1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I looked for it."

"I looked for it."

Překlad:Hledal jsem to.

June 20, 2016

11 komentářů


JanLelek

Proc nemuze byt videl jsem to


kacenka9

Ze dvou duvodu.

za prve je rozdil mezi videt a koukat se. Muj manzel kouka do lednice, ale stejne to maslo ve predu, nahore nevidi. Tedy rozdil mezi look (koukat se) a see (videt).

a take proto, ze zde je tzv. frazove sloveso 'look for', ktere znamena 'hledat', tedy 'koukat po necem' (Ale v zadnem pripade ve smyslu 'koukal po holkach')


Filomena.Prvni

"Hleděl jsem na to (celý zkoprnělý)". "Viděl jsem to." by bylo oboje se slovesem "see"? Protože ony věty jsou významově poněkud rozdílné. Díky za odpověď.


kacenka9

Tady je cela rada slov, kterym by rodily mluvci dal, pravdepodobne, prednost pred LOOK u vety "hledel jsem na to cely zkoprnely". Nejpravdepodobnejsi se mi zda WATCH, tedy sledovat. Nebo STARE, tedy zirat. Tato dve slovesa se daji pouzit v minulem case i v minulem case prubehovem. LOOK ale je vice o 'podivat', takze na ten minuly cas by to chtelo prubeh, aby se vyjadril fakt, ze ta zkoprnelost chvili trvala.


Jakub968861

Muze tu byt : searched


kacenka9

Tady se ale jedna o preklad do cestiny... Ve zpetnem prekladu to prijimame


Jakub968861

Ja vim ále jen jsem chtel vede jestli se tato slovesa daji zcela zamnenit a nebo je to jako je v cestine treba: hledat , prohledavat a patrat ..


kacenka9

Search je vice o patrani, ale oproti cestine, kde po klicich od auta vetsinou nepatrate, v AJ klidne ano.


hofik2

"Já to hledal" být nemůže?


kacenka9

Nemuze. Spisovna cestina vyzaduje v minulem case pouziti slovesa BYT v prislusnem tvaru, krome 3. osoby. Takze JSEM tam byt musi


Ividol

Mohlo by být - díval jsem se po tom?

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.