1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Girls eat rice."

"Girls eat rice."

Fordítás:A lányok rizst esznek.

January 30, 2014

47 hozzászólás


Toncsi66

Nekem is az a gondom, hogy itt most miert nem kell a THE ?


csipi94

Látom akkor másnak is hianyzott a: "the"


01Jo12la52naBi

Nekem is ez a gondom, hogy, hogy kerül oda az "a" betü, mikor angolul nincs odaírva? -de még biztosan keveset tudok....


LudnyiEszt

Itt miért nem kell a tge ?


vasvariistvan

Azt gondolom, hogy az angol mondatnak (feltehetően) azért nincs névelője, mert az azt jelentené, hogy itt az előzményekből ismert ( A) lányokról volna szó. Nyilván nem ezt akarta, hanem azt, hogy az állítása megszorítás nélkül minden lányra érvényes legyen. (Ő tudja miért gondolja hogy ez így van.) A magyar mondatba azért került bele a határozott névelő, mert ezt mi így mondjuk (magyarosan) megtartva az angol eredeti értelmét.


holl.balazs

Mert a THE nem kell minden hova


BodnarneMoni

"rizset" ugyanolyan jó, mint a "rizst". Mièrt nem fogadja el?


csipi94

Nem létező szó' jó, hogy nem ristet :)


Csenge666689

Mert nincs olyan szo h rizset


EmberZold

Nincs is ott (the)a)az) .


Melinda204423

Lányok rizset esznek, nem pedig A lányok... Mert nincs The


Csenge666689

Bocsi de.. rizset?


zsolt775209

"The" Hol ?elvitte a nyuszika. Minek írunk komment, senki nem szerkeszti a program.


LaszloHorvath002

Így a fordítás szerintem félrevezető és mint ilyen alapjaiban helytelen!


tomci85

akkor már inkább rizsát :)


tuke1984

lányok rizst esznek. hibás ?? hmmm


Rencsi16447

Lányok rizst esznek mért kell az A elé - a lányok... -


zsolt775209

Aki szerkeszti a program fogja fel, magyar nyelv tobbfele keppen tud ertelmes mondatott alkotni szavak felcserelesevel. Tobbfele megoldás van. Nem csak 1 mint a puritán angolba.


Anna260415

De ez mi? Milyen ,,a,, betű? Ez hülyeség! Nincs is oda írva!!


[törölt felhasználó]

    Nyelvet tanító programban nem lenne gond a pontos fordítás!!! Sokadik helytelen alakkal találkozom! Ha nincs 'The' akkor nincs 'A' sem!!


VradiCsill3

    Nincs ott a the habár már sokan szóltak én is jelzem az észrevételt.


Csenge666689

    ha a mondat forditasnal keri az "a" eloljarot akkor a minta mondatban miert nem szerepel a "the" ?


RobiGoBH

    a lányok rizset esznek variáns miért nem jó?


novalogic84

    mert olyan szó nincs, hogy "rizset"


RobiGoBH

    http://www.e-nyelv.hu/2011-02-18/rizst-rizset/

    "A magyar nyelv szereti kiejtéskönnyítő magánhangzókkal feloldani a mássalhangzó torlódást, így ebben az esetben is használható a "rizset" forma. Pl.: tűz-tüzet, víz-vizet, hab-habot."


novalogic84

    ja, akkor én kérek elnézést :)


Zozu557

    Mármint nem te novalogic84. ( már bocsi)


Zozu557

    Köszi , hogy időtszakíttál ránk, s ezt leírtad! Nagyon rendes vagy. :-)


Zoltan49

    A rizset szó tájszólás. A Nyírségben így mondják, tehát helyes. De ők is értik a rizst szót. Helyesnek tartom, hogy az irodalmi formát használják ezekben a gyakorlatokban.


almadinnye

    Mert a program hülye és csak a "rizst" fogadja el


-mate001-

    Utálom ezt az appot


Zozu557

    Akkor töröld le. De amúgy nekem nem ez a véleményem.


David.pakozdi

    Mért nem fogadja el azt hogy rizset?


Rafipop20020630

    Hogy az angolt tanuld!!! ;)


fruzsko22

    rizst=rizset,miért nem fogadja el?!


MeliTimoo

    Rizset! Miért nem helyes?


kriszti511637

    Mi az hogy "rizst"???


csipi94

    Kis fehér cucc ami feldagad a vizbe tárgy raggal


Mrta833456

    Uezt írtam, mint a helyes korrekció!


RbeRebekaH

    The girls , A lanyok ??????


GenoffSzab

    "Lányok rizset esznek" szerintem jó ez max én vagyok oaraszt vagy nem tudom..


Emese587803

    A grils szó kiejtése borzalmas


miklos44

    A magyar hétköznapi beszédben az "A" határozott névelőt időnként elhagyjuk. Nem értem, hogy mi indokolja, hogy amikor az angol szöveg sem használ határozott névelőt miért nem hagyhatjuk el. JÓ lenne már végre egy tudós magyarázat.


Reb578074

    Nem értem az "a" létjogosultságát. Mármint oké magyarosabb így, de nem volt ott a the, ergo simán lehetne vele/nélküle is elfogadható a válasz....


GerleiIstv

    Szerintem "The" nélkül csak akkor jó, ha igaz lenne, hogy a lányok általában rizst esznek! (Ettől, persze a magyarban kell az "A".)


holl.balazs

    Azt monta hogy girls eat rice és én ugyanaztmontam és nem fogadtael

    Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.