Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"Het probleem heeft geen effect op het hele systeem."

Vertaling:The problem does not affect the whole system.

2 jaar gelden

4 opmerkingen


jactoe
jactoe

"the problem doesn't have any effect on the whole system" Zou dat (any) ook niet goed mogen zijn ?

2 jaar gelden

hendy3
hendy3

wat is het verschil tussen effect en affect

2 jaar gelden

Legrelle.121

Ik had : the problem has not effect on the whole system. Werd fout gerekend en moest "no effect" zijn in plaats van "not effect". Bovenaan staat " not affect" Dus effect of affect is allebei toegelaten. Bij gebruik van effect moet no gebruikt worden en bij gebruik van affect moet not gebruikt worden. Heb ik dat goed begrepen?

8 maanden geleden

El2theK
El2theK
Mod
  • has no effect - zelfstandig naamwoord effect
  • does not affect - werkwoord to affect

https://en.oxforddictionaries.com/usage/affect-or-effect

Het werkwoord to effect = iets veroorzaken

8 maanden geleden