Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"The birds eat fruit."

Tłumaczenie:Ptaki jedzą owoce.

4 lata temu

31 komentarzy


tumam

czy fruit jest liczbą mnogą bez końcówki "s"?

4 lata temu

t0mashpl

Oczywiście, że nie. Fruit to liczba pojedyncza, fruits to mnoga. Błąd do poprawki.

EDIT: No czyli jednak ja byłem w błędzie - patrz post zuzik76 poniżej. W zasadzie należałoby dodać, że w zależności od kontekstu można używać "fruit" lub "fruits", tak samo jak "fish" lub "fishes". W uproszczeniu - jeśli mówimy ogólnie, że ptaki jedzą owoce, bez dzielenia tychże na poszczególne rodzaje, napiszemy "The birds eat fruit". Jeśli jednak będziemy chcieli podkreślić, że jadają różne gatunki owoców, na przykład czereśnie, winogrona i gruszki, to napiszemy "The birds eat a different kinds of fruits".

4 lata temu

zuzik76

fruit w języku angielskim jest niepoliczalne jak np spodnie w języku polskim. Dopuszcza się wersję fruits w języku amerykańskim

4 lata temu

t0mashpl

No faktycznie. Tak BTW to jest to duża wada duolingo, że nie ma objaśnień takich istotnych rzeczy.

4 lata temu

Teresa116928

Yes

3 miesiące temu

WalentynaJ

Bylam pewna ze "fruits" to liczba mnoga.

4 lata temu

MaryJohn2

A jednak , tak jak wspomniał zuzik/6 to odmian dotyczy tylko języka amerykańskiego. Podobno Amerykańcy wnieśli do języka angielskiego pewne zmiany dlatego chociaż mówią po angielsku mają pewne "ulepszenia".

3 lata temu

Nama007

Masz rację. Coraz więcej wyrazów pisanych jest tak jak sie je wymawia.

3 lata temu

Wiktorek123456

jak pisze fruit to dałem owoc i mam błąd przecież fruits to są owoce a nie fruit>

3 lata temu

MaryJohn2

Tak jak wspomniał zuzik/6 to odmian dotyczy tylko języka amerykańskiego. Podobno Amerykańcy wnieśli do języka angielskiego pewne zmiany dlatego chociaż mówią po angielsku mają pewne "ulepszenia".

3 lata temu

komandos1125

To jak powiedziec ptaki jedza owoc?

3 lata temu

olciawin

The birds eat fruit.

3 lata temu

buskes76

wg. mnie "The birds eat the fruit" tzn. jeśli "('te' określone przez rozmówcę) Ptaki jedzą ('ten' konkretny / określony przez rozmówcę) owoc" / lub "The birds eat a fruit" jeśli "(te) ptaki jedzą (jakiś) owoc" / lub "The birds eat fruits" jeśli "(te) ptaki jedzą owoce (/tak ogólnie karmią się owocami)" - poprosił bym o zweryfikowanie przez kogoś biegłego w j. en.

2 lata temu

Wiciakk

fruit to liczba mnoga ??!!!

3 lata temu

olciawin

Tak!!!

3 lata temu

Karol2137

Ptaki jedza owoce?!?!?

3 lata temu

olciawin

Chyba niektóre.

3 lata temu

EstiDebiPtak

No wow kosy to praktycznie tylko owoce a najbardziej jabłka trochę się na tym znam bo mieszkam poza miastem imam na nazwisko ptak;-)

3 lata temu

mafia2216

Kiedy mówie ciągle mi nie zalicza,więc klikam mikrofon potem odsłuchuje i mikrofon to łapie

3 lata temu

Baby_Beuty

Ptaki jedzą owoce?

3 lata temu

Ginny309

Glupie jest to ze kiedy ktos rozmawia a ja mowie to zdanie to pisze mi zebym powtorzyla to jeszcze raz :/

3 lata temu

Amcia28

Też tak uważam.

2 lata temu

ByAnyBunny

Powinno być "Te ptaki jedza ryz" Poniewaz tam jest zaimek nieokreslonookreslony "the"

2 lata temu

Patryk354642

Kiedy eat a kiedy eats? Jak ktoś odpowie mi na pytanie to dam mu/jej strzałkę w górę gwarantuje ;)

2 lata temu

immery
immery

strzałki tu nic nie dają :P.

końcówkę -s dodajemy zawsze w trzeciej osobie liczby pojedyńczej, i tylko tam

I eat, you eat, he/she/it eatS

we eat, you eat, they eat

2 lata temu

majlojestnr1

a gdzie ,,s'' na końcu fruit

2 lata temu

immery
immery

nie ma. fruit jest nieregularne.

2 lata temu

Wojtek726265

To przeciesz easy!

7 miesięcy temu

Nika837703

Ja mysle ze dobrze

7 miesięcy temu