A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"We play on Sundays."

Fordítás:Vasárnaponként játszunk.

4 éve

35 hozzászólás


bpzs
bpzs

vasárnapokon játszunk. ez se tetszett a rendszernek :-)

4 éve

EditMszros

Már elfogadja.

3 éve

tibagfu
tibagfu

Vasárnaponként játszani szoktunk - miért nem jó???? (Szerintem az)

4 éve

Tacsika
Tacsika

A "szokni" szó nincs benne a mondatba ės nem arról szól a mondat sem, hogy "... játszani szoktunk". Szerkezetileg EZ ilyen egyszerű, hogy megėrtsük, kėsőbb fogsz találkozni a Te megoldásoddal is.

4 éve

tibagfu
tibagfu

A "szokni" szó valóban nem szerepel az angol mondatban, de ezt magyarul így szoktuk mondani! :)

4 éve

RilotTheGoat

Ha nincs "ing" végződés, akkor az szokásos cselekvés, vagyis benne van, hogy szoktunk!

1 éve

nagylorinc2004

Nekem azt nem fogadta el hogy vasarnap jatszani szoktunk es azt kellett volna irnom h vasarnaponkent jatszani szoktunk

3 éve

CsakEgyCicuka

A mondat nem tartalmaz "szoktunk" szót.

2 éve

Harga
Harga

Nem baj, hiszen nem a szavak fordítása, hanem a kifejezés jelentése a lényeg, és az egyszerű jelen idő tökéletes a szokásos cselekvések kifejezésére. Duolingo megoldása (Vasárnaponként játszunk.) egyszerűbb, így nekem jobban teszik, de tibagfu megoldása (Vasárnaponként játszani szoktunk.) sem rossz.

8 hónapja

34sunflower

...vagy miert nem jo a: Vasarnap jatszunk...szerintem ugyanugy helytallo..

4 éve

miklos.balazs

Mert nem csak most vasárnap játszunk, hanem úgy általában vasárnaponként, azaz több vasárnap is.

4 éve

szilbog
szilbog

Simán mondjuk magyarul, hogy "vasárnap játszunk" akkor is, ha nem csak egy vasárnapról van szó.

4 éve

miklos.balazs

És simán mondunk sok mindent amit egyébként nem helyes úgy mondani. (Nem feltétlenül nyelvtanilag.) Attól, hogy valamit használunk, még nem lesz jó és általánosan elfogadott.

4 éve

szilbog
szilbog

"- Hogy telik most egy hetetek az új hazában a gyerekekkel? - Hétközben a nagy oviba jár. Hétfőn délután is van ovi, a többi nap csak délelőtt. Délutánonként alvás után játszunk, ha jó idő van, kimegyünk a kertbe. Szombaton magyar oviba megyünk. Vagy nagybevásárolni... :) Vasárnap négyesben vagyunk, mert semmi programlehetőség nincs: kirándulunk, vagy otthon játszunk."

Teljesen érthető, használható, és helyes. Ha a szövegkörnyezet egyértelművé teszi, semmi szükség a szombatonként, vasárnaponként stb. alakra. Ugyanúgy, ahogy nincs szükség a személyes névmás állandó használatára, és még ezer más dologra sem. Ettől (is) ragyogó a magyar nyelv.

4 éve

AttilaHerc

Ha magyarul azt mondod, hogy "Vasárnap játszunk.", csak többletinformációk megadásával derül ki, hogy csak a mostani vasárnapról, vagy rendszeres vasárnapi tevékenységről beszélsz. Az angol egyértelműen tartalmazza azt, hogy nem csak egy vasárnapról van szó.

4 éve

miklos.balazs

Ez teljesen igaz, csak itt ugye pont a szövegkörnyezet hiányzik.

4 éve

CsakEgyCicuka

azért mert ékezettel kell írni! :/

2 éve

teki91
teki91

Nálam megint az van,hogy ugyan azt írtam és rossz -.-

4 éve

dmZeller

Vasárnapokonként játszunk nem jó? :D

3 éve

vasvariistvan

Nem

2 hónapja

DettoD

"Játszunk vasárnap" a rendszer szerint ez a jó válasz. "Vasárnaponként játszunk"→ ezt nem fogadta el. ???

3 éve

miklos.balazs

Ha ez így van, feltétlenül jelentsd, mert ez így nem jó

3 éve

DettoD

Ok.köszi a választ!még rá kell jönnöm h utólag h kell jelenteni. ;)

3 éve

bb1002

vasárnapon miért nem jó

3 éve

Losewr

"Mi játszunk a vasárnapokon" - A helyes válasz pedig "a" nélkül van. Ezt miért nem fogadja el? Azzal az a betűvel is helyes, nem?

3 éve

miklos.balazs

Nem tudok pontos szabályt, de rám is mindig rámszólnak (élőszóban, nem csak itt), hogy túl sok a-t használok. "A Zoli elment moziba." Azt mondják, ha nem feltétlenül muszáj, ne tegyem ki.

3 éve

Balzs484879

Mi vasárnaponként játszunk nem fogadta el MIÉRT?

7 hónapja

Harga
Harga

Túlkomplikáltad. Duo megoldása nekem jobban tetszik. Azt érdemes megtanulni.

5 hónapja

Csillum0m

"vasárnaponta játszunk" ezt írtam, szerintem ez is jó lehet...meglátjuk, mert jelentettem :)

4 éve

ducsaisandor

Vasarnaponta????

4 éve

Harga
Harga

Nem inkább: "vasárnaponta"?

3 hete

JuniperBoro

Olyan szó nincs is hogy vasárnaponta! (vagy van :/ )

3 éve

Harga
Harga

Nekem tetszik! Szellemes. Végül is nem lehet naponta vasárnaponta.:)

3 hete