1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "The birds eat fruit."

"The birds eat fruit."

Tłumaczenie:Ptaki jedzą owoce.

January 30, 2014

23 komentarze


tumam

czy fruit jest liczbą mnogą bez końcówki "s"?


t0mashpl

Oczywiście, że nie. Fruit to liczba pojedyncza, fruits to mnoga. Błąd do poprawki.

EDIT: No czyli jednak ja byłem w błędzie - patrz post zuzik76 poniżej. W zasadzie należałoby dodać, że w zależności od kontekstu można używać "fruit" lub "fruits", tak samo jak "fish" lub "fishes". W uproszczeniu - jeśli mówimy ogólnie, że ptaki jedzą owoce, bez dzielenia tychże na poszczególne rodzaje, napiszemy "The birds eat fruit". Jeśli jednak będziemy chcieli podkreślić, że jadają różne gatunki owoców, na przykład czereśnie, winogrona i gruszki, to napiszemy "The birds eat a different kinds of fruits".


zuzik76

fruit w języku angielskim jest niepoliczalne jak np spodnie w języku polskim. Dopuszcza się wersję fruits w języku amerykańskim


t0mashpl

No faktycznie. Tak BTW to jest to duża wada duolingo, że nie ma objaśnień takich istotnych rzeczy.


WalentynaJ

Bylam pewna ze "fruits" to liczba mnoga.


MaryJohn2

A jednak , tak jak wspomniał zuzik/6 to odmian dotyczy tylko języka amerykańskiego. Podobno Amerykańcy wnieśli do języka angielskiego pewne zmiany dlatego chociaż mówią po angielsku mają pewne "ulepszenia".


Nama007

Masz rację. Coraz więcej wyrazów pisanych jest tak jak sie je wymawia.


Wiktorek123456

jak pisze fruit to dałem owoc i mam błąd przecież fruits to są owoce a nie fruit>


MaryJohn2

Tak jak wspomniał zuzik/6 to odmian dotyczy tylko języka amerykańskiego. Podobno Amerykańcy wnieśli do języka angielskiego pewne zmiany dlatego chociaż mówią po angielsku mają pewne "ulepszenia".


br0d4
Mod

W tym przypadku "fruit" jest liczbą mnogą. Gdyby była to liczba pojedczyna, rzeczownik były poprzedzony przedimkiem ("a" lub "the").


komandos1125

To jak powiedziec ptaki jedza owoc?


buskes76

wg. mnie "The birds eat the fruit" tzn. jeśli "('te' określone przez rozmówcę) Ptaki jedzą ('ten' konkretny / określony przez rozmówcę) owoc" / lub "The birds eat a fruit" jeśli "(te) ptaki jedzą (jakiś) owoc" / lub "The birds eat fruits" jeśli "(te) ptaki jedzą owoce (/tak ogólnie karmią się owocami)" - poprosił bym o zweryfikowanie przez kogoś biegłego w j. en.


buskes76

sam sobie odpowiem bo po czasie już wiem; "(samo) fruit" bez "a" oznacza coś w rodzaju ~ "żywności owocowej" ~ niepoprawnie po polsku; "owociny" czyli odpowiednik jak np mówimy po polsku na 'mięso ze świnki - wieprzowina' ale na mięso z kurczaka mówimy kurczak a nie kurzyna czy kurczakowina ... i tu w j.en. też jest właśnie "(samo) chicken" BEZ "a" gdy chodzi obtenbrodzaj mięsa a nie o jakiegoś jednego kurczaka...


Wiciakk

fruit to liczba mnoga ??!!!


[użytkownik usunięty]

ByAnyBunny

    Powinno być "Te ptaki jedza ryz" Poniewaz tam jest zaimek nieokreslonookreslony "the"


Patryk354642

    Kiedy eat a kiedy eats? Jak ktoś odpowie mi na pytanie to dam mu/jej strzałkę w górę gwarantuje ;)


immery

    strzałki tu nic nie dają :P.

    końcówkę -s dodajemy zawsze w trzeciej osobie liczby pojedyńczej, i tylko tam

    I eat, you eat, he/she/it eatS

    we eat, you eat, they eat


Aleksandra872589

    He, she, it eats. Reszta eat :) Jak z wszystkimi czasownikami końcówki s dla he, she, it.


majlojestnr1

    a gdzie ,,s'' na końcu fruit


immery

    nie ma. fruit jest nieregularne.


Roland409314

    Widocznie ptaki rzuciły się tylko na 1 owoc ;)


br0d4
    Mod

    Czytaj komentarze...

    Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.