Omerblt34

Hep aynı cümleleri soruyor genel olarak.

3 yıl önce

BuraySubas

Omer bey cokta sey etmemek lazim

3 yıl önce

mahmut589647

Bizde genelde BEN EKMEKLEN CAY ICERIM ;-)

3 yıl önce

ali980386

Ben (cayı içerim ve ekmek yerim)dedim yanlıs dedi

2 yıl önce

esra637938

İçer diyom içerim diyor

2 yıl önce

NejlaKaba1

Yani iki tane ben kullanılmaz

2 yıl önce

selimhan444

Ben ekmek yerim ve çay içerim niye olmadı

3 yıl önce

incikin_
incikin_

Yalnızca cümledeki sırayla yazarsanız doğru kabul ediliyor.

2 yıl önce

hilal421890

Bence birtane I fazla koymuşlar

3 yıl önce

NurReyhan1

Canan karatay görmesin

2 yıl önce

kubika20

Ben cay icer, ekmek yerim de oluyor.

2 yıl önce

incikin_
incikin_

Doğru kabul ediliyor.

2 yıl önce

Cem202468

''Çay içerim ve ekmek yerim'' doğrusu budur.

1 yıl önce

Hatice_Zeynep

ben çay içip ekmek yerim kabul ediliyor mu yazmaya cesaret edemedim bilen söylese

1 yıl önce

GultenYete

Shend

1 ay önce

GultenYete

Beudie

1 ay önce

murat827281

Cümleyi yazarken tamamladan kabul etti

3 hafta önce

rabia-rabia

Ben cay ictim ve ekmek yedim olmuyor neden acaba

4 yıl önce

softblumore

Çünkü o gecmis zaman emin degilim ama was kullanmamiz gerek sanirim

3 yıl önce

zzzgads

she is drinks tea and eats bred olmicak mi

3 yıl önce

MehriBa

Ben cay ve ekmek yerim olmoy .ama ben cay icerim ve ekmek yerim oluyoooo??

2 yıl önce

serhatmy

ben çay ve ekmek yerim

3 yıl önce

Mucahit_Akin

Çay yemek sizce de mantıksız değil mi? Bu Türkçede "Anlatım Bozuklukları" konusu içerisinde var. Doğrusu "Ben çay içerim ve ekmek yerim." olacaktır.

3 yıl önce

serhatmy

mesela 'ekmeği çaya banarak yerim' demek için bu cümle uygun olur mu???

3 yıl önce