Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"I am a girl."

Tłumaczenie:Jestem dziewczyną.

4 lata temu

15 komentarzy


rajdfan

Skąd mam wiedzieć, o którą opcję chodzi. Mam samo stwierdzenie "I am a" i do wyboru girl boy women i żadnych zdjęć czy innych wskazówek. Skąd mam wiedzieć, o którą opcję tym razem chodzi? Nie jestem jasnowidzem

2 lata temu

Blathie

Jak wyżej. Bez kontekstu obie opcje są poprawne.

1 rok temu

br0d4
br0d4
Mod

Jeśli faktycznie było do wyboru"girl" i "boy", to był to błąd (teraz widzę, że do wyboru jest "girl", "boys" i "women" - więc jeśli był błąd, to został poprawiony).

Jeśli rzeczownik jest poprzedzony przedimkiem "a/an" to jednoznacznie wskazuje, że trzeba zastosować rzeczownik w liczbie pojedynczej, ponieważ jednym ze znaczeń przedimka "a" jest "jeden", a innym "jakiś" (dowolny, ale pojedynczy).

Zdanie zaczyna się od "I am" (czyli ja jestem), więc poprawne mogą być tylko formy liczby pojedynczej.

Dlatego poprawna jest tylko opcja "girl". Jeśli w momencie zgłoszenia było "boy", to też - niestety - było poprawne. Ale teraz jest "boys", czyli liczba mnoga. Trzecie słowo do wyboru to "women", czyli też liczba mnoga (liczba pojedyncza słowa kobieta to po angielsku "woman").

1 rok temu

WalentynaT

Cos tu nie tak..woman i girl to sa liczby pojedyncze...wiec ktora odpowiedz jest dobra? Dla mnie obie sa poprawne a jednak na "woman" pokazało bląd..

7 miesięcy temu

br0d4
br0d4
Mod

W edytorze kursu widzę, że są do wyboru 3 opcje: poprawna "girl" i 2 niepoprawne: "boys" i "women".

7 miesięcy temu

Alicja475747

Nowłaśnie skąd mam wiedzieć czy to jest women, boy czy girl

4 miesiące temu

br0d4
br0d4
Mod

Przedimek "a" oznacza że musi to być liczba pojedyncza, a "women" to liczba mnoga (liczba pojedyncza: "woman"); również "boys" to liczba mnoga (liczba pojedyncza to "boy" - w zadaniu jest "boys", a nie "boy")

Zresztą, sam sens zdania też wskazuje że zdanie jest w liczbie pojedynczej - nie można powiedzieć "jestem kobietami" ani "jestem chłopcami".

4 miesiące temu

AdamR314115

Musiałem powiedzieć girl, a nie gerl

4 miesiące temu

NataliaHar280407

Napisałam jestem dziewczynom bo nie napisałam ą i mi powiedziało że źle

8 miesięcy temu

br0d4
br0d4
Mod

Oczywiście że źle i nawet nie rozumiem dlaczego Cię to dziwi. Duolingo dopuszcza literówki pod następującymi warunkami:

  1. Wpisane słowo może różnić się od prawidłowego tylko:
    • albo jedną literą,
    • albo wszystkie litery są prawidłowe, ale 2 sąsiednie z nich są zamienione miejscami.
  2. Wpisane słowo nie może być innym słowem z danego języka.

Na przykład: jeśli pisząc w j. angielskim wpiszesz "ypu" zamiast "you", powinno to zostać zaakceptowane, ponieważ różni się 1 literą od poprawnego, oraz słowo "ypu" nie jest słowem z języka angielskiego. Jeśli natomiast wpiszesz "they" zamiast "them", to nie zostanie to zaakceptowane, bo "they" to inne słowo z języka angielskiego, które w tym kontekście będzie nieprawidłowe. Podobnie jeśli pisząc po polsku napiszesz "js"zamiast "ja", to prawdopodobnie zostanie to zaakceptowane jako literówka. Ale jeśli zamiast "ja" napiszesz "je", to nie zostanie to zaakceptowane.

W tym ćwiczeniu powinnaś napisać "Jestem dziewczyną", gdzie "dziewczyną" to narzędnik liczby pojedynczej słowa "dziewczyna": "Jestem (kim? czym?) dziewczyną". Napisałaś zamiast tego "dziewczynom", a to jest celownik liczby mnogiej słowa "dziewczyna", jak np. w zdaniu "Przyglądam się (komu? czemu?) dziewczynom".

Innymi słowy, to co wpisałaś różni się od prawidłowego rozwiązania:

  • 2-ma literami: "o" zamiast "ą" i dodatkowe "m", którego nie powinno być;
  • jest innym słowem języka polskiego (celownik l. mnogiej zamiast narzędnika l. pojedynczej).
8 miesięcy temu

Filip1680

I am a girl.- Jestem dziewczynką

5 miesięcy temu

tzqjG

Skąt miałam wiedzieć!!!!!

2 lata temu

MartynaKos4

Po to się uczysz

2 lata temu

Janek303

Ja napisałem I m girl i źle

3 lata temu

espegg4

to miało być po polsku

1 rok temu

Powiązane dyskusje