Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Bir yazar kitap yazar."

Çeviri:An author writes books.

-2
4 yıl önce

50 Yorum


suleelus

an author writes book olmalıydı. türkçesinde yazar kitap yazar denilmiş. books ise kitaplar demek. ya da bize yazar kitaplar yazar ı tercüme edin denmeliydi.

82
Cevap ver24 yıl önce

istanbey

Türkçede "Bir yazar kitap yazar" cümlesi İngilizceye "An author writes books" diye çevriliyor çünkü; burda defalarca denildiği gibi 'diller birbirine direkt olarak çevrilemez'. İngilizcede sayılabilen nesneler belirtili bir hale getirilmeli, a-an, çoğulluk, ya da the kullanılarak. Tek başına yazamazsınız ingilizcede. Burda da "Bir yazar kitap yazar" cümlesinde book bu halde kullanılamaz. Denilmek istenilen yazarın kitap yazdığı the kullanılamaz çünkü belirli bir kitap anlamında söylenmemiş, a-an olsaydı herhangi bir tane kitap anlamında olurdu, çoğulluk ise en uygunu çünkü gerçekten de yazarlar bir tane kitap yazmaz. Garip gelebilir ama sayılamayan nesneler belirtisiz yazılamaz. Bknz; https://www.duolingo.com/comment/1632177

35
Cevap ver3 yıl önce

MuratYuksel44

Sayılamayan nesneler belirtisiz yazılamaz mı? Nasıl yani, "i love green" ya da "i drink water" diyemez miyim?

2
Cevap ver2 yıl önce

tamerlangasimov

" Yazar 'iki kitap' yazar"--" author writes 'two books' " olsaydi dediginiz dogru olurdu. Ama burda " Bir yazar kitap yazar" --" An outhor writes books " deniliyor../ ..

0
Cevap ver1 yıl önce

KrmTRED

Ama o sitedeki yazı Artık Kurslarla İlgilenmiyorum tarafından yazılmış!!

0
Cevap ver7 ay önce

Franquistain

Alakasiz bilgi vermissiniz istanbey.

-2
Cevap ver1 yıl önce

semih159

Doğru

-5
Cevap ver3 yıl önce

MesutKtkol

Haklısın

0
Cevap ver6 ay önce

haticedaldal

Yorumunuza kesinlikle katılıyorum.

-1
Cevap ver4 yıl önce

gfurkan

katılıyorum

-2
Cevap ver3 yıl önce

cecelistzeynep

katılıyorum

-3
Cevap ver3 yıl önce

OrhanBerk1

Şule, zekânın üzerine çalışma da eklemeni tavsiye ederim. Dil bilgisi bilgin olmadan, şöyle olmalıydı ya da şöyle olmamalıydı, dememeliydin. Her şeyin bir kaidesi var.

-6
Cevap ver2 yıl önce

eyyupbarut

Bence de sizce.

-8
Cevap ver4 yıl önce

Candan00

Eğer "bir yazar bir kitap yazar" denilseydi a writer writes a book olurdu ama ben a writer writes book yazdım "a" yazmadigim icin yalnis olmus

9
Cevap ver4 yıl önce

harundemirkaya

s takisi kitaplar a donusturur, olmamaliydi

3
Cevap ver4 yıl önce

BuketAcar0

yazar writer demek değilmiydi

2
Cevap ver1 yıl önce

bora250

author'la writer aynı değil mi ya? ikiside yazar demek

2
Cevap ver1 yıl önce

dilbereroglu

Bencede book olmali -s takisina gerek yok

1
Cevap ver4 yıl önce

dilos98

kitap demiş çeviride çoğul kullanmış nasıl oluyor bu ?

1
Cevap ver2 yıl önce

ece514998

Book kelimesinde s olamdığı için çoğuk değil yani kitap olması gerekiyor kitaplar değil yanlış kabul etti yaaaa

1
Cevap ver2 yıl önce

serhatbarisaydin

kesinlikle "book" olmalı...

1
Cevap ver1 yıl önce

snooppyy
snooppyy

"An writer writers books" neden doğru kabul edilmedi? Bunu da işaretledim ama sadece "An author writes books" doğru imiş.

1
Cevap ver1 yıl önce

YusufEfeMercan

Bir yazar kitap yazar cumlesinin ingilizce anlami the author writes the book olmali

1
Cevap ver10 ay önce

yasarceli

sorudaki kitap tekil idi cevap da kitap olmalıydı

0
Cevap ver1 yıl önce

111SMURF

Author yerine writer neden kabul edilmiyor ?

0
Cevap ver1 yıl önce

berk.bygl

'a writer writes book' olmalı cümlede kitap deniyor kitaplar değil

0
Cevap ver10 ay önce

onur90151

An author writes book.

0
Cevap ver9 ay önce

nzf18

writer kelşmesi yok ki

0
Cevap ver8 ay önce

KrmTRED

Hımmmm!

0
Cevap ver7 ay önce

porselenfincan

Hatalı çevrilmiş lütfen kontrol ediniz!

0
Cevap ver6 ay önce